3789
Sök

Hur många här på Gorg kör med Digital Färdskrivare på jobbet?

1 268 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
hur många här på gorg kör lastbil med digitalfärdskrivare här?

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
Jag gör.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
6 juli 2008
FireTraXX skrev:
Jag gör.

1 268 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Jag gör.

hur gör du när du börjar på måndagen igen efter veckovila lördag söndag? tex?

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
LazerHawke skrev:
FireTraXX skrev:
Jag gör.

Stoppar i kortet, startar lastbilen, väntar tills kortet är laddat och sen kör jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 268 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
LazerHawke skrev:
FireTraXX skrev:
Jag gör.

Stoppar i kortet, startar lastbilen, väntar tills kortet är laddat och sen kör jag.

okej du tar inte "Arbetspass slut" Nej? å sen manuell datainmatning??

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
LazerHawke skrev:
FireTraXX skrev:
LazerHawke skrev:

Har ingen aning om vad du snackar om nu. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

1 268 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
LazerHawke skrev:
FireTraXX skrev:

Har ingen aning om vad du snackar om nu. tongue

okej kör du scania?

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
6 juli 2008
LazerHawke skrev:
FireTraXX skrev:
LazerHawke skrev:

Arbetspass slut ska du göra på fredagen te x.
Sen på måndagen ska du göra manuell inställningar.

Allt för den där jävla hatten!

1 268 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
LazerHawke skrev:
FireTraXX skrev:

Arbetspass slut ska du göra på fredagen te x.
Sen på måndagen ska du göra manuell inställningar.

ja jo men du får ju aldrig den frågan när du ska ta ut kortet den kommer först när du sätter i den på måndagen tex

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
Nej, jag kör MAN men färdskrivaren är väl samma i alla lastbilar?

Russel Crowe, Gladiator.

474 Inlägg
6 juli 2008
jag kör.. både med siemens/VDO och med stoneridge

Volvo S60 2.5T AWD

Yrkesförare
1 073 Inlägg
6 juli 2008
FireTraXX skrev:
Nej, jag kör MAN men färdskrivaren är väl samma i alla lastbilar?

Tyvärr inte... Scania har Stoneridge och Volvo Siemens tex. Fattar inte varför dom inte kör med en modell på alla märken.

Miklen
6 juli 2008
Ja kör volvo digital.. Fredagen kör ja arbetspass slut.. sen på måndagen kör ja manuell inmatning.. fråga på arbetspass slut "NEJ" Sen matar ja fram över helgen me framåt knappen tills tiden har bläddrat fram från fredagens urtagningstid till den aktuella tiden på måndagen.. (Det går inte att bläddra längre framåt) Sen trycker man ok sen får man ange SÄNG för vila .. Sen bekräfta.. sen kör jag..

Detta ska man ju göra varje dag.. Man ska även trycka ut en tom pappersremsa å skriva på baksidan på den efter helgen å behålla den för polisens trafikenhet är lite dumma i huvudet.. eller så är det systemet..jaja..

Har hört lite olika angående den tomma utskriften så någon får gärna bekräfta me konkreta fakta..

Man kan ju oxå fråga sig hur man gör när man blandar analog å digital färdskrivare.. men d e ju en annan historia big_smile
Senast redigerat av Miklen (6 juli 2008)

Chaufför
418 Inlägg
6 juli 2008
Jag kör digitalt. Brukar skriva veckovilan manuellt på papper.... Fattar inte att det ska vara så trassligt med de nya grejjerna... Polisen stoppade mig en gång. Han kunde inte ens skriva ut lista han heller när inte jag kunde. Men nu kan jag big_smile

Kör Scania!!

Miklen
6 juli 2008
..sen kan man ju fråga sig när man har ett digitalt system som lagrar allting varför i h-vete man ska skriva ut papper å joxa..

För övrigt så har ja hört att det är 3k i böter om man inte har 2 extra pappersrullar med sig i lastbilen... Man får skriva ut JÄVLIGT mycke om man ska göra slut på 2+ mer eller mindre på rullen som sitter i tongue

1 268 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Miklen skrev:
..sen kan man ju fråga sig när man har ett digitalt system som lagrar allting varför i h-vete man ska skriva ut papper å joxa..

För övrigt så har ja hört att det är 3k i böter om man inte har 2 extra pappersrullar med sig i lastbilen... Man får skriva ut JÄVLIGT mycke om man ska göra slut på 2+ mer eller mindre på rullen som sitter i tongue

Digitalt system haha ja man kan ju undra när man ska köra samma skit som me analogt system redovisa veckovila osv tongue

1 703 Inlägg
6 juli 2008
Jag kör Stoneridge.
Har en liten fusklapp hur jag ska knappa vid varje arbetspass. Har det gått mer än 24h mellan passen gör jag en utsrift och kluddar lite på remsan, och förklarar varför det är massa frågetecken på lappen big_smile

1 268 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Jag kör Stoneridge.
Har en liten fusklapp hur jag ska knappa vid varje arbetspass. Har det gått mer än 24h mellan passen gör jag en utsrift och kluddar lite på remsan, och förklarar varför det är massa frågetecken på lappen big_smile

vad för fusklapp? tongue

putte-p
6 juli 2008
Miklen skrev:
Detta ska man ju göra varje dag.. Man ska även trycka ut en tom pappersremsa å skriva på baksidan på den efter helgen å behålla den för polisens trafikenhet är lite dumma i huvudet.. eller så är det systemet..jaja..

Har hört lite olika angående den tomma utskriften så någon får gärna bekräfta me konkreta fakta..

Man kan ju oxå fråga sig hur man gör när man blandar analog å digital färdskrivare.. men d e ju en annan historia big_smile

Den där pappersremsan är väl allt annat än tom? Det är en orgie av symboler och klockslag! Utskrift gör man om kortet inte varit isatt dom sista 48 timmarna. Det går tydligen inte föra in uppgifter om det i digitalskrivaren, därav utskrift på papper.

Sök