3191
Sök

Bilen ser värre ut efter poleringen - hjälp!

5 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
”Feta” prickar som inte går att få bort med polermaskinen. Med fingret eller trassel kan man dock smeta ut dem. Vad beror detta på? Har använt Biltemas maskin (med två rondeller) och deras cleaner (röd flaska). Bilen ser ju värre ut än innan jag började!

yikes

Custom 455

534 Inlägg
29 juni 2008
Har alltid kallat Biltema för "Feltema".
Kanske är därför wink

I do whatever the voices in my head tell me to do!

1 270 Inlägg
29 juni 2008
Nyteknik skrev:
”Feta” prickar som inte går att få bort med polermaskinen. Med fingret eller trassel kan man dock smeta ut dem. Vad beror detta på? Har använt Biltemas maskin (med två rondeller) och deras cleaner (röd flaska). Bilen ser ju värre ut än innan jag började!

yikes

SÅnt fick jag med när jag hade det, men skaffa mig ett annat vax och det gjorde susen så nu finns inte dom fläckarna mer big_smile
Senast redigerat av Google-Johan (29 juni 2008)

30 Inlägg
29 juni 2008
Inte maskinen det är fel på då biltema dubbeltrissa-maskin funkar hur fint som helst. Åk till micro eller nåt och köp ett riktigt polermedel. Kan rekommendera Sonax Professionalserie. Annars Autoglym som micro säljer.

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
29 juni 2008
Dra på mer varv på maskinen och sluta lägga på så tjockt! tongue

5 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Spajjjs skrev:
Inte maskinen det är fel på då biltema dubbeltrissa-maskin funkar hur fint som helst. Åk till micro eller nåt och köp ett riktigt polermedel. Kan rekommendera Sonax Professionalserie. Annars Autoglym som micro säljer.

Tack! smile

Men jag vill samtidigt passa på att bli av med en del ytliga repor (över hela bilen). Någon speciell produkt från Sonax som gör allt i ett svep?
Senast redigerat av Nyteknik (29 juni 2008)

Custom 455

341 Inlägg
29 juni 2008
Maskiner med dubbla trissor är främst användbara till glanspolering och vaxning. För att ta bort repor, bör man använda en enkeltrissa och rubbing. Om man inte får bort smustsen i porerna, blir ytan lite diffus och klenig efteråt.
Det finns många produkter som klarar "allt", men bästa resultatet får man alltid med en produkt som är specifierad för ett användningsområde. smile

3 059 Inlägg
29 juni 2008
MTR skrev:
Maskiner med dubbla trissor är främst användbara till glanspolering och vaxning. För att ta bort repor, bör man använda en enkeltrissa och rubbing. Om man inte får bort smustsen i porerna, blir ytan lite diffus och klenig efteråt.
Det finns många produkter som klarar "allt", men bästa resultatet får man alltid med en produkt som är specifierad för ett användningsområde. smile

Ja men skriv dom produkterna du rekomenderar till varje användningsområde om du nu vet.

79 Inlägg
30 juni 2008
Høres ut som du har brukt alt for mye produkt! Kan også virke som du har brent polishen, den kan du få bort med en litt grov polish.

OEM <3
6 957 Inlägg
30 juni 2008
Helknas skrev:
Kanske är därför wink

Men där har du väldigt fel..i bilsports vaxtest så kom biltemas produkt 3:a av 8st..

OEM <3

341 Inlägg
30 juni 2008
Smajly skrev:
MTR skrev:

Ja men skriv dom produkterna du rekomenderar till varje användningsområde om du nu vet.

Alla större tillverkare har bra produkter. Har inte testat alla, så jag kan inte uttala mig om tex Biltema.
Själv använder jag Lahega Compound och 3M:s siliconfria rubbingar.. Errbee 103 (rubbing) och 111(polish) är bra till mindre jobb.
Exempel på bra vax är Turtles Teflon.
En produkt som påstås rubba, polera och vaxa, tror jag inte speciellt mycket på.

1 634 Inlägg
30 juni 2008
v80_ecke skrev:
haru provat tutles vax it vett?

Den brukar jag använda typ varannan gång jag tvättar bilen, går så mycket fortare att torka bilen så det blir ofta att jag använder den vid varje tvätt. Helt grymt tycker jag den funkar.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Billackerare
365 Inlägg
30 juni 2008
Bjork skrev:
Helknas skrev:
Kanske är därför wink

Men där har du väldigt fel..i bilsports vaxtest så kom biltemas produkt 3:a av 8st..

nu har jag inte läst artikeln på deras test, men vem/vilka gjorde de testet? deras journalister/redaktörer? låt en snubbe med 10-20års erfarenhet gör ett "bäst av 8a" test så får vi se va han säjjer..

sen anledningen till att du får "klumpar " beror nog på att du öser på för mycket medel på trissorna då blir de för klabbigt o de gör att den sedan klumpar sig, ta nya poler trissor mindre medel så e de nog borta sen smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
30 juni 2008
Lyssna på galna greken och Spajjjs, dom vet vad dom babblar om. wink

&#917;&#955;&#949;&#965;&#952;&#949;&#961;&#943;&#945; &#942; &#920;&#940;&#957;&#945;&#964;&#959;&#962; !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
30 juni 2008
Bjork skrev:
Helknas skrev:
Kanske är därför wink

Det talar ju för hur seriös denna tidning har blivit roll
Senast redigerat av Speedman (30 juni 2008)

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
30 juni 2008
Har oxå prövat biltemas vax och det var det värsta skit jag använt, dock funkar deras maskin bra men köp vaxet nån annanstans. Eller ännu bättre, lämna bort bilen till dom som kan för du verkar inte ha så stor koll och då kan du göra större skada än vad det redan är.

79 Inlägg
30 juni 2008
Bjork skrev:
Helknas skrev:
Kanske är därför wink

Har är bild från et Norsk test, där Biltema kom bäst ut.

Men se nogrann på bilden.. Helt nederst til vänster! tongue Feltema it is!

http://www1.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2008/06/03/1212490930539_407.jpg
Senast redigerat av ChristR (30 juni 2008)

534 Inlägg
30 juni 2008
ChristR skrev:
Bjork skrev:
Helknas skrev:
Kanske är därför wink

http://www1.vg.no/uploaded/image/bilder … 39_407.jpg

Hehe, Normännen tar med sig bildörrar för att kunna veva ner rutan när det blir för varmt till öknen också.

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
30 juni 2008
ChristR skrev:
Bjork skrev:
Helknas skrev:
Kanske är därför wink

http://www1.vg.no/uploaded/image/bilder … 39_407.jpg

Vann den för att det blänker lite från solen i just den vinkeln då lr, ser ju enligt mej för jävligt ut lacken ser ju dö fettig ut!
Senast redigerat av J-FORSGREN (30 juni 2008)

Sök