3705
Sök

Köpa, äga: Toyota ? T-Sport?

SSS -12
3 217 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Jag har Börjat fundera på att försöka införskaffa ny bil och tittade lite lätt på Toyota Corolla T-Sport, respektive Celica T-Sport eller i värsta fall Yaris T-Sport...

Kan någon med goda erfarenheter förklara för mig vad som gör dessa bilarna så speciella mer än en 1800 cm3 motor på 192 hk...

Hur ligger omkostnaderna, är det en dyr bil att äga och isåfall, är det värt det... Eller ska man fortsätta rikta ögonen på Civic Type-R runt 150.000 kr?

Jag letar inte efter en V70 2,4T Business som går att chippa till oändligheten... Jag letar efter en vettig hatchback som suger fram 192 hk smile

Kan ni ge mig några tips på vägen?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 021 Inlägg
3 juli 2008
corolla t sport e heta, är väll i samma klass som CTR mfl.
Mysigt motorljud är de i dom iaf

94 Inlägg
4 juli 2008
Provkörde en sån en gång innan jag köpte Civicen.Nu kan det ju ha varit kassa däck på det exemplaret, men jag tyckte det var svårt att få hästarna i backen.Det spann mest,som det brukar göra med framhjulsdrivna bilar med "för mycket" effekt.Sen tyckte jag inte man satt så bra (jämfört med CTR som har grymt sköna stolar) och ful och plastig inredning...Men det är ju vad jag tycker.
Provkör en du också och bilda dig en egen uppfattning!

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juli 2008
Den känns inte så snabb för att ha 192hk. Jag tror det är glädjesiffror alternativt fel utväxling/för tunga däck. CTR är nog piggare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

SSS -12
3 217 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Men hur är det att leva med en sådan bil? Svårt eller underbart?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

367 Inlägg
4 juli 2008
smurfen_corolla ska sälja sin den e verkligen i super fint skick står faan alltid å polerar den så ta en koll på den tykker jag smile

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
4 juli 2008
Hahah Corollan går inte och jämföra med en CTR, har du råd så ska du såklart lägga pengarna på en CTR, det bästa valet av dem två utan tvekan. Och sen en rolig sak till "smurfen_corolla" som har kompressor i sin har endast 215-220hk och 0-100 på 6.7 s. På en CTR får du 215-220hk med ett CAI, Cat-back och grenrör + att original så kör CTRn 6.6 s. Detta säger väll rätt mycket..

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Servicerådgivare
715 Inlägg
6 juli 2008
köra på 6.7 sek kan jag göra med min 192 hk inga problem !
Toyota har skrivit högre siffror för att celica t-sport ska verka snabbare-- samma motor och växellåda..

//chrille

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

2 014 Inlägg
6 juli 2008
Hör av dig till martenj76 här på forumet med dina funderingar. Han äger och driver forumet CorollaTSport.se och har bra koll på det mesta angående den bilen.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök