2816
Sök

Vad passar bäst?

329 Inlägg
27 januari 2006
Trådstartare
Har 6.5 or fram schysta infinity, (dock ej ditsamma än)  samt färdiga hål för 5.25 bak, frågan är om jag skall köpa mig ett par andra med inbygda diskanter i,  som de är nu tar basen över väldigt då bilen är liten, har ingen som hellst erfarenhet av de, är de bra? bättre med separata diskanter osv?

btw ingen som et en hemsida där jag kan få reda på hur kan få av dörrarna på min a140 så jag kan byta ut högtalarna?

719 Inlägg
27 januari 2006
Skulle köra på två 5.25 midbasar utan diskant bak. Diskanter bak förstör ljudbilden.

Midbasen kommer då att hänga med basen bättre och ljudbilden blir finnare.
Annars kör du dubbla framsystem om du tycker basen tar över för mkt.

Eller så minskar du basen helt enkelt så den spelar ihop med dit framsystem.

live free, die young.

329 Inlägg
27 januari 2006
Trådstartare
OKej,  kan de vara klokt då att dra in ett par schyssta 6.5or fram med inbyggda diskanter, sen ett par vanliga 5.25or  i bakdörrarna...  Utan steg mm  på?!

329 Inlägg
27 januari 2006
Trådstartare
Midbasar = mellanregister eller coaxial?

Hewi
571 Inlägg
27 januari 2006
Eftersom du ej satt in dina 6.5":are fram så kan du ju omöjligtvis veta att basen tar över för mkt+ att det är ju bara att justera ned volymen på basen.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

329 Inlägg
27 januari 2006
Trådstartare
Nej,  men som de är NU med dem 6.5or so sitter i, därför har jag visssa föraningar om de och därför frågar jag om någon har någar bra erfarnheter av inbyggda etc,  är de bättre med lösa diskanter osv, inget mer med de.

111 Inlägg
27 januari 2006
Lösa diskanter brukar ju vara bättre eftersom du kan flytta dom dit de låter som bäst. Styra diskanten så att säga.
Sen hänger det mycket på vad du har för stereo. Finns ju inställningar så du kan få diskanter i dörrarna att låta som de kommer ifrån instrumentbrädan.
Men enklast är ju att satsa på lösa diskanter.

Anders Karlsson

329 Inlägg
27 januari 2006
Trådstartare
Okej, tack för de!

får prova mig lite fram osv!

Sök