3536
Sök

Motorproblem Evo 4a

the one and only
73 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Hej,

har lite problem med min bil och tänkte vända mig till er kloka människor o se om ni har några ideer som jag inte testat ännu! smile

Problemet är iprincip att det inte går att köra på femmans växel i 110km/h.
Problemet kom första gången kvällen efter att nån drog ut luftmassemätaren när bilen var i gång.

-Tändstift är bytta.
-Tändkablar o spolar är kollade.
-Luftmassemätaren är kollad.

Jag har iaf lyckats komma fram till att det inte har med något särskilt varvtal att göra eftersom det går att köra på alla andra växlar på det varvtalet.

Det går också att gasa förbi 110 på 4an och sen lägga i 5an och köra.

Jag tror att jag skrivit allt jag vet nu.
Fråga annars!
Så någon som har några förslag?

4 001 Inlägg
1 juli 2008
det blev nog nåt vajsing med databoxen när dom slet ur LMM, prova att nolla alla felkoder.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

the one and only
73 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
det blev nog nåt vajsing med databoxen när dom slet ur LMM, prova att nolla alla felkoder.

Du menar koppla ur batteriet?

Har gjort det, men bara i typ 10 min. Ska testa lite längre..

4 001 Inlägg
1 juli 2008
mikaela skrev:
kolvas skrev:

det är inte säkert att det räcker att koppla bort batteriet, du kanske behöver be någon på verkstad att gör det, jag vet inte hur det funkar på Mitsu

Edit: om det ska funka så krävs nog minst 1 tim utan batteri
Senast redigerat av kolvas (1 juli 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

the one and only
73 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
mikaela skrev:
kolvas skrev:

det är inte säkert att det räcker att koppla bort batteriet, du kanske behöver be någon på verkstad att gör det, jag vet inte hur det funkar på Mitsu

Edit: om det ska funka så krävs nog minst 1 tim utan batteri

Allright, ska kolla upp det!
Så får jag prova slita loss batteriet imorrn då big_smile
Vore ju skönt om felet va så enkelt!

Sök