Då var det dax igen, tyvärr så fick jag ju lite extra arbete med datorn. Men nu är det löst för denna gång…
Det som hände var att när jag skulle installera drivrutiner och program för bluetooth, så en bit in i installationen så blir skärmen svart och jag tror ju att den håller på att starta upp efter en omstart, men efter att skärmen varit svart i ca45min, utan att det hänt något, så stänger jag av datorn för att göra om installationen. Men tji fick jag, datorn påbörjar uppstart av Windows men efter ett tag så avslutas uppstarten och börjar om igen.
Jag försöker med alla knep jag kan, men inget hjälper. Sista försöket jag gjorde var att sätta i XP skivan, för att välja reparation av Windows. Men det alternativet fanns inte, så jag tänkte vara lite smart och ominstallera Windows i de befintliga mapparna (ett alternativ jag aldrig valt tidigare) men vad gör man inte för att slipp installera om alla program. Efter att bilen stått på en bra stund och installationen var klar, så var det äntligen dags att starta datorn igen. Ni kan ju alla gissa vad som händer, den beter sig precis likadant som innan.
Då var det bara att riva ut allting och börja om från början, men denna gång så formaterades HDD innan. VArför jag var tvungen att riva ur allt beror på att jag inte vill ha bilen ståendes på tomgång i flera timmar för att installera alla program. Så jag plockade ur den för att ansluta den till ett konventionellt nätagg. Nu är allt äntligen installerat och monterat i bilen, efter några väl valda ord och glada tillrop
. Har kört med det några mil, utan problem. Allt fungerar trots att man kör i gupp eller liknande, datorn stannar inte upp eller hackar. Får väl se hur den reagerar till vintern, då det är lite kallare ute.
Så här ser det ut nuså här ser upphängningen av HDD:n ut. Hittills så funkar det bra Krutmats:Tackar!! Jo det har ju varit lite strul
, men nu är det glömt och nya projekt planeras. Det är ju inte så roligt att göra om allt, men du vet ju hur det är. Är det inga problem under resans gång, så har man ju gjort något fel. För då har man lagt sig på en för låg nivå. Hur går det för dig??
ScottaN:Japp, nu funkar allt. Ialla fall det som är installerat, sen får vi se hur det går med övriga installationer. Ska till Mantorp på Bilsport action meet. Kanske kan träffas då??
Lifeabuser:Har lite planer för konsollen, men problemet är ju att få tag i delar. Jag vet inte exakt hur det fungerar, men den är ju kopplad till tändningen, så det måste ju vara nå´t sånt
Braather:Japp, här kommer updaten
cebT:Det gjorde det, så nu är det bara att vänta på nästa crash. Vad annat är att vänta när bill Gates programvara är inblandad. Kan inte annat än att hålla med, men oftast är det roligt att hålla på med dem
Nu när allt är inne i bilen så gäller det att inte tappa tempo, ska fixa till skarven som blivit mellan skärm, stereo och instrumentpanelen. testa några programvaror, en för att skala ner XP och en annan för att fixa skin till XP. Tack till Mastern för dessa tips.
sen har jag ju lite andra ideer om vad jag ska ha datorn till, men vi får se vad som händer. Har ju lite andra projekt oxå
Så vi får se när nästa uppdate blir. Ha det gött!!!