3258
Sök

Pris på en Turbo till en Peugeot

5 710 Inlägg
1 februari 2006
#21
Ett alternativ kan ju vara att försöka hitta original grenrör och turbo till 405t16.
Finns ju inte sådär jättemånga bilar men det är säkert någon i avlånga landet som har grejjer liggandes.

MVH Jonas
..............

50 Inlägg
1 februari 2006
#22
Jag har 2 st fabriksnya TD04L 12T som jag vill ha 3000:- st för. alltså fabriksnya och dem räcker till 250hk. intern wg är det också

RX7 FD3S Efini
TEAM GARABEDIAN RACING
www.RX-7.se
www.G-R.se

197 Inlägg
1 februari 2006
#23
Sharky skrev:
Jovisst. Men problemet är att många är bara kåta på att få effekten, inte på jobbet. Det är "skiten kelt" för dom som har garage, duktiga polare, svets, svarv, tryckluft, fräs etc. Men har man aldrig gjort det förut, har inga polare som vill och kan, och ska ha ut bilen mappad och klar 1 Maj - då har man problem.
Och jag vet att det kan låta "neggigt" men jag tycker det är bättre att berätta hur mycket jobb det är än att skönmåla det.

/Göran


Delerium skrev:
Varför blir alla så neggiga när det inte gäller bilar som har turbo standard?

Det är väll bara kul om han vill konvertera sin bil, Vara lite egen för en gångs skull!


alla skall vi börja någonstans eller? tycker att även om man inte kan något om turbokonvertering så tycker jag man skall göra det man lär sig mycket på vägen och det finns ju sådana här forum om det skulle uppstå problem antar att det är det forumet är till för? eller

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

1 231 Inlägg
1 februari 2006
#24
chrillemk2gti skrev:
Sharky skrev:
Jovisst. Men problemet är att många är bara kåta på att få effekten, inte på jobbet. Det är "skiten kelt" för dom som har garage, duktiga polare, svets, svarv, tryckluft, fräs etc. Men har man aldrig gjort det förut, har inga polare som vill och kan, och ska ha ut bilen mappad och klar 1 Maj - då har man problem.
Och jag vet att det kan låta "neggigt" men jag tycker det är bättre att berätta hur mycket jobb det är än att skönmåla det.

/Göran


Delerium skrev:
Varför blir alla så neggiga när det inte gäller bilar som har turbo standard?

Det är väll bara kul om han vill konvertera sin bil, Vara lite egen för en gångs skull!


alla skall vi börja någonstans eller? tycker att även om man inte kan något om turbokonvertering så tycker jag man skall göra det man lär sig mycket på vägen och det finns ju sådana här forum om det skulle uppstå problem antar att det är det forumet är till för? eller

Jo visst ska man det. Även om jag inte tycker detta kanske är den rätta änden att börja i så ska man väl ändå förklara vad det innebär innan han ger sig in på det?

Jag tycker nackdelarna tyvärr väger tyngre än fördelarna i detta fall. Men visst, är man sugen på att lägga 30k + ett jäkla jobb för att få några extra hk så visst.

Mitt projekt: Evo III

9 Inlägg
10 februari 2006
#25
Jag vet vilket jävla jobb det är med att bygga, har aldrig gjort det, men känner dom som håller på och konvertera osv, många jag kan få hjälp av så jag ska nog kunna hjälpa min bror*hehe* Man borde väll hjälpa och inte stjälpa det första man gör eller?

/rille

Solfilmsmontör
947 Inlägg
10 februari 2006
#26
Rätta mig om jag har fel men finns det inte Peugot 405 TI16? Som redan har turbo? I så fall hade jag satsat på att ragga upp en sån motor istället. Antagligen lär man komma billigare undan...

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

5 710 Inlägg
10 februari 2006
#27
Kornz skrev:
Rätta mig om jag har fel men finns det inte Peugot 405 TI16? Som redan har turbo? I så fall hade jag satsat på att ragga upp en sån motor istället. Antagligen lär man komma billigare undan...

Och vad står det ett par inlägg över ditt...? wink

MVH Jonas
..............

Dieseldoktor
112 Inlägg
10 februari 2006
#28
Johanromeo155 skrev:
Delerium.
Lämna in den? En bil som är olaglig att köra på vägarna? vart ska man lämna in den? smile

Körförbud direkt på den vid en flygande kontroll.

lagen är tråkig, man har mycke roligare om man bränner lagböckerna å går efter eget hövve


9 Inlägg
10 februari 2006
#29
Och man kan ju alltid drömma om att hitta en t16 motor..problemet är ju att den lådan har 4 hjulsdrift osv..passar itne riktigt rakt över..fördelen med ett konverterigs bygge på en mi16 motorär att du kan slita bort den på besiktning om man kör på lågt ladd tryck, för emd lågt ladd kan man köra med orginal komp i motor och den håller..för min broder som har skrivit det här inlägget räknar inte på några 300 - 500hk, utan man kan få ut 250 och det räcker på hans bil big_smile

781 Inlägg
10 februari 2006
#30
lr så sätter man dit en turbo för att få dump:P som vissa gör:D hoho

9 Inlägg
10 februari 2006
#31
Ne inte fan sätter man i en turbo för att få dump, då kan man ju lika gärna sätta dit den där högtalaren som är kopplad till gasen så det låter som en dump tongue


Sök