Hallå! Är väldigt bilintresserad men väldigt dålig på att meka.
Vill lära mej och fick en ide att köpa en billig bil som jag under mitt liv ska ha som mitt projekt. Till en början bara för att lära mej meka och se hur en motor ser ut. Men som om ett antal år ska vara en riktigt fin gatbil som ska gå riktigt bra.
Vilken bil rekomenderar ni? Funderar på en golf. Vill gärna ha 4wd.
Ifrån början var tanken att bara lägga 1-3k för att göra ett riktigt grundligt jobb för att det då känndes som om det kvittade om jag lade ner projektet eller att jag hade isär bilen och inte kunde få ihop den igen även om tanken var att jag skulle lära mej bilen grundligt.
Men sammtidigt så är ju då bilen antagligen väldigt rostig. Och att arbeta med karossen känns kanske lite overkill för mej som inte har någon erfarenhet alls. Så allt ifrån 1-30k kan man säga då
Audi 80 coupe är faktiskt ett riktigt bra alternativ. Gillar modellen.
vill du ha en fin gatbil men inte så mkt motor så: audi coupe v6 quattro får du för runt 30k men v6 är ju lite pill att krångla med.
fin bil som går att få till och gå som ett monster: audi s2/ audi s2 avant
Original behöver det inte vara så väldigt mycket effekt. Som någon skrev så vill jag ha en potent, driftsäker och tålig motor. Och vad jag har hört så är audi duktiga på att bygga motorer.
När det gäller Audi, dom har otroligt driftsäkra motorer, det är dock växellådorna som brukar fara när man går över 300 häst, men det är lätt att hitta en hyfsat bra växellåda också.
Och från min erfarenhet är det lätt att meka i dom, ingenting vidare komplicerat. Lycka till!
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.