2633
Sök

Återkallad körkort

...
227 Inlägg
4 juli 2008
Rätt åt dig!

Hoppas du blir av med det... wink

StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

Men om det nu va god sikt i just den korsningen med stopplikt så tror jag ändå inte grabben hade någon koll då han missade polisen tongue

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

4 Inlägg
4 juli 2008
ThSinner_ skrev:
Hade/Har du prövotid ?
hos mig är de så att ja redan blev av med den föra året samma månad sad under min prövotid
fick spärrtid 2 mån och fick göra om allt men de tog en vecka så hade jag den igen.
Så jag lär bli av med den igen .
Men som en annan här sa..det är bara att gå vidare i livet..
ja e ung och om inte saker händer lär jag mig aldrig.
så jag får väl ta smällen och öppna ögonen nästa gång.

Jo har prövotid kvar hade haft de i 2 månader då detta hände ungefär.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
4 juli 2008
Men ja, stopp-plikt och prövotid. Vinka farväl te kortet, vilket kanske är likabra, så vi andra kan åka säkert och slippa oroa oss för o bli påkörda när du skiter i stopp-plikt.
Senast redigerat av Edil_ (4 juli 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 juli 2008
prodrive skrev:
StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

Precis, det finns ställen är stopplikt är totalt omotiverat!

men en stopplikt är alltid en stopplikt oavsett den är korkad eller bra, är de stopplikt ska man stanna helt så är de så sluta gnälla roll

bit i de sura äpplet o ta de som de kommer nu vad som händer men tror du blir av med lappen..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Avstängd
962 Inlägg
4 juli 2008
The_Mechanic skrev:
prodrive skrev:
StiFf skrev:

men en stopplikt är alltid en stopplikt oavsett den är korkad eller bra, är de stopplikt ska man stanna helt så är de så sluta gnälla roll

bit i de sura äpplet o ta de som de kommer nu vad som händer men tror du blir av med lappen..

Det finns regler för allt, man får tex inte fildela, det gör folk iallafall, man får inte bryta mot trafikregler heller, det gör många ändå med tex fortkörning.

Jag bryr mig inte om någon bryter mot en stopplikt sålänge det inte är trafikfarligt. Det är magisk dubbelmoral på detta forumet.

Direktör
305 Inlägg
4 juli 2008
ThSinner_ skrev:
Hejsan...idag fick jag böter 2500 kr.
Ok de betalar jag.
Men,jag riskerar att bli av med körkortet.
Jag blev av med den för 8 mån sen (under prövotid) då jag"bröt" mot väjningsplikt.
fick spärrtid i 2 mån efter 1 vecka tog jag den igen .
NU är de stopplikt,
vad händer tror ni?
Jag anar att jag blir av med den IGEN och får spärrtid minst 4 mån .
Hoppas någon vetiig kan svara
Tack

Kanske dax att lära dig reglerna så får du behålla körkortet....... Men kanske du hinner mogna till innan du får ta om det igen wink

Speed limit are only for pussy

1 741 Inlägg
4 juli 2008
prodrive skrev:
The_Mechanic skrev:
prodrive skrev:

Det finns regler för allt, man får tex inte fildela, det gör folk iallafall, man får inte bryta mot trafikregler heller, det gör många ändå med tex fortkörning.

Jag bryr mig inte om någon bryter mot en stopplikt sålänge det inte är trafikfarligt. Det är magisk dubbelmoral på detta forumet.

Nu kunde jag inte hålla mig längre...
Det handlar om totalt skilda saker!
Man får inte mörda eller misshandla heller men det gör folk ändå... (aha... då är det ok?)
Är ju en j-a skillnad om brottet utför en fara för någon eller om brottet du jämför med som fildelning enda den kan skada är artisten eller skivbolaget men det är inte fysisk skada.

Bevisligen utgjorde han en fara i trafiken eftersom han inte såg polisen som kontrollerade korsningen.
Visst jag kör för fort vissa sträckor... men du ser mig aldrig svänga i ett kors eller köra om någon utan att blinka du ser mig inte heller skita i stoppskyltar eller liknande... visst dubbelmoral men ser du inte skillnaden i att skita i så pass viktiga skyltar som sitter där av en anledning eller att dela ut en film?

Aja.. back to topic...

Illa att du inte stannade men är helt upp till polisen om du tappar kortet. Han bestämmer hur trafikfarlig du var och gör bedömningen om du är värdig att behålla det.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

143 Inlägg
4 juli 2008
till alla er som säger till trådskaparen att han borde lära sig trafik reglerna, tror nog han vet vad som gäller när det handlar som stoppskylt, sen att bryta mot regeln är en annan sak.

Är sj inte så noga på alla stopp att jag stannar helt, fri sikt å inga fordon i närheten tar jag ganska lätt på stopp regeln.

Å polisen vet vi alla hur snabbt de bara dyker upp.

Tror det är få av alla dessa ``bror duktiga`` som inte har brytit mot en trafikregel, många ska vara så duktiga när andra gör fel, orka....

bara ni kör för fort är ni en större fara för andra, el???? å det gör väll alla då och då.

// mvh

SQ
1 343 Inlägg
4 juli 2008
att säga att man ska lära sig regler hit å dit som många säger va fan pysslar ni med? hälften på forumet har säkert fått fortkörningsböter/parkering osv osv osv å sen sitta å säga att en annan person inte kan regler? dom flesta kan la de men misstag gör väll alla..
ingen stor grej, han frågade efter vad som kommer hända, samt att om nån annan varit med om de som vet vad utgångssenariot blir...

tycker bara de är lågt att sitta å säga rätt åt folk för vissa grejer...

Edit: äsch du han före...
Senast redigerat av Lardi (4 juli 2008)

Ljudnörd!

Avstängd
962 Inlägg
4 juli 2008
tecman skrev:
Nu kunde jag inte hålla mig längre...
Det handlar om totalt skilda saker!
Man får inte mörda eller misshandla heller men det gör folk ändå... (aha... då är det ok?)
Är ju en j-a skillnad om brottet utför en fara för någon eller om brottet du jämför med som fildelning enda den kan skada är artisten eller skivbolaget men det är inte fysisk skada.

Bevisligen utgjorde han en fara i trafiken eftersom han inte såg polisen som kontrollerade korsningen.
Visst jag kör för fort vissa sträckor... men du ser mig aldrig svänga i ett kors eller köra om någon utan att blinka du ser mig inte heller skita i stoppskyltar eller liknande... visst dubbelmoral men ser du inte skillnaden i att skita i så pass viktiga skyltar som sitter där av en anledning eller att dela ut en film?

Din jämförelse med mord är ju precis lika dum som min jämförelse med fildelning... Jag säger inte att man ska skita i stopplikt, på dom flesta ställena är det bra med det. Men det FINNS ställen där det är omotiverat och inte har något med trafiksäkerheten eller något annat att göra, då tycker jag inte det är speciellt allvarligt att inte stanna helt om man har koll på läget, även om polisen anser att det är allvarligt.

Darth Vader
1 644 Inlägg
4 juli 2008
Edil_ skrev:
Men ja, stopp-plikt och prövotid. Vinka farväl te kortet, vilket kanske är likabra, så vi andra kan åka säkert och slippa oroa oss för o bli påkörda när du skiter i stopp-plikt.

Så hård är du inte mot mig när du åker med och jag bryter mot stopplikt smile.

---------------------------------------------------------------------------------------

JA, jag är också en av vägarnas idioter, som då och då bryter mot lagarna. Nu kan ni hämta en piska till. Är trött på er moraltanter sen länge nu...

Hade gärna lättat hjärtat än en gång, men jag besparar mig besväret och er tiden då ingen av er tar åt sig något ändå då alla är så helvetes perfekta...

Braaaaap?

835 Inlägg
4 juli 2008
DoWahDiddy skrev:
Edil_ skrev:

---------------------------------------------------------------------------------------

JA, jag är också en av vägarnas idioter, som då och då bryter mot lagarna. Nu kan ni hämta en piska till. Är trött på er moraltanter sen länge nu...

Hade gärna lättat hjärtat än en gång, men jag besparar mig besväret och er tiden då ingen av er tar åt sig något ändå då alla är så helvetes perfekta...

Riskera ditt eget liv får du mer än gärna göra men inte mitt eller andra "oskyldigas" Det är kul tills det händer något..... Tänk på det ett tag.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
4 juli 2008
DoWahDiddy skrev:
Edil_ skrev:

Det finns anledningar till det också.. Jag brukar inte våga klaga på folk när jag sitter bredvid. tongue

Nej, köra fort osv. Men stopp-plikt har jag alltid följt, Om jag så körde a-traktor eller övningskör. Kommer göra likaså när jag får kortet. Visst, det känns meningslöst mitt i natten, men en olycka händer så lätt, och de finns där av en speciell anledning smile Visst, kommer man med full-lastad 24metare så, men en personbil är inte svår att få upp i fart igen tongue

Fast det var ju inte vad diskussionen handlade om ^^ Står fast vid det jag sa. Och polisen ser väl det där att bryta mot stopp-plikt som "vårdslöshet i trafik" i värsta fall, och då står ju kortet på spel, med tanke på prövotiden.

Men bäst är att höra av sig till polismyndigheten och höra med dom...
Senast redigerat av Edil_ (4 juli 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Troligen galen...
567 Inlägg
4 juli 2008
Jaja, kan vi lägga ner denna moraldiskussion då den helt uppenbart och som vanligt inte kommer leda till någonting vettigt?

Alla har vi spöken i garderoben, så sköt ert så sköter andra sitt och så blir det lite lugn och ro...

827 Inlägg
4 juli 2008
det är bara o vinka hejdå till körkortet gubben!

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

143 Inlägg
4 juli 2008
det är ju klart att polisen ser det som allvarligt, är ju ett trafik brott han gjort, sen om där är bra sikt el inte kvittar för dem, lika alvarligt. som trådskaparen sj säger: att där var fri sikt.. så jag tror inte han gjorde så står fara för andra. Polisen kan ju inte se det på det sättet å låta bilar köra ut för där e fri sikt när det gäller stoppplikt vid korsningen.

tycker det finns stoppskyltar som borde bytas ut mot väjnigspliktsskyltar.

18 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
Kul med moraltanter, men man kan inte förvänta sig så mycket av ett forum. Kom med ett svar på hans fråga istället för personpåhopp, tror vi alla inkl. TS är medveten om hur korkat det var att strunta i stopplikt.
Kan med handen på hjärtat säga att jag också struntat i stopplikt ett par gånger, men det är en väl medveten kalkylerad risk som man tagit, det gäller alla trafikregler som man åtar sig att bryta.
Har själv exempelvis åkt dit för fortkörning tre gånger det senaste året, lika mycket som man säkert förtjänar det, lika mycket svider det ändå.

Så sluta upp och leka "bror duktiga", det kommer bara slå tillbaka på er själva när ni väl råkar bryta mot någon regel.
Mer förståelse och empati här i världen så skulle allt vara bättre.

Puss på er alla

Du verkar vara den smartaste här och förstående människa.
Jag har uppretat att att jag erkänner att det var dumt och att man lär sig av misstag.
Och JA det va svar jag ville ha inte person påhopp,men men alla e ju inte lika empatiska som du e..
för alla vi tror att vi e kunga när vi sitter framför ratten men de e vi inte.
Jag hade bara en dålig dag och hade inte turen me mej just den dagen.
Om polisen skulle hålla koll på oss alla hela tiden skulle det nog inte finnas så många med körkort.
Jag tackar dig verkligen för den bästa inlägget och JA mer förståelse och emptati skulle det världen vara bättre.
Peace till dig

18 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Supratok skrev:
Men varför stannar man inte för en stopplikt, är det så jobbigt att växla?
Sen att det sker 2:a gången på kort tid (2 liknande trafikbrott iaf)..  Då kan man inte ha så bra uppsikt om man inte märker farbror blå i en korsning "som man har sådan god sikt i åt alla håll" som någon tidigare skrev.
Jag blir då fundersam på hur bra man är på att köra.
Men hade man struntat i stopplikten trots att man såg polisen så får man helt enkelt skylla sig själv!

Vore kul om du skriver vad dom säger i bedömning sen, för annars vore denna tråd meningslös väl ?!?!

självklart skall jag det.

18 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
V70Dahlgren skrev:
till alla er som säger till trådskaparen att han borde lära sig trafik reglerna, tror nog han vet vad som gäller när det handlar som stoppskylt, sen att bryta mot regeln är en annan sak.

Är sj inte så noga på alla stopp att jag stannar helt, fri sikt å inga fordon i närheten tar jag ganska lätt på stopp regeln.

Å polisen vet vi alla hur snabbt de bara dyker upp.

Tror det är få av alla dessa ``bror duktiga`` som inte har brytit mot en trafikregel, många ska vara så duktiga när andra gör fel, orka....

bara ni kör för fort är ni en större fara för andra, el???? å det gör väll alla då och då.

// mvh

Ännu en vettig människa som förstår att människor gör fel.
Och ja kärra folk jag vet vad stopplikt innebär...och som du sa min vän V70Dahlgren är så sant..

"Är sj inte så noga på alla stopp att jag stannar helt, fri sikt å inga fordon i närheten tar jag ganska lätt på stopp regeln."

Tack för ett bra inläggg

18 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Lardi skrev:
att säga att man ska lära sig regler hit å dit som många säger va fan pysslar ni med? hälften på forumet har säkert fått fortkörningsböter/parkering osv osv osv å sen sitta å säga att en annan person inte kan regler? dom flesta kan la de men misstag gör väll alla..
ingen stor grej, han frågade efter vad som kommer hända, samt att om nån annan varit med om de som vet vad utgångssenariot blir...

tycker bara de är lågt att sitta å säga rätt åt folk för vissa grejer...

Edit: äsch du han före...

Heej
Vilken tur att de finns vettiga människor..
vi lär ju oss saker varje dag och ja råkade ha dålig dag och gjorde ett misstag..
men herregud va folk retade sig på att jag inte stannade på stoppplikt och det var INGEN TRAFIK alls.
ja körde ju inte på nån elle nåt :S:S.

ja håller me dih att att e lågt men va ska man göra visa tänker lite konstigt än andra
men tack för ett bra inlägg

Sök