3031
Sök

Volvo S60 2.5T sänkning och kjolpaket

9 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Hej!

Har funderat på att styla min S60 -06. Har tänkt att köpa volvos orginal kjolar och även sänkningssats orginal från volvo som gör ca 25mm.

Funderar nu på hur det kommer bli med vägbulor och annat?
Någon som har erfarenhet utav att bara sätta på kjolar och låta bilen ha orginaldämparna på?
Hur blir det att köra över vägbulor utan att ha "hårda" dämpare, kommer kjolpaketet smälla i när den dämpar ner?

Kan man bara göra fjädrarna som man har hårdare eller måsta man sänka den för att få mindre fjädring i bilen?

MVH Stefan
Senast redigerat av gwen87 (2 juli 2008)

41 Inlägg
3 juli 2008
Jag hade Volvos S60 kjolpaket på min förra S60 som var sänkt från fabrik!
Körde med 18" fälgar och kjolpaketet tog aldrig i, då körde jag mycket i Borås (finns fruktansvärt många vägbulor där, enorma som små).

Kjolpaketet tog heller inte i när den dämpade ner.
Bilder finns på min sida!

Så du behöver inte vara orolig smile
Senast redigerat av JonasHelander (3 juli 2008)

S60 T5
14 Inlägg
3 juli 2008
Jag har det kjolpaketet på och jag har skrapat i vissa farthinder. Främst i Göteborg då 90% av Sveriges ojämnheter och farthinder verkar finnas just där hmm, men också på en del andra ställen.
Kanske är mina dämpare som är slut förvisso...

Ska sälja paketet nu för att köpa en annan modell. Intresserad? Skrapsår under fronten och ett av fästena har spruckit. Billigt billigt...
Senast redigerat av Yokas (3 juli 2008)

I'm Bobbin Threadbare, are you my mother?

9 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Körde med 18" fälgar och kjolpaketet tog aldrig i, då körde jag mycket i Borås (finns fruktansvärt många vägbulor där, enorma som små).

Så du behöver inte vara orolig

Okej... vet du om du hade "vanlig" sänkningsats från volvo (25mm) eller om det var automatisk nivåreglerings sänkning (12mm)? för de antar jag att de gör skillnad...

Hur går det att köra med bilen på vintern?

MVH Stefan
Senast redigerat av gwen87 (3 juli 2008)

41 Inlägg
4 juli 2008
gwen87 skrev:

Så du behöver inte vara orolig

Okej... vet du om du hade "vanlig" sänkningsats från volvo (25mm) eller om det var automatisk nivåreglerings sänkning (12mm)? för de antar jag att de gör skillnad...

Hur går det att köra med bilen på vintern?

MVH Stefan

Den var sänkt orginal 25mm utan nivåreglering bak smile

Det går alldeles utmärkt att köra med kjolpaketet under vintern, körde även med 18" på vintern!
Jag hade inga problem med vinterkörningen iaf smile

9 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Den var sänkt orginal 25mm utan nivåreglering bak

Det går alldeles utmärkt att köra med kjolpaketet under vintern, körde även med 18" på vintern!
Jag hade inga problem med vinterkörningen iaf

Okej... det tackar jag så mycket för. Ska ta  och lämna in den snart.

Tack för all hjälp!

Sök