2515
Sök

Hajfena från Hova

5 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Är intresserad att köpa en hajfena till min Golf IV, ngn som vet om den funkar bra?
Sen undrade jag över att det står; limmas fast med medföljande tejp!? Är det bara för ngn att rycka den då om dom har lust? Låter inte som den sitter säkert med tejp? Dock den enda jag hittar som funkar och inte är en dummies!
All hjälp uppskattas!

Länk http://www.hova.com/ShowProduct.aspx?prodid=2146

20 Inlägg
2 juli 2008
jaa det är nog bara før någon att rycka bort den sad Men om du vill att den ska sitta fast mer så kan du ju alltid limma fast den med något starkt lim typ limmatäta:P. Men vissa tejper är jäkligt bra och om du är osäker kan du ju alltid prova att rycka lite i den när du har satt fast den och om dem sitter bra då så är det nog inget problem.

Men vill någon tjuvjävel ha den så spelar det nog ingen roll hur hårt den sitter då slår dom nog sønder bilen istället  om dom inte får loss den.
Senast redigerat av S_70R (2 juli 2008)

* Klåpare
1 718 Inlägg
2 juli 2008
Eftermonterade hajfenor lever alltid farligt och precis som du säger så är det i princip bara att rycka loss den. En del dummies sitter på en fasttejpad fot så man kan ta fenan med sig in. Den lyxen har ju inte en riktig. smile
Vill du vara lite extra säker så kan du skära bort lite av tejpen närmare antennens centrum och ha 2-komponents epoxylim. Är någon verkligen sugen på din fena så blir det dock större skador på bilen om de får bort den om den limmas fast.

Edit: Attans, du hann före S_70R wink
Senast redigerat av Gulmun (2 juli 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 juli 2008
Ett sätt vore ju att köpa en fena som inte är så dyr från början. Då kanske det inte gör så ont om nån idiot rycker bort den. Bara en tanke. smile

MVH

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök