3538
Sök

Kallstart problem 205GTI

2 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Tja Jag har precis köpt mej ett litet problem..hmm en 205 Gti  som inte vill starta när den är kall.
Den startar direkt när den får en dusch startgas sen går den lite ryckigt och oroligt någon minut sen går den som vanligt, är det någon som vet vad det kan va?
Jag har provat att dra ur det ja tror är 3 (!) olika tempgivare 2 på motorn och en  på en slang + bytt luftmängdmätaren utan resultat.
sen har bakaxeln fastnat...den skulle kunna gå att fetta in så att den kanske kunde lossna men jag vet inte vart ja ska sätta in smörjnippeln.... om någon vet något om detta...
Tacksam för svar!!!

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
26 juni 2008
Jag skulle gissa att det är något fel på kallstartsventilen.
"sen har bakaxeln fastnat" Har bilen stått still länge?
Om den gjort det kan bromsarna rostat fast. Du kan knacka lite med en hammare på hjulbultarna så brukar det släppa.

104 Inlägg
26 juni 2008
har själv haft en 205gti, och vet mkt väl om det där problemet med bakaxeln. kolla hur torsionstaven ser ut som puttar på axeln. min var helt böjd o jävlig o vägrade liksom då att hjälpa bilen upp i höjd smile

nippeln har jag för mig(inte säker) att det sitter en på varje sida precis vid lagret för bakaxeln.

rätt mig gärna om ja har fel tongue

2 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Tackar ska kolla detta med kallvent. och torstaget den är ju inte så lite stel i bakaxeln!

Sök