3198
Sök

Nu fortsätter ombyggnaden 9-5 aero

1 892 Inlägg
19 augusti 2008
har du fixat så du kan styra volymen från ratten med orginal-knapparna??
Mvh/Mats

Medlem 34530
908 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Franki:
Tack! Kul att kunna inspirera, lycka till!

krutmats:
Nope det har jag inte fixat än, just nu så kan jag inte motiver för mig själv att betala 1100:- för detta. Har lite andra saker jag sparar till big_smile

Hur går det för dig då??

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Medlem 34530
908 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade. Har inte hänt så mycket men jag har beställt en instrumentpanel, för jag planerar bygga om den oxå wink håller fortfarande på att samla delar till mittkonsollen som jag tänker bygga om, då den inte vart så bra som jag tänkt.

Körde med navin i stockholm förra helgen. Det funkade riktigt bra förrutom att det, ibland, vart lite svårt att se vilken fil man skulle hålla. speciellt om man hade solen i ögonen big_smile Annars är jag grymt nöjd med datorn i bilen, inte en CDskiva så långt ögat når wink

// Victor

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"

Medlem 34530
908 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Då var det dax igen, som jag nämnt tidigare vart jag ju inte nöjd med mittkonsollen, så nu har jag påbörjat den nya. förhoppningsvis ska den bli bättre smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/465447_tqkuvn.jpg
då var det påbörjat......

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/465452_45cgwq.jpg
Nu börjar det likna nå't

När jag är klar med denna så ska jag börja ombyggnaden av instrumentpanelen. för det verkar vara enda sättet att få till det snyggt. jaja jag ska ju bli färdig med mittkonsollen först.

Datorn funkar fortfarande, blir spännande att se hur det går när det blir lite kallare ute. Nu börjar ungarna fråga om inte de kan få någon skärm där bak, men det får vänta till senare smile

563 Inlägg
23 september 2008
Soft projekt! Ska själv köra med nån typ av dator och touchscreen senare i mitt projekt smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Golfare
349 Inlägg
24 september 2008
skulle du kunna länka någon hemsida där dom säljer nätagget, samt vad det kostar?  Jag börjar bli grymt sugen på o börja i min bil nu.. tongue  har sökt men hittade inget!

Medlem 34530
908 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
DDESIGN: Tackar, det är helt rätt. In med datorn i bilen, det är inte så svårt, bara man tänker till lite smile

epic110: Sök på M4 ATX så lovar jag att du kommer att hitta en del, annars kan du kolla denna länk, http://www.eco-finder.com/shop/index.ph … d1fd5cfa70

Har inget mer att tillägga idag, förutom att ombyggnaden av mittkonsoll o intrumentpanel pågår.

Brum säger bilen.
394 Inlägg
28 september 2008
Jag hadde samma funktion på mitt nätagg men problemet uppstog om jag stängde av motorn men inte tändningen och sedan körde start motorn.. lite störande tyckte jag.. smile Men det finns säkert många sätt att lösa de..

VictorW skrev:
Psychotic skrev:
najs smile jag hadde en dator i min förra audi.. men jag lösta aldrig problemet med att den dog när man körde startmotorn.. hur har du löst det?

Har inte haft problem med det. Nätagget jag har är inställt så att det ger en startpuls till datorn, när tändningen varit på i några sekunder och den stängs av 1min efter det att bilen stängts av. Vad hade du för typ av nätagg??

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Medlem 34530
908 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
då var det dax för en liten uppdatering igen. Mittkonsollen är färdig, den blev mycket bättre denna gång. Eller vad tycker ni smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/481764_gkmygh.jpg
Då är den på plats äntligen....Nu tänker jag inte göra om, inte på ett tag i alla fall;)

Har börjat med instrumentpanelen nu, för se hur det går smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/481774_6bptwt.jpg
Bara början....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/481779_nj1fby.jpg
Nu har det hänt lite mer....

Kommer mer uppdatering, när det hänt mer med instrumentpanelen wink
Ha det gött alla glada!!!

569 Inlägg
11 oktober 2008
Tjusigt med mittkonsolen! Det kliar bra mycket i fingrarna. Lite pengar, glasfiber och polyester skulle sitta fint nu.. Vad är planen med instrumentpanelen nudå? smile

Björn J - Projekttråd V40

361 Inlägg
11 oktober 2008
Nice. Men HDD bör hänga vågrätt om den skall hålla. Lagren gillar inte att bli belastade i fel vinkel.

Medlem 34530
908 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
gentoo:Tackar, ja pengar är det alltid ont om sad planerna för instrumentpanelen är att göra plats för sätesvärme knapparna och att flytta TCS knappen till vänster o ratten, så jag kan lägga igen hålen på högra sidan. dessutom så anpassar jag för bilstereon och skärmen, så det inte blir stora glipor mellan dem o instrumentpanelen. Vilket det blir på originalpanelen. Dessutom så sätter jag dit en knapp så jag kan välja om jag vill att datorn ska gå igång eller inte big_smile

EOzIPped:Tack. Den hänger vågrätt wink

mvh
Victor

427 Inlägg
12 oktober 2008
Jag gillad eju den förra, men du har överträffat dig själv den här gången!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

Medlem 34530
908 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Lifeabuser: Tack, Kul att du gillade den första, det gjorde inte jag wink (den är numera MTO) Men nu är jag nöjd, för stunden i alla fall big_smile Nu har det varit mycket, så jag har inte kommit längre på instrumentpanelen, men ska försöka få lite gjort i veckan cool

Quicksand´s got no sense of humor
48 Inlägg
5 januari 2009
Klart impad över bygget.
Har funderat på det själv men har inte riktigt tiden som behövs för att hålla på.

Mvh Åke Jahnson
Jahnson Tuning
435 hk och 600 nm som används flitigt i bruksbilen. :)
Quicksand´s got no sense of humor.

Medlem 34530
908 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Mr_cba skrev:
Klart impad över bygget.
Har funderat på det själv men har inte riktigt tiden som behövs för att hålla på.

Tackar, skulle du få tid över någon gång så hjälper jag gärna till wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 januari 2009
Snyggt du fick till det på mittkonsolen, ser orginal ut.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Medlem 5280
552 Inlägg
6 januari 2009
Tja victor!
Blir ju kanon bra med mittkonsolen.
När får man se mer av bilen då? Kommer du hinna färdigt till sommaren?
Mvh Fredrik

Medlem 34530
908 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Snyggt du fick till det på mittkonsolen, ser orginal ut.

Tackar, blir ännu bättre när jag får tummen ur och blir färdig med instrumentpanelen smile

ScottaN skrev:
Tja victor!
Blir ju kanon bra med mittkonsolen.
När får man se mer av bilen då? Kommer du hinna färdigt till sommaren?
Mvh Fredrik

Tackar, He He, är du lite nyfiken wink Jodå nu har inspirationen kommit tillbaka, så just nu torkar spacklet. Hoppas jag hinner slipa lite ikväll och lägga ett nytt lager big_smile Har du tur, så kanske jag mailar lite bilder till helgen wink

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
6 januari 2009
Fan vad schysst, måste man ju följa! smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sök