Var på Power Meet i helgen, men jag åkte inte därifrån med någon positiv känsla, glädje eller upprymdhet. Jag åker däremot hem och känner mig besviken
på hur arrangemanget utvecklats, och mina minnesbilder från årets Big Meet är att arrangören inte klarat av ett så stort "event / möte.
Jag saknade struktur på hur och var bilarna stog. Min önskan vore att man styrde upp det hela med ambitionen att man i viss mån styrde de stora märkena / modellerna till vissa områden, man ska givetvis få stå i stort sett var som helst, men jag tror att många skulle uppskatta om ett område dominerades av en kategori av bilar. Man behöver inte överarbeta det hela men det finns ju några stora grupper tex :
* Pony Cars ( Mustang Camaro Fierbird...... )
* Mopar Muscle Cars ( Challenger, Charger, Cuda, Coronet, GTX, Satelit....)
* GM Muscle Cars ( Chevelle, GTO, Olds 442, Trans Am.....)
* Hot Rods & Street Rods
* Impala ( Kunde ha eget område eftersom det nog är det största märket / modellen som jag uppfattade det
* Corvetterna kunde ha ett eget område
Osv osv. Man kunde skapa ca 10 " Huvudområden / ytor" som man som besökare hade att välja att parka på om man vill, och det tror jag skulle skapa bättre
ordning och stukttur, som jag tror många skulle uppskatta. Dom exempel på "Bilkategorier" som jag nämnt ovan kom bara hastigt ur tankesnurran oc det finns massor av alternativ till det förstås.
Infarten till området flöt på bra när jag kom, men att bhöva köa i 2 timmar innan man kom ut kändes surt. Har ingen aning om hur det ska organiseras , men
något måste man göra. Jag kom nog lindrigt undan med två timmar i kö. Texten under är ciat från hemsida och visade sig inte ha med verkligheten att göra.
"Notera att det i år finns en ny av- och påfart från E18 någon kilometer väster om Västerås. Enklaste och snabbaste vägen ut från Big Meet är via fältets västra del (f.d. Campingen och nuvarande Svenssonparkering). Här finns trafikvakter som leder trafiken förbi cruisingsträckan och direkt ut på E18. Tanken är att gäster som vill komma iväg snabbt på eftermiddagarna (främst fredag och lördag) ska slippa köa helt och hållet! "
Nä , jag skulle kunna mala på hur mycket som helst, men mitt intryck av Big Meet 2008 är :
* Dåligt organiserat
* Bilköer
* Skitiga och för få toaletter
* Många av säljarna på marknadsstråket började packa ihop på lördagen vid 2 tiden och bilarna / besökarna likaså.
Tror inte att det blir något besök på Power Meet på ett tag. Det finns många mycket trevligare och bättre organiserade evenemang som man åker ifrån med
glädje, fina minnen och som man ser fram emot att återkomma till.
Arken
på hur arrangemanget utvecklats, och mina minnesbilder från årets Big Meet är att arrangören inte klarat av ett så stort "event / möte.
Jag saknade struktur på hur och var bilarna stog. Min önskan vore att man styrde upp det hela med ambitionen att man i viss mån styrde de stora märkena / modellerna till vissa områden, man ska givetvis få stå i stort sett var som helst, men jag tror att många skulle uppskatta om ett område dominerades av en kategori av bilar. Man behöver inte överarbeta det hela men det finns ju några stora grupper tex :
* Pony Cars ( Mustang Camaro Fierbird...... )
* Mopar Muscle Cars ( Challenger, Charger, Cuda, Coronet, GTX, Satelit....)
* GM Muscle Cars ( Chevelle, GTO, Olds 442, Trans Am.....)
* Hot Rods & Street Rods
* Impala ( Kunde ha eget område eftersom det nog är det största märket / modellen som jag uppfattade det
* Corvetterna kunde ha ett eget område
Osv osv. Man kunde skapa ca 10 " Huvudområden / ytor" som man som besökare hade att välja att parka på om man vill, och det tror jag skulle skapa bättre
ordning och stukttur, som jag tror många skulle uppskatta. Dom exempel på "Bilkategorier" som jag nämnt ovan kom bara hastigt ur tankesnurran oc det finns massor av alternativ till det förstås.
Infarten till området flöt på bra när jag kom, men att bhöva köa i 2 timmar innan man kom ut kändes surt. Har ingen aning om hur det ska organiseras , men
något måste man göra. Jag kom nog lindrigt undan med två timmar i kö. Texten under är ciat från hemsida och visade sig inte ha med verkligheten att göra.
"Notera att det i år finns en ny av- och påfart från E18 någon kilometer väster om Västerås. Enklaste och snabbaste vägen ut från Big Meet är via fältets västra del (f.d. Campingen och nuvarande Svenssonparkering). Här finns trafikvakter som leder trafiken förbi cruisingsträckan och direkt ut på E18. Tanken är att gäster som vill komma iväg snabbt på eftermiddagarna (främst fredag och lördag) ska slippa köa helt och hållet! "
Nä , jag skulle kunna mala på hur mycket som helst, men mitt intryck av Big Meet 2008 är :
* Dåligt organiserat
* Bilköer
* Skitiga och för få toaletter
* Många av säljarna på marknadsstråket började packa ihop på lördagen vid 2 tiden och bilarna / besökarna likaså.
Tror inte att det blir något besök på Power Meet på ett tag. Det finns många mycket trevligare och bättre organiserade evenemang som man åker ifrån med
glädje, fina minnen och som man ser fram emot att återkomma till.
Arken
" Less Is More "
0
0
0
0