Hej, då var det dags för en uppdatering.
Ndl:Det är på gång, nu är det inte långt kvar
Krillepille:Tack!
Macondax:Tackar, det kommer en spec i denna uppdatering. Hoppas det räcker, annars får du skicka ett PM
Elda:Inte i första skedet. Först ska jag montera allt och få det till att fungera med Navin:n och kommunikationen mellan stereon o datorn. När det fungerar klockrent, så får vi se vad som händer…
epic110:Tackar, Datorn tar inte så stor plats, den sitter i handskfacket. Jag kör på Windows XP, där jag gjort egna ändringar i utseendet.
Det har hänt en del sedan sist. Datorn är inmonterad i bilen och alla kablar är dragna och inkopplade. Originalstereon är borttagen och Clarionstereon är på plats. Det som är kvar innan steg ett är klart, är att byta högtalare i dörrarna och sätta in skärmen. Dessutom måste jag tillverka en ram för stereon och skärmen.
Det vart lite trångt, men det gick Det saknas något här....då var det äntligen dax för inmonteringMycke att hålla reda på, gäller att koppla rätt Då är det nästan klart....Spec på dator:Moderkort: ASUS P5GC-MX/1333 1945GC S-775 M-ATX
HDD: Samsung 2,5" 80Gb
Minnen: Corsair 1GB –DDR2 PC5300 667MHZ
Processor: Intel Pentium4 3,0GHZ
Processorkylning: Arctic cooling alpine 7
Strömförsörjning: M4-ATX
Program: WIS, EPC, Navigator 6, Nero 8, Shrink DVD, Clone DVD, Winrar, Winzip
Övrig utrustning:Wayfinder GPS antenn, bluetooth
USB Bluetooth adapter v2.0 EDR
Noname 7” skärm 16:9, TV-703
Bilstereo Clarion DXZ378 RMP
Använder Windows mediaplayer till musiken, får se hur länge det vararNavigator 6Jag kör med upplösning 1024*768 på skärmen, har självklart gjort en egen bakgrund, som passar bilen
Skrivbordet på datorn Ändrade utseende för att få det som jag ville ha det. Gick in i egenskaper på bildskärm och valde utseende, där valde jag följande inställningar:
Fönster & knappar: Vistaluna Basic
Färgschema: Vistaluna Basic
Teckenstorlek: Large fonts
Sedan gick jag in i avancerat på samma sida och där kan man välja vilka färger man vill ha på fönstren mm.
Det vart en riktigt mastodontuppdatering, hoppas ni orkade igenom allt
mvh
Victor