2218
Sök

Flytta över en B23F motor till nyare volvo 740 TIC kaross

LaddTrycksMissbrukare
125 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Tjo, har nu ett dillema,

har en 740 TIC motor (b23 F motor) som ska plockas över till en annan kaross ( 90:ans kaross ). Måste jag byta Kabel stammen för att få igång den, eller kommer hon att funka fast gå dåligare med "orginal" kabel stammen ? Motor, spridare, grenrör, turbo, intercooler ska flyttas över, men måste jag ta med något mer? måste jag byta kabelstammen? Blir knäpp, får höra 10 olika versioner av det varje dag. Jag tror bestämmt att jag måste men får inget svar som stämmer, där av frågar jag nu.

Mvh

1 688 Inlägg
25 juni 2008
Vet tyvärr inte, men enklast och lättast är ju att jämför och se om dom är lika/olika.
Inte få massa halvdana svar att det är samma, och sen när du bytt allt och ska veva igång så funkar det uppenbarligen inte, det vore surt.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

LaddTrycksMissbrukare
125 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Jo precis... därför tänkte jag höra om någon annan gjort nått liknande så jag vet vad jag har och vänta mig.. eller om jag slipper smile massa extra jobb och många timmar i garaget för o byta det tyvärr

Nismo
758 Inlägg
25 juni 2008
Tillobörja med är B23F ingen turbo motor tongue

LaddTrycksMissbrukare
125 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Jo, det är en turbo motor smile men grund och botten är en rödblocks B23 F motor smile

10 287 Inlägg
25 juni 2008
Om det är en ombyggd motor så är det svårt att svara på din fråga. Fallgroparna brukar vara tempgivare för sprutet och tändlägesgivare/typ av svänghjul samt låg/högohmiga spridare.

/Göran

Zorgetz skrev:
Jo, det är en turbo motor smile men grund och botten är en rödblocks B23 F motor smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

LaddTrycksMissbrukare
125 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
hade fel, det är en K motor alltså TIC motor inte F motor som är konverterad hehe,

2 230 Inlägg
29 juni 2008
Men är inte K motorn den med halv insprut? för det är det iaf i dom 240s jag haft..
dvs ingen turbo på dom..
Senast redigerat av Rojpen (29 juni 2008)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök