2663
Sök

Avundsjuka ??

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
mrcelica skrev:
N33d4Sp33d skrev:
mrcelica skrev:

Ja du ska ha cred för att du så öppet erkänner att du inte har alla pollar i stallet !

Om man hellre åker Mercadiesel än drömsportbilen för mängder av motorintresserade ungdomar så är man nog ganska unik, haha...

Undrar vem som inte har alla hästar i stallet.

Du ska ha cred för att du tar tillvara på varje tillfälle att påvisa din idioti.

Jag är glad att han hellre väljer en annan bil än den "mängder av motorintresserade ungdomar" vill ha.
Det här är kommunism. Har någon annan en annan syn på saken skall han/hon hoppas på med idiotiska kommentarer om den personens intelligens?

En supra åt alla eh?

Back to topic:

Daemon. Grattis till en mycket fin bil, hoppas du värdesätter folks ärliga åsikt irl mer än det många här uttrycker.

Så jag är en idiot för att jag reagerar på ett inlägg som bara avser att förlöjliga och uppmanar till nedröstning av "plast racern" Toyota Supra`?

Vad är det du gör med detta inlägg ? Precis, upplyser mig om att jag är en idiot. Ska man inte undvika påhopp rörande folks intelligens enligt vad du skriver ovan !

By the way, är kommunism olagligt ???

Lugn o fin nu ! inte bra för blodtrycket att bli upprörd... smile

""Så jag är en idiot för att jag reagerar på ett inlägg som bara avser att förlöjliga och uppmanar till nedröstning av "plast racern" Toyota Supra`?"

Gjorde han det, uppmanade han verkligen till nedröstning? Din förmåga att läsa mellan raderna får du allt öva på.
Han sa sin ärliga åsikt. Får han ha den utan att du ska börja göra narr för att han inte tycker som du?

Kan upplysa dig om att kommunismen anses inte olaglig. Har du fler frågor så hjälper jag dig gärna med svaren.

Jag är alltid lugn. Jag har vilopuls även när jag ligger i 250knyck. Schysst bil för övrigt.

Det är inget brott förrän man åker fast

"A Johlsson"
302 Inlägg
14 mars 2006
N33d4Sp33d skrev:
Jag är alltid lugn. Jag har vilopuls även när jag ligger i 250knyck.

Den var bra. smile

Ja, alla har väl rätt till sin åsikt, själv så uppskattar jag nog hellre en "renare" Supra ala http://www.garaget.org/?car=18198 vars alla linjer inte blivit våldtagna av plasten, men hey, det är min åsikt, många som tycker att en Golf Mk2'a som min egen är en våldtäkt av den modellen, alla har rätt att tycka som de vill för i slutänden så är det väl ändå hur ägaren tycker som räknas, det är hans bil, hans skapelse.

Och om nu någon skulle vilja uppmana till "nedröstning" så varför inte låta honom göra det, det är ju isf lika illa som att alla ska uppmana till att det är "världens mest älskade bil" och "alla avgudar väl en Supra annars är de idioter"? Och om nu Sveriges alla ungdomar älskar denna bilen/modellen så mycket så är det väl inget problem om ett fåtal ogillar den, eller?

454 Inlägg
14 mars 2006
Kan känna samma sak jag.. å då har ändå inte jag i närheten av nån grymmast bil alls... sad
men man får väl ta d som att dom e avundsjuka.. även fast d inte e nåt att va avundsjuk på.. (min bil)

34 Inlägg
19 mars 2006
Folk har olika smak! Förklarar kanske saken!

Tyska bilar tack!

538 Inlägg
19 mars 2006
såg att du hade ca 160 ettor nu, då vet du att det är 160 pers här inne som är avunsjuka på din bil, kan kan ju inte rösta annat än 5:a på den, så otroligt läcker e den.

346 Inlägg
19 mars 2006
heLLen_TT skrev:
Kan känna samma sak jag.. å då har ändå inte jag i närheten av nån grymmast bil alls... sad
men man får väl ta d som att dom e avundsjuka.. även fast d inte e nåt att va avundsjuk på.. (min bil)

jo du det lär väl vara många som är avundsjuka på din bill..du har ju verkligen en super fin bil...men själv tycker jag bara att det är kul att andra folk kan..alla har nästan samma chans..bara leta reda på sig ett jobb om man inte är allt för jävla lat sen är det bara slita så svetten sprutar och ta alla den övertid man kan eller ha ett extra jobb om man nu tycker det är värt att lägga allt på bilen..själv sprider jag gärna pengar på lite olika intressen..bara så jädrans drygt att vara avunssjuk på andra människor helt enkelt...men jag ger en stor femma för din bil ska du veta iaf M.V.H Tobbe

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

3 113 Inlägg
19 mars 2006
Det är klart man blir avundsjuk men jag skulle ta det som en komplimang. sen om om man har mindre stats i garaget.org är väl inte så mycket att deppa för.. tycker iaf inte jag. Deamon, du har en brutalt snygg bil

Semper Fi

524 Inlägg
19 mars 2006
Grejen e ju att detta skulle nog försvinna om man såg vem som hade röstat...

Colaberoende
1 219 Inlägg
19 mars 2006
GrebyAxel skrev:
Grejen e ju att detta skulle nog försvinna om man såg vem som hade röstat...

Japp... Tror det med..
Det hade varit kul att kolla in vilka man fått sina småröster av och om dom har bil eller inte.

Läckert att se alla som lägger ner så mycket tid och pengar på att förverkliga sina ideér och drömmar. Starkt jobbat av er!!!

/Ena

346 Inlägg
19 mars 2006
jo visst man lever troligtvis bara en gång och om drömen är att styla en bil för alla pengar man kan få tag i så är det ju absolut det man ska göra..och om folk blir avundsjuka på resan dit så är dom inte ens värda skiten under skorna..kan väl glädjas åt andra..trolig har dom ju fått kämpa för det

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

383 Inlägg
19 mars 2006
jag bara undrar varför folk måste va avundsjuka på nåns bil för att den personen röstat etta hit å dit....de som röstat etta..eller tvåa då...(har ingen etta ännu tror jag) på min bil tror ja inte är anundsjuka utan rent av inte tycker om den..å det är väl inte hela världen..... (är själv inte så insatt i röstnings sakerna så ja vet inte om ja borde lagt mej i detta inlägg från början..hehe*
Senast redigerat av cutlass (19 mars 2006)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Meister
6 763 Inlägg
454 Inlägg
19 mars 2006
Tenacious_Dboy skrev:
heLLen_TT skrev:

jo du det lär väl vara många som är avundsjuka på din bill..du har ju verkligen en super fin bil...men själv tycker jag bara att det är kul att andra folk kan..alla har nästan samma chans..bara leta reda på sig ett jobb om man inte är allt för jävla lat sen är det bara slita så svetten sprutar och ta alla den övertid man kan eller ha ett extra jobb om man nu tycker det är värt att lägga allt på bilen..själv sprider jag gärna pengar på lite olika intressen..bara så jädrans drygt att vara avunssjuk på andra människor helt enkelt...men jag ger en stor femma för din bil ska du veta iaf M.V.H Tobbe

Tack! smile

Jo, visst man borde väl inte bry sig... men man gr väl d nånstans ändå! visst alla kan inte gilla just den bil jag gillar så jag köper till fullo att folk har olika smak! konstigt vore d annars! wink

Helt sant d du säger, alla har typ samma chans, men vissa väljer att inte ta den.. så e d väl bara antar jag! trist bara att man ska gå runt å va avis ist för  att göra nåt vettigt med den energin!

624 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
dasonyistozon

ha ett bra liv , vare sig ni har bil eller inte,
Senast redigerat av deamon (8 december 2006)

"A Johlsson"
302 Inlägg
20 mars 2006
deamon skrev:
dasonyistozon
för det första så verkar det inte som du vet nåt om min bil...Våldtagen av plast ,va f-- snackar du om ???all breddning e gjort i kolfiber  och aluminium ,var ser du plasten??
skit samma , ha vilket åsikt ni vill, men som nån annan sa , jag har ju trots allt vunnint allt som finns och vinna ,sen jag ställde upp , och mer lär det bli i år då jag har 3bilar i stallet

ha ett bra liv , vare sig ni har bil eller inte,

OMG, jag ber om ursäkt, ska jag bocka och buga nu elr? Plast, kolfiber, glasfiber, enbart pga av att det är kolfiber ska det då undanröja det faktum att jag hellre gillar en "renare" Supra, mycket som den tidigare länkade? Isf är det då ok att bygga om en bil till en husvagn med vingar i fronten bara det är gjort av kolfiber för att det är ett dyrt material?
Det är min åsikt och den är jag mer än väl berättigad till, så som du är till din. Och för mig så betyder inte priser och liknande något alls, jag bygger min bil(bilar) för min egen del, en känsla och inte för att plocka vinster och åka runt på Sveriges alla mässor. Sommaren är bokade med BugRun, en träff som jag ser som mer än bara en utställning, det är en sammankomst, ett tillfälle att kunna vända sig till likasinnade och dela ideer och bara ta det lugnt.

SCF som jag blivit erbjuden att vara med på de två senaste åren var roliga de med, men det är ingen egentlig "gemenskap" på dem, det är en mässa, en utställning. Och vad är det som säger att du, din bil är det absolut bästa som finns enbart för att du har plockat en del priser?

Det står ju klart att det är ett enormt bygge och att många gillar den, det är ju avundsjukan ett enda stort bevis på, men samtidigt finns det ju ingen som helst anledning till att hävda att "alla" ska gilla den och avguda den, kom igen nu, är du nöjd med den så är du nöjd med den.
Ytterligare en sak som är ganska intressant att ta upp är att du har ett stort antal 1'or, vilket verkligen är överdrivet, det kan ingen säga något om, men efter det nya betygssystemet togs i bruk så skulle du väl hellre vara "nöjd" att du får en massa 1'or, för om de hellre gjorde slag i saken och röstade 2'or elr 3'or så torde väl ditt betyg vara sämre och du skulle snabbt droppa på den så högt avgudade topplistan?

Och handlar allting om enbart att vinna priser så är det ju din sak, att sitta och skrika över att ha förlorat första platsen på agarget bevisar ju en hel del vad som betyder något för dig, och det verkar ju vara uppmärksamhet och att ständigt få stå i rampljuset. Inget fel med det, bara det att sådan är inte jag, och det styr ingen annan över. Kan inte annat göra än att lycka till i din jakt på dominans och alla priser så du får sova gott om nätterna.
Senast redigerat av dasonyistozon (20 mars 2006)

624 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
du
Senast redigerat av deamon (8 december 2006)

"A Johlsson"
302 Inlägg
20 mars 2006
Så du menar att en person som hävdar att "jag har ju trots allt vunnint allt som finns och vinna ,sen jag ställde upp , och mer lär det bli i år då jag har 3bilar i stallet" inte har en vilja att stå i centrum och få uppmärksamhet? Eller en person som redan då vunnit en massa börjar gnälla direkt över att en del personer ogillar ens bil och får dåligt betyg på en webbsida? Nej, jag hade väl fel då antar jag.

Och sedan behöver vi ju inte påbörja med att angripa varandra med slagord och liknande, det behöver ju inte bli något stort krig över en sådan skitsak eftersom du nu då säger dig inte ens bry dig över det faktumet. Diskutera i all ära men att börja gapa och skrika behövs inte, det finns tillräckligt av det där ute redan så det behöver vi inte här emellan oss bilintresserade, tycker du inte?

Ytterligare en intressant detalj är att du själv har röstat fler 1'or än du röstat högre betyg, och ändå hävdar du följande; "även om bilen inte skulle vara i min smak så vet jag att den e viktig för en annan person och då skulle jag inte rösta en 1a". Bara en intressant notering.

Jaja, jag antar att jag måste vara helt sjuk i huvudet (ingen nyhet iofs =p) då eftersom jag resonerar som så, let's move on shall we... denna tråden ska handla om nu folk ska ha rätt till sin egen åsikt (oavsett om det gäller avundsjuka elr bara ogillande av en viss bilmodell, resonemang elr skapelse) eller om alla ska tycka som någon annan vill, och inte om något personligt som det håller på att utvecklas till.
Senast redigerat av dasonyistozon (20 mars 2006)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 mars 2006
Håller med dasonyistozon!.att man röstar 1:a behöver inte betyda att man är avundsjuk! Deamons bil är grym men tkr tyvärr att den är för mkt och tycker heller inte om supror allt för mkt så om jag då röstar lågt måste jag vara avundsjuk??...men som sagt alla har rätt till sin åsikt.

Amatör
444 Inlägg
20 mars 2006
skoj läsning =0)

Sök