3025
Sök

Alla mc körare där ute. Vilken MC ska jag ha?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
4 juli 2008
_deki_ skrev:
vad tycker ny om Honda vtr

Vi har en maxgräns på 50k... tror en ny cykel faller lite utanför den ramen...

blacken
5 juli 2008
TCG skrev:
_deki_ skrev:
vad tycker ny om Honda vtr

Vi har en maxgräns på 50k... tror en ny cykel faller lite utanför den ramen...

Då så har du Suzuki GSX 750/1100 e,ef.es. Honda VFR 750/800. Suzuki 1200 Bandit. Och om du är "duktig" på att pruta en "883 Hugger" eller en halvtidig sportster.

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 juli 2008
Goffen skrev:
Jag tycker mitt förslag är tillräckligt mycket sporthoj för en nybörjare ihop med en sporthojskurs hos smc..... Jag hörde nått om att det är 15% mer som dör på en R1a än övriga hojjar.....

Kan nog stämma.

Av alla nysålda R1 så är 50% försäkringsärende inom det första året har jag hört, låter otroligt men det kan nog stämma.

Lägger man hänsyn till vad det kostar att laga dem till nyskick så är det inte konstigt att man skulle få betala över 4000 i månaden för helförsäkrat sad

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
Vad är det med allas besatthet av att man inte ska ha en snabb eller dyr mc såväl som bil när man är nybörjare?

Har ni aldrig hört talas om självkontroll?

Vill man ha en jetmotordragsterbusa som förstahoj så nog fan ska man bli tipsad om en sådan, inte om en Supermotard...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Administratör
2 978 Inlägg
6 juli 2008
FireTraXX skrev:
Vad är det med allas besatthet av att man inte ska ha en snabb eller dyr mc såväl som bil när man är nybörjare?

Vill man ha en jetmotordragsterbusa som förstahoj så nog fan ska man bli tipsad om en sådan, inte om en Supermotard...

Så tycker all som inte har körkort för tung mc..... Vi som har körkort och vet hur dom olika mcna går o beter sig inser att man ska börja med nått lite mer lättkört för att ha större chans att fylla år igen...... mvh

En kopp av den svarta såsen...

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
Goffen skrev:
FireTraXX skrev:

Så tycker all som inte har körkort för tung mc..... Vi som har körkort och vet hur dom olika mcna går o beter sig inser att man ska börja med nått lite mer lättkört för att ha större chans att fylla år igen...... mvh

Jag är död inom en vecka när jag köper tung mc, men om jag frågar efter tips om vilken sporthoj jag ska köpa så vill jag inte få reda på att nån jävla ökenmaskin är perfekt till mig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Administratör
2 978 Inlägg
6 juli 2008
Ja du har en poäng i att han frågar efter värsta sorten men man kan ju hoppas att efter lite övertalning inser att man högst troligen inte lever så länge på en sån maskin som nybörjare....

En kopp av den svarta såsen...

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
Goffen skrev:
Ja du har en poäng i att han frågar efter värsta sorten men man kan ju hoppas att efter lite övertalning inser att man högst troligen inte lever så länge på en sån maskin som nybörjare....

Men man har ett stort smile på läpparna, med de fistråkiga som han blir tipsad om så dör han av hög ålder efter ett tråkigt liv.

Russel Crowe, Gladiator.

699 Inlägg
6 juli 2008
Jag hade sattat på en bandit eller en hornet.. Rätt snabba hojjar med betydligt billigare försäkring än plast raketerna smile

Bilgalen elektriker :)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
6 juli 2008
Yamaha V-Max är en manlig båge, sådan lär det bli för mig senare.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

blacken
6 juli 2008
FireTraXX skrev:

Av den enkla anledninget att har man ingen erfarenhet av att köra hoj, så är inte en  R1:a ett bra första val. Man är helt enkelt INTE kompetent att framföra den på ett säkert sätt. När man sätter sig på en dylik fräser så det första som försvinner ut ur ens hjärna är den så berömda och omtalade "självkontrollen", Och sedan så är det Darwin som bestämmer..
Senast redigerat av blacken (6 juli 2008)

224 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
I valet mellan R1/R6 och Hondas CBR 1000/600 så säger jag garanterat Honda.

Var i samma sits själv och valde hondan pga flera orsaker.
600 räcker gott och väl, jag var själv tveksam om en 600cc skulle "räcka till"

Jag gillade din hojj.. Men kollade på  Honda CBR 1000/600  men dom var lite över min prisklass smile

Snurrigt...

224 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
paltodlarn skrev:
du har inte funderat på nån äldre klassiker då? Som en t.ex kawasaki z900 från 70- tidigt 80 tal, dom går nog ganska bra och så kan man entusiastförsäkra dom så blir det inte så dyrt

Nja inte riktigt min stil. Men anars vare en bra ide smile

Snurrigt...

224 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
blacken skrev:
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika.  Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)

A har kollat på lite GSX:er dom lite nyare modellerna kan fungera... är dom billiga i försäkra då?

Snurrigt...

224 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
TobbeE_87 skrev:
Kollat nåt på Honda blackbird 1100? är ju en sport-tourer, lite bekvämare å snällare än en racinghoj...

nja inte riktigt min stil tror jag. Är nog lite kräsen av mig tongue

Snurrigt...

224 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
TCG skrev:
Detta med att sträcka på benen är ju lite individuellt, kanske beroende på hur lång man är? Körde drygt 30mil med ett kort stopp för några veckor sedan med min Ninja. Visst är det skönt att sträcka på benen men stoppa var 5e mil är att ta i, trots att jag är 195cm... smile

Ja e bara 181 så då borde ju alla hojjar passa mig big_smile hehe

Ska ju åka 32 mil lite då å då.. så då måste ju bempan räcka en bit oxå

Snurrigt...

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
7 juli 2008
FireTraXX skrev:
Goffen skrev:
FireTraXX skrev:

Jag är död inom en vecka när jag köper tung mc, men om jag frågar efter tips om vilken sporthoj jag ska köpa så vill jag inte få reda på att nån jävla ökenmaskin är perfekt till mig.

Hoppas att du inser att man inte är ensam i trafiken. Skulle ju vara rätt trisst att klippa en liten unge på cykel första rundan med nya r1an. Vill man köra super sport båge när man är helt grön på mc kan man se till att göra det på bana istället.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
Turbomatte skrev:
FireTraXX skrev:
Goffen skrev:

Hoppas att du inser att man inte är ensam i trafiken. Skulle ju vara rätt trisst att klippa en liten unge på cykel första rundan med nya r1an. Vill man köra super sport båge när man är helt grön på mc kan man se till att göra det på bana istället.

Jag har lite (Inte mycket, men lite) mer vett än att köra i 270km/h inne i stan.
(Vilket är var små ungar cyklar, har inte sett speciellt många på E6 iallafall.)

Russel Crowe, Gladiator.

224 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Instabil skrev:
Personligen skulle jag vilja höja ett varningens finger för 80 tals hojarna .!  Dom inte i närheten av stabila chassin, vissa har kraftiga voblingsproblem. Du bör inte använda en sån hoj hårt . Jag gjorde det med min CBX750 och haverarade motorn i 160blås.. 10 000 rpm på trean när den skar veven .!

Jag har en 80tals hoj kvar och nja jag skruvar mer än kör med den. kolla på 90talet  gärna senare halvan.

bara ett tips ..

Har inte hitta så många under 90tals som jag gillar.. tyvär

Snurrigt...

224 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
TCG skrev:

Detta var ingen sälj tråd. Trådskaparen är dessutom ute efter en sporthoj, som jag påpekat tidigare.

Precis smile wink

Snurrigt...

Sök