jag skulle tippa på bränslerelät, ett ganska vanligt fel att dom spricker i lödningarna, detta testas lättast (om man inte har ett extra relä liggandes) att hänga dit direktström på pumpen under bilen.
jag har även haft problem med att det har lagt sig skit på hallgivaren t.ex. olja och gjort att bilen gått felfritt och sedan dött, för att 10minuter senare starta som inget hänt... skadar ju aldrig och ta bort och göra rent.
det kan mycket väl vara halgivaren men tyvär så är bilen för gammal för det systemet men det kan nog vara som dom flästa säger bränslepumps relät som strular
jag skulle tippa på bränslerelät, ett ganska vanligt fel att dom spricker i lödningarna, detta testas lättast (om man inte har ett extra relä liggandes) att hänga dit direktström på pumpen under bilen.
jag har även haft problem med att det har lagt sig skit på hallgivaren t.ex. olja och gjort att bilen gått felfritt och sedan dött, för att 10minuter senare starta som inget hänt... skadar ju aldrig och ta bort och göra rent.
lättare att ta bort relät och öppna kåpan så ser du om lödningarna är hela där inne..ditt relä borde vara vitt (rektangulärt) sitter bakom askkoppen på förarsidan om jag minns rätt
Ja tog bort fördelaren och rotorn ida, ingen vacker syn rotorn var bränd och de låg typ en liten svettsloppa på den, och fördelarlocket va oxå bränt de blir till att köpa nytt i da lr i morgon
Ja tog bort fördelaren och rotorn ida, ingen vacker syn rotorn var bränd och de låg typ en liten svettsloppa på den, och fördelarlocket va oxå bränt de blir till att köpa nytt i da lr i morgon
då har du förhoppningsvis hittat felet som jag sa så räcker det med en liiten spricka lr liknande för att det ska bli fel..
Ja tog bort fördelaren och rotorn ida, ingen vacker syn rotorn var bränd och de låg typ en liten svettsloppa på den, och fördelarlocket va oxå bränt de blir till att köpa nytt i da lr i morgon
då har du förhoppningsvis hittat felet som jag sa så räcker det med en liiten spricka lr liknande för att det ska bli fel..
Ja tackar så mkt för hjälpen alla som hjälpt till Hoppas bara de räcker
Felet kvar står fast ja bytt tändkablar, rotor, fördelarlock och de relät som sitter på expantionskälet (vet ej namn på detta) , de stara och gick ca 4km med de nya relät men nu när vi bytt resten så funkar han inte heller kanske finns de någon som vet va de är för fel på min 740 felet är nu att den inte startar och att när den startade förrut så gick den en stund sedan dog den som om någon bröt soppa tillförseln. Någon själ som kan hjälpa mig vore tacksam för så många svar som möjligt
Hehe, kanske dum fråga men är du SÄKER på att du har soppa i bilen? Har varit med om att tankmätaren visat halvtank fast tanken var tom, detta var precis som din en b230f...
Hehe, kanske dum fråga men är du SÄKER på att du har soppa i bilen? Har varit med om att tankmätaren visat halvtank fast tanken var tom, detta var precis som din en b230f...