2414
Sök

Eftersnack: "Slaget om Gatebil" @ Gatebil, Mantorp Park 27-29 juni

Os Difuntos
1 822 Inlägg
30 juni 2008
När man läser detta är man evigt glad att man gick på Metaltown istället. Där fick man iallafall valuta för sina pengar smile

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

4 506 Inlägg
30 juni 2008
Var där på lördagen, Från morgon till natt.

Finns inget jag behöver säga som inte är sagt.
Kritiken är: "Ris".

Men blir det något nästa år så antar jag att det blir bättre, Det är en stor träff
och mycket man ska tänka på, Vilket inte kanske är så lätt första gången.

Vh Andreas

Kan du andas kan du dö.

3 390 Inlägg
30 juni 2008
Tänk även på att detta var första gången något sånt här görs.  Inget blir perfekt då, men man lär sig väl av sina misstag.

Var inte där själv så kan inte yttra mig om hur organisation m.m var men tänk på att det är personer som försöker få ihop sånt här på sin fritid, på sidan av ordinare jobb, familj m.m...

Tycker det är kanon att några överhuvudtaget vill ta på sig att iaf FÖRSÖKA göra något kul för andra... Hur mkt hjälpte ni andra deltagare till väl på plats för att försöka få det att fungera ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

189 Inlägg
30 juni 2008
aktiviteterna på kvällen hittade jag ingen info alls om, det var ju lite tråkigt. sen konbanekörningen, ägde den ens rum? hade vart skitkul att vara med på...
Var kul att få ställa ut bilen och snacka lite skit med dom som kom förbi. Väldigt oväntat att jag lyckades få pokal också smile
Senast redigerat av goga_fett (30 juni 2008)

///M

15 Inlägg
30 juni 2008
någon som möjligtvis har hittat en silvrig LG mobiltelefon nånstanns på mantorp området??

tacksam för svar
MVh/Svante

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
30 juni 2008
Va där själv, tyckte träffen va helt kanon! Men går ej att jämnföra med Norska Gatebil!
Dock va det gäller själva SOG så blev jag besviken av att jag ej fick stå vid garaget.org montern!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

1 278 Inlägg
30 juni 2008
någon som vet om han med corevtten från Insane fins här på garaget?

Street Knight

Administratör
11 915 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
syabo skrev:
någon som vet om han med corevtten från Insane fins här på garaget?

Fel tråd att fråga i. Den här tråden handlar om Slaget om Gatebil som var i helgen om du missade det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
30 juni 2008
Jag var där på lördagen.. såg några bilar med en gul rund dekal.. var det dom det här handlar om eller? Slaget om gatebil var det en träff inne på gatebil träffen eller... jag fattar ingenting... Tyckte bara det var synd att jag missade garaget tältet wink Min polare svor på att tältet stod där han pekade när han skulle ta mig dit wink Men där fanns inget tält så jag trode han aldrig big_smile

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
30 juni 2008
Tribbe skrev:
Jag var där på lördagen.. såg några bilar med en gul rund dekal.. var det dom det här handlar om eller? Slaget om gatebil var det en träff inne på gatebil träffen eller... jag fattar ingenting... Tyckte bara det var synd att jag missade garaget tältet wink Min polare svor på att tältet stod där han pekade när han skulle ta mig dit wink Men där fanns inget tält så jag trode han aldrig big_smile

Japp, det var en träff inne på Gatebil träffen. En bra idé som inte föll ut riktigt som det var tänkt iår men som kan bli något riktigt kul kommande år. Jag hade iaf kul i helgen, med bättre arrangemang och fler som hjälper till så kan det bara bli ännu roligare och ännu mer diskmedelåkande! big_smile

367 Inlägg
30 juni 2008
ja som jag sa till lotta under söndagen först där jag hitta folk från gorg iegn att allt detta har varit under all kritik dåligt med info smat vi kände oss grymt bortstötta men vi roade oss med annat så att så jävla tråkigt hade vi inte Bitchen fick allt bekänna färg på banan en väldigt trött VR6 hahha! men jag tror att det kommer att bli bättre till nästa år om det är fler som hjälper till kanske inte för många men några till med tanke som nån anan skrev här innan tänk på dom som har familj å barn å ändå hunnit lägga ner så mkt tid å energi på detta smile men men good luck smile

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.

156 Inlägg
30 juni 2008
Utställningen liknade mest ett skämt och verka väldigt dåligt organiserat.

1 752 Inlägg
30 juni 2008
Kul med fler tyckanden! Hoppas som sagt att vi har lärt oss nått nu under den här träffen så det blir ett ännu bättre arrangemang nästa år!big_smile Hoppas bara inte att folk börjar snacka skit om detta nu o vägrar dyka upp nästa år...sad Var ju som sagt första gången som nån utav oss ens försökt sig på detta o det är ju ingen liten träff på en parkering bara. Så hoppas att folket kan vara lite förstående o förlåtande för det bristande kunskapen o vill dyka upp nästa år o kanske till o med hjälpa till!smile

Mvh Kalle "soapslider" Lekander wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

5 Inlägg
30 juni 2008
Nu ska även ja lägga mej i snacket om sog.Tycket ex.golic kan lägga ner skitsnacket om mitt replicabygge direkt.Ja har inte begärt den yta som min bil stod på.Lotta peka var ja skulle ställa den o har du problem med yta så får du väl ta det med arrangörerna o inte gnälla på mig o min bil.Vi ställde bara bygget där vi blev anvisade.Tyckte själv att det var väldigt tomt på bilar där ja stod.Ja tycker oxå som crizz o alla andra att lite mer info/program/poängredovisning/röstblanketter innan hade varit bra.
Gnäller inte på någon men gnäll inte på min bil pga att andra står för organiserandet av träffen,så släng inte mer skit på mej TACK.Ja har inte med den saken att göra.../micke med Ferrariprojektet:|

2 644 Inlägg
30 juni 2008
sik skrev:
TCG skrev:
På fredagen gick det ganska bra att komma ut på banan. Det var förseningar men sånt är livet. På lördagen fick jag dock beskedet att det är OK med 150 betalande bilar och det var 240.
Ska man köra mycket bana så är det nog bättre att åka med sin märkesklubb på arrangemang.
Tycker det var synd att de hade satt upp extra kurvor med däck på raksträckorna, det gjorde att de långsamma bilarna nästan orsakade stopp.

Jag hade iaf kul denna helgen, kan ju bero på att jag bodde i husvagnen bredvid arrangörerna. tongue

Helt ärligt, min lär ha variten av de med MINST effekt! Och att jag va en propp till viss del kan jag ge med mig på då den långa rakan var belägrad av däck så omkörningar blev problem. Men jag blinkade och gav hänsyn till dom med monster bakom. Men de stora rö*hålen är de som ska sladda och fjanta sig under bantiden!!!!
Om jag kunde så skulle jag gjort en driveby* på de driftande jäklarna smile

Du har aldrig vart på gatebil i norge va ? kan man inte tro när du skriver =

Men de stora rö*hålen är de som ska sladda och fjanta sig under bantiden!!!!

Visst jag skulle med bli lite sur om jag skulle bli omkörd av alla som kommer och sladdar när man själv ligger som en snigel.. Men om det tex kollar på gatebil i norge bankörning =  50 % minst av alla där sladdar.. och då kommer ingen gring avundsjuk svensk och gnäller för att dom vill åka brett och inte köra som du..

Men om du vill köra som du vill så är det ju bara att du hyr mantorp själv och kör alla behöver vell inte köra som du eller ? Bara för passet heter "bankörning" betyder det inte att du inte får sladda där.. För hade det vart så hade dom blivit avviknade från banan.. Och det vet jag även att dom som var farliga för andra som inte vill åka och sladda vart avviknade och fick en varning..

Johan Lindgren

glada jämten
26 Inlägg
1 juli 2008
matorp i helgen var ju as bra mycket fok o allt var bara skoj:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82424/389122_1g972g.jpg
han var grymmast:)

793 Inlägg
1 juli 2008
theangel6 skrev:
Vet att många är besvikna på att det inte fanns tidsschema för något..jag sprang här o där för att få det så bra som möjligt...kampen pågick under kvällstid vid campingen...något som ska göras om inför nästa år..många bilar som ville stå nära Chrizz försökte vi placera nära...lätt när det står en massa andra bilar där som inte skulle stå där för det var reserverad plats för dem med dekaler på...[b]delade ut dekaler till dem som inte hade och ville ha plats i närheten[/b]...röstsedlar delades ut och fanns även i tälten..jag bad dem kopiera upp fler...ska räkna genom hur många som röstade..har en stor hög liggandes...vi förde bara in rösterna på listor via nummer för att få in bilarna som vann...hann inte ens räkna lapparna som kom...blev själv paff att min bil fick röster och att jag fick pris för den..inget jag räknat med för fem öre...håller själv med om att det kunde blivit mycket bättre,vilket det kommer bli till nästa år..varför bilar inte fick stå med Chrizz...det skulle ha kommit in 3 porschar och en motorcykel oxå från ett företag...vilka aldrig dök upp med sitt företag...fler punkter ni tycker vi ska ändra på så går det bra att pma dom så kan vi ändra på det till nästa år...

BULLSHIT, hur ska alla veta att det var ERAN plats när det inte fanns skyltar eller liknande?
Sedan så fick jag INGEN lapp att sätta på bilen när jag ville stå på "erat" område.
Varför detta ljug och förnekelse? Varför fick inte jag vara med?
Kom inte och säg att ni ska annordna denna skiten igen, för det finns xxx antal personer som verkligen är missnöjda med eran så kallade "prestation"

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Cruel
1 juli 2008
Goli skrev:
theangel6 skrev:
Vet att många är besvikna på att det inte fanns tidsschema för något..jag sprang här o där för att få det så bra som möjligt...kampen pågick under kvällstid vid campingen...något som ska göras om inför nästa år..många bilar som ville stå nära Chrizz försökte vi placera nära...lätt när det står en massa andra bilar där som inte skulle stå där för det var reserverad plats för dem med dekaler på...[b]delade ut dekaler till dem som inte hade och ville ha plats i närheten[/b]...röstsedlar delades ut och fanns även i tälten..jag bad dem kopiera upp fler...ska räkna genom hur många som röstade..har en stor hög liggandes...vi förde bara in rösterna på listor via nummer för att få in bilarna som vann...hann inte ens räkna lapparna som kom...blev själv paff att min bil fick röster och att jag fick pris för den..inget jag räknat med för fem öre...håller själv med om att det kunde blivit mycket bättre,vilket det kommer bli till nästa år..varför bilar inte fick stå med Chrizz...det skulle ha kommit in 3 porschar och en motorcykel oxå från ett företag...vilka aldrig dök upp med sitt företag...fler punkter ni tycker vi ska ändra på så går det bra att pma dom så kan vi ändra på det till nästa år...

BULLSHIT, hur ska alla veta att det var ERAN plats när det inte fanns skyltar eller liknande?
Sedan så fick jag INGEN lapp att sätta på bilen när jag ville stå på "erat" område.
Varför detta ljug och förnekelse? Varför fick inte jag vara med?
Kom inte och säg att ni ska annordna denna skiten igen, för det finns xxx antal personer som verkligen är missnöjda med eran så kallade "prestation"

håller med dej Goli här.
ställde "Infinity" bil brevid garaget tältet
blev genast hänvisad därifrån å hans bil blev placerad på en yta som inte ens var SOG:s.
Jag frågade Lotta flertal gånger om vi inte kunde ställa den på området men det hände inte förs än många om och men.
å någon lapp om att ställa sej uppe vid chrizz? nej du.. det var ju bara dom som var "nominerade" som fick stå där uppe..vad nu än dom var nominerade för? Saras hottest car stod ju nere vid andra tältet.

Det enda som var bra var folket och självaste Gatebil.
Annars var det tyvärr bara en stor smörja.
Sen att arangören ens är med i tävlingen av priser e ju absurt.
"Är inte bilen där vinner dom inget pris" var det något om på morgonen också.
vafan e den utsedd till ett pris så ska den väl ha ett oavsett om den är där eller inte.

Och att Chrizz inte hjälpte till?
Vad jag vet så försökte ju Chrizz med allt han kunde, frågan är ju vad skulle detta blivit av utan honom?
nästa år blir det nog att gå in på "Riktiga" Gatebil istället.
Senast redigerat av Cruel (1 juli 2008)

Almännt tokig
481 Inlägg
1 juli 2008
Tycker träffen var bra men fattade som alla andra aldrig vad slaget om gatebil handlade om ?

Lördagen var lite kaotisk då många ville köra, men det är ändå inget mot gatebil rudskogen där får man sitta i kö kan jag lova.

Att de som sladdar skulle vara löjliga........ självklart släpper man förbi de som åker fortare på rakorna men i kurvor skall det sladdas big_smile och så är det på Gatebil . gillar man inte det åk på någon annan träff då.

Inline sixes ist sie scheisse.......

512 Inlägg
1 juli 2008
sog var ett bra initiativ men som många tidigare skrivit ganska misslyckat men blir säkert bättre nästa gång...
mycket bra helg iaf och mycket trevligt folk samt många roliga fina tuffa grymma  bilar och körningar...  finns lite bilder i mitt galleri för dom som inte var där och för dom som vill bli påminda om helgen smile

Sök