3784
Sök

korkad - har tankat diesel i min bensinbil....AKUT!!!!

Sleeper
3 084 Inlägg
30 juni 2008
anderssonboy skrev:
körde min gamla 142 a på bensin diesel fotogen blandning gick prima ! så ta bara o börja tanka bensin mer o mer efter var gång det försvunit typ 5 liter bensin så ska du  se den går bättre o bättre.. injektion cleaner har även den lite diesel i sej har jag för mej så nu får du ju rengjort allt samtidigt ..

hehe kom ihåg i somras då  farsan hade tatt grannens spill dunk (är mekaniker) där det också var diesel bensin fotogen etanolblandning och hällt i mercury:n 2takt (båt). Helvetes satan vad den rök! och man trodde att det vart ett oljetankfartyg som släppt ut olja för vattnet var lila inom en 100m^2 radie big_smile

sry lite OT

PS. Hur fan lyckas så många ta fel fattar det inte tongue
Senast redigerat av Sushikocken (30 juni 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

"The Stig"
390 Inlägg
1 juli 2008
Hälften som svarat här är muppar.Du har en 87:ans pegga.Är bara att köra slut på den tank du har nu och fylla i rätt bränsle sen.Varken du eller motorn tar skada av det.Trodde jag alla visste.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

607 Inlägg
1 juli 2008
Det finns väldigt många bilar som kan ta stryk av en sån sak dock kanske något nyare bilar. Sett några kommunbilar som havererat på grund av att dom tankat fel

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

865 Inlägg
1 juli 2008
det e bara att köra den kanske går lite sämmre men den kommer inte ta skada av det ... så tuta och kör...

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
1 juli 2008
En polare till min bror tankade i diesel i sin opel manta av misstag.. visst gick den att köra men gick ryckigt då den inte tände lika bra.. men den var det inga problem med efteråt när han fått i rätt bränsle..

Skulle säga att det bara är att tuta och köra tills tanken är tom och sedan fylla på med vanlig bränsle.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
1 juli 2008
Ckosworth skrev:
Det finns väldigt många bilar som kan ta stryk av en sån sak dock kanske något nyare bilar. Sett några kommunbilar som havererat på grund av att dom tankat fel

Säker på att de int va brännolja eller marinolja som dom hävt i då??Tror de e lite känsligare när de int är lika mycket smörjmedel i de, farsans cheva skar på grund av att han råka kört på brännolja.....

151 Inlägg
1 juli 2008
ingen fara med lite diesel i maskineriet. Har lyckats att tanka 40 liter tvåtaktsbensin (oljeblandad) i 240 en gång. rök som en borstbindare och var lite slö men den gick. Den går här i krokarna fortfarande

Smålänning
7 887 Inlägg
1 juli 2008
Säger som många andra..

Bara att tuta och köra... Bilen komer inte rasa och du kommer inte att bli stående.

Se bara till att inte tanka fel fler gånger nu wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Almännt tokig
481 Inlägg
1 juli 2008
är nog ingen större fara men självklart bäst om du kan tappa ur bränslet ur tanken och fylla upp med bensin.

att slå diesel i en bensin motor är inte så farligt, men därimot bensin i en diesel kan ge haveri haft ett par bilar på jobbet där diesel pumpen spruckit pga feltankning och de kört vidare.......

Inline sixes ist sie scheisse.......

91 Inlägg
1 juli 2008
hehe, om jag inte miss minner mig så va frågan angående om hon kunde eller skulle våga köra hem ifrån jobbet efter att ha tankat 50/50 bensin disel...

för 3 dagar sen!!

efter att jag och många andra skrivigt, "kör på det och spä ut med så mycket soppa som möjligt om du e orolig."

hoppas värkligen hon klarat sig hem, =P men jag tvivlar att hon behöver mer hjälp nu :-)

hehe

607 Inlägg
1 juli 2008
Toffe10 skrev:
Ckosworth skrev:

Säker på att de int va brännolja eller marinolja som dom hävt i då??Tror de e lite känsligare när de int är lika mycket smörjmedel i de, farsans cheva skar på grund av att han råka kört på brännolja.....

Helt vanlig bensin och diesel, sen vilket håll det är tankat åt minns jag inte.

Tvivla ju på att någon inom äldrevården och liknande har tillgång tillsåna oljor wink)

Tycker det är ren idioti att fortsätta köra om det är en bil man bryr sig om, hade jag tankat fel så hade jag tömt tanken på en gång samt rengjort allting.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
1 juli 2008
Ckosworth skrev:
Toffe10 skrev:
Ckosworth skrev:

Helt vanlig bensin och diesel, sen vilket håll det är tankat åt minns jag inte.

Tvivla ju på att någon inom äldrevården och liknande har tillgång tillsåna oljor wink)

Tycker det är ren idioti att fortsätta köra om det är en bil man bryr sig om, hade jag tankat fel så hade jag tömt tanken på en gång samt rengjort allting.

Okej, men har ni inga brännolja i mackarna där i sverige??...Här på åland så finns både diesel o brännolja vi mackarna......

11 Inlägg
2 juli 2008
hur fan fick du i pumpmunstycket i tankhhålet det är rätt mycket tjockare på dieselns så man inte ska kunna blanda ihop dem. eller?

Ser värden genom sidorutan. =)
102 Inlägg
2 juli 2008
Hahaha, ja jävlar, trodde det va bara ja som gjort detta, ja va å köpte en 242:a för ett tag sen, åker firmabil dagligen, diesel naturligtvis, vart å hämtat bilen, polarn körde firmabilen, dåligt i tanken, svänger in till macken, in me kortet, koden, rycker till mig handtaget, står å tôler, NEJ, de va diesel, 15L, tanka i 15L bensin direkt, åkte 3km, den spika så nått grymt, sen åkte ja in å tanka fullt vid nästa mack, då gick den som den skulle, men rök å lukta diesel, hehe, å den har gått klanderfritt sen, klantigt, visst, den som ingenting gör, gör heller inga misstag, hahaha.. tongue big_smile

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

194 Inlägg
2 juli 2008
morgaan skrev:
hur fan fick du i pumpmunstycket i tankhhålet det är rätt mycket tjockare på dieselns så man inte ska kunna blanda ihop dem. eller?

det var så förr men inte nu mera

194 Inlägg
2 juli 2008
korkadbrud skrev:
hur gör man nu? Slangar ur, späder med bensin?
Hade superbråttom till jobbet, lite i tanken och tankade vid fel pump. Korkad som jag är flyttade jag bilen och tankade i lika mkt bensin av rätt sort . Sitter nu på jobbet och har ångest!
Bilen är en riktig skrutt som jag behöver till och från jobbet i sommar , en peugeu 309 av årsmodell 87.

Blandas diesel och bensin? I ngt annat inlägg hävdar vissa att de blandas men andra att det INTE är så. Hur fungrar det?

det beror på hur mycket diesel du tankat och hur mycket bensin dy hadde

11 Inlägg
3 juli 2008
_freddes skrev:
morgaan skrev:

okej

SQ
1 343 Inlägg
3 juli 2008
korkadbrud skrev:
hur kan ni svara så olika? ville bli lugnar inte mer skrämd

för att många gissar utan att veta vad dom egentligen pratar om...
tuvärr!

Ljudnörd!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 juli 2008
_freddes skrev:
morgaan skrev:

fel
munstyckerna är olika stora
men tankhålet i bilarna är så jävla stora att det går trycka i vad som helst i skiten roll

men dom är inte likastora
iallafall inte på preem / bilisten som ligger här

Sök