2497
Sök

Återkallad körkort

18 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
ja ja jag erkänner att det var fel jag försöker inte försvara mig.
Jag får väl bli av med körkortet jag är bara 20 jag hjinner ta den igen .
och dom ändra ju regler f.r.o.m 1sept. så de blir snabbare.

4 001 Inlägg
2 juli 2008
Det gäller att välja noga med vilka trafikregler man ska bryta emot och var och med hur mycket cool

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

18 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
absolut.
jag får ta det . nästa gång vet man.

8 156 Inlägg
2 juli 2008
ThSinner_, vissa saker ska man inte ta upp på ett forum, om man inte är beredd att ta en massa skit.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

18 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Phaetoon ..det va inte menad att jag "ska få skit" utav folk..
utan bara deras åsikt om vad dom tror kan hända..sen att visa är otrevliga kan man ju inte göra så mkt åt.
Jag erkänner att jag gjort fel och får ta mitt "straff" inget mer med det. Och de inte lätt,för mig är körkort som familjemedlen,jag är desperat beroende körkortsoman. så men ni vet ju inte hur det känns förrän de hänt . ja kan säga de att de känns jävligt jobbigt sad

18 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Men men som tur e får jag ju köra minst en månad till..för de brukar ju dröja innan man får svar
så jag får väl öva lite mer då.

Muttley
2 juli 2008
ThSinner_ skrev:
utan bara deras åsikt om vad dom tror kan hända..sen att visa är otrevliga kan man ju inte göra så mkt åt.
Jag erkänner att jag gjort fel och får ta mitt "straff" inget mer med det. Och de inte lätt,för mig är körkort som familjemedlen,jag är desperat beroende körkortsoman. så men ni vet ju inte hur det känns förrän de hänt . ja kan säga de att de känns jävligt jobbigt sad

är inte otrevliga wink vi är rädd om dig förstår du väl. skällde aldrig din pappa eller mamma på dig när du var liten och gjorde saker du inte fick?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
2 juli 2008
om man är en körkortoman och anser sitt körkort som familjemedlem så håller man väl hårt i kortet?... jag tror du ser körkortet mer som en förbrukningsvara och inte en investering!

Team Insane Racing

118 Inlägg
2 juli 2008
prodrive skrev:
StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

Precis, det finns ställen är stopplikt är totalt omotiverat!

Word!

Troligen galen...
567 Inlägg
2 juli 2008
ThSinner_ skrev:
Men men som tur e får jag ju köra minst en månad till..för de brukar ju dröja innan man får svar
så jag får väl öva lite mer då.

Eeeh, va? Kortet drar dom väl direkt, och inte efter att länsstyrelsen fattat sitt beslut. Ofta brukar man ju dessutom få ett preliminärt återkallelsebeslut ganska kort efter att man torskat.

Jag tror inte att du får köra mer än 48 timmar efter att de drog ditt kort.

3 059 Inlägg
2 juli 2008
StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

Spelar väl ingen roll om du kan se till världens ende i båda riktningar.. E de stoppskylt så e de.. Kan man inte läsa skylten ska man inte ha kort iheller.. Så ja, det är rätt åt honom eftersom han bryter mot en så enkel regel.. den klarar ju tillomed barn av.

4 Inlägg
3 juli 2008
Jag körde mot en stopp plikt och fick 2500kr i böter och kortet kvar, vet inte om de spelar någon roll att de stog flervägs stopp under själva stopp skylten och att de var därför kortet är kvar.

// Hasse

Troligen galen...
567 Inlägg
4 juli 2008
Hasse skrev:
Jag körde mot en stopp plikt och fick 2500kr i böter och kortet kvar, vet inte om de spelar någon roll att de stog flervägs stopp under själva stopp skylten och att de var därför kortet är kvar.

// Hasse

Praxis vid stoppliktskörning är varning till 2 månader återkallat körkort, hänsyn tas till trafikfaran i det enskilda fallet. Och om jag har fattat det hela rätt så hänger det helt och hållet på den bedömning som ingripande polisman gör.

Att köra mot stopplikt räknas inte som lika allvarligt som att köra mot rött, där praxis är återkallelse i 2 månader oavsett hur trafiksituationen ser ut övrigt.

Att köra mot väjningsplikt är småpotatis om det inte finns någon större trafikfara, straffskalan ligger mellan inget ingripande alls till 4 månader och praxis vid detta är inom angivet påföljdsspann, utifrån trafikfaran i det enskilda fallet. I ringa fall i tätort, exempelvis vid p-plats, ej ingripande alls.

Sidledesförare
268 Inlägg
4 juli 2008
Oavsett hur omotiverad stoppplikten är på många ställen så är det ju bara ta lärdom och gå vidare i livet. Att göra en korsning med omotiverad stopplikt är säkert bara för att sålla ut alla idioter som inte förstår bättre själv.

Man vet aldrig, före man vet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 juli 2008
brukar också bryta mot stopplikt... så nu kan ni skälla på mig med så trådskaparen slipper känna sig ensam wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

18 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Hasse skrev:

// Hasse

Hade/Har du prövotid ?
hos mig är de så att ja redan blev av med den föra året samma månad sad under min prövotid
fick spärrtid 2 mån och fick göra om allt men de tog en vecka så hade jag den igen.
Så jag lär bli av med den igen .
Men som en annan här sa..det är bara att gå vidare i livet..
ja e ung och om inte saker händer lär jag mig aldrig.
så jag får väl ta smällen och öppna ögonen nästa gång.

835 Inlägg
4 juli 2008
Jag hade för mig att man fick lära sig vad stopplikten innebär? Namnet avslöjar ju en del iofs men alla kan ju inte vara lika logiskt begåvade som en själv... Hoppas du får lära dig det den här gången då! Ha det så kul på körskolan!

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
4 juli 2008
tkd_rille skrev:
ThSinner_ skrev:

är inte otrevliga wink vi är rädd om dig förstår du väl. skällde aldrig din pappa eller mamma på dig när du var liten och gjorde saker du inte fick?

precis.. å dessutom leker du me andras liv när du inte stannar.. de tar inte särskillt lång tid att stanna, se sej för å sen åka.. brottom eller inte.. vi en inte bara rädda om dej.. vi e rädda om våra å andras liv oxå!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
4 juli 2008
Kul med moraltanter, men man kan inte förvänta sig så mycket av ett forum. Kom med ett svar på hans fråga istället för personpåhopp, tror vi alla inkl. TS är medveten om hur korkat det var att strunta i stopplikt.
Kan med handen på hjärtat säga att jag också struntat i stopplikt ett par gånger, men det är en väl medveten kalkylerad risk som man tagit, det gäller alla trafikregler som man åtar sig att bryta.
Har själv exempelvis åkt dit för fortkörning tre gånger det senaste året, lika mycket som man säkert förtjänar det, lika mycket svider det ändå.

Så sluta upp och leka "bror duktiga", det kommer bara slå tillbaka på er själva när ni väl råkar bryta mot någon regel.
Mer förståelse och empati här i världen så skulle allt vara bättre.

Puss på er alla
Senast redigerat av J-P-R (4 juli 2008)

Toker
491 Inlägg
4 juli 2008
Men varför stannar man inte för en stopplikt, är det så jobbigt att växla?
Sen att det sker 2:a gången på kort tid (2 liknande trafikbrott iaf)..  Då kan man inte ha så bra uppsikt om man inte märker farbror blå i en korsning "som man har sådan god sikt i åt alla håll" som någon tidigare skrev.
Jag blir då fundersam på hur bra man är på att köra.
Men hade man struntat i stopplikten trots att man såg polisen så får man helt enkelt skylla sig själv!

Vore kul om du skriver vad dom säger i bedömning sen, för annars vore denna tråd meningslös väl ?!?!
Senast redigerat av Supratok (4 juli 2008)

Toker Jr 081102

Sök