3202
Sök

740 - Värd att Styla och fixa ?

1 772 Inlägg
6 juli 2008
Gillar du att sladda och vara allmänt svinig så kan du ju använda bilen till just det, svetsa den så blir det ännu skojjigare. Styla behöver du absolut inte. Så ska iaf jag använda min första bil, kanske den andra med..tongue Lycka till!

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

12 086 Inlägg
6 juli 2008
740 är ju den ända bilen i Sverige som är stans hink som ändå folk spänderar alla sina besparingar på.
Så du lär inte bli den ända, men jag råder dig att svina sönder bilen och ha kul och spara ihop till nått nyare/roligare!

Ev bygger du om den till S90 style, de ser ju riktigt fräsha ut.. men du blir fortf en i mängden och massa kosing fattigare! smile

631 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
740 är ju den ända bilen i Sverige som är stans hink som ändå folk spänderar alla sina besparingar på.
Så du lär inte bli den ända, men jag råder dig att svina sönder bilen och ha kul och spara ihop till nått nyare/roligare!

Ev bygger du om den till S90 style, de ser ju riktigt fräsha ut.. men du blir fortf en i mängden och massa kosing fattigare! smile

Är inte ute efter att vara Unik direkt, gör det för min egen skull inte för andras  ( dvs inte för att glänsa och vara speciell wink

Slänga pengar gör man ju i vilket fall som hellst, det är bara olika på VAD man slänger det på smile

740 är en av dom snyggare modellerna i mina ögon ( för min egen stil då, många som hatar den verkar det som ) , även om jag tycker 850 och då S90 är snäppet snyggare, men det är ju någon man kanske kan möta halvvägs smile Får se hur det blir !   

Tack,

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 juli 2008
Tanka e85 så är den inte så dyr i drift smile

Du har den äldre modellen, zibbe lackering, andra fälgar, vita blinkers fram och på sidan (finns på biltema) GLT/Turbo grill, snowcap, backspeglar i bilensfärg. Finns massor man kan göra biligt som höjer bilens ''looks'' markant.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

3 650 Inlägg
6 juli 2008
jag har lagt ner ganska mkt pengar på min, dock inte kjolpaket å sånt men ändå. egenligen är det inte värt att lägga ner för mkt pengar på en gammal volvo, men det blir ju roliga att äga/köra den när den ser lite bättre ut än original. dock så har jag nästan tröttnat lite på 740, vill ha en bil med mera motor osv. men visst det har/är vart kul som fan å pilla med skiten big_smile

631 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Tilläggas bör ju , att jag inte ALLS är intresserad av prestanda osv ( inte än i alla fall )  , utan helt och hållet Looks...   smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 juli 2008
Arradin skrev:
Tilläggas bör ju , att jag inte ALLS är intresserad av prestanda osv ( inte än i alla fall )  , utan helt och hållet Looks...   smile

Då är ju detta den ultimata bilen, jag kör på e85 och den går hur bra som hälst med en liten prestanda minskning (knappt märkbra) Och det går att göra mycket med utseendet för en bilig peng.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

237 Inlägg
7 juli 2008
Klart det är värt att styla den! Kör på bara smile

Abaaaaaaaaa

12 086 Inlägg
7 juli 2008
De som är bra med 740 är ju att behöver man reservdelar kostar dom några tior på skroten.

Gör som Mackan tycker jag, fixa vita blinkers, sänk några varv och på med Mim lr Rondell.. sen har du ett åk i nått år tills du fått pengar så du kan köpa nått nyare. Addon till 740 är ju iofs ganska fräsht men kostar en del..

Ps. Ta bort dom där fula Xljusen, ser ju förjävligt ut tongue

MulleRacing
499 Inlägg
12 februari 2009
Oftast går 740 gräns till att börja småkrångla vid 40 000 mil (inte säker bara hört) visserligen har min jävlats lite med mig nu i en vecka men har kommit på felet. Men faan jag ska små fixa min också så tveka inte:P

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 februari 2009
Arradin : tjena jag skulle lägga pengar på den , de finns snygga volvo 740 som är stylade här på garaget.org

Nissan Silvia

Ej Medlem
369 Inlägg
12 februari 2009
är det bara jag som reagerar på att det var över ett halvår sen den här tråden skapades?!?!? jag tror inte det här är aktuellt! dessutom så verkar det som han har skaffat en annan bil nu! big_smile

You haven't lived until you found something worth dying for!

Mannen myten legenden
179 Inlägg
12 februari 2009
bara att börja fixa..finns så mkt,.. sj har jag kommit en liten bitpå väg..

wooooommm, pschii, wooooommmm

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 februari 2009
Rydholm skrev:
är det bara jag som reagerar på att det var över ett halvår sen den här tråden skapades?!?!? jag tror inte det här är aktuellt! dessutom så verkar det som han har skaffat en annan bil nu! big_smile

lol ingen verkar fatta det... tongue

Konsult
1 247 Inlägg
12 februari 2009
Haha

19 Inlägg
4 juni 2009
har ett kjolpaket om du är sugen..

NissanMotorsport
4 juni 2009
ja skulle inte lagt ner mycke pengar på en 740, bara billiga delar såsom dekaler, lampor o.s.v.. inge kjolpaket, bromsar, lack m.m.. 740in jag äger va ungefär så när jag köpte den, har fixat lite efteråt också, men tröttna och köpte mig en S14, way mutch better big_smile

NissanMotorsport
4 juni 2009
Rydholm skrev:

Kan även finnas andra som har den här frågan som kan läsa?

OEM <3
6 957 Inlägg
4 juni 2009
Tråden är från juli -08 sen har den väckts till liv i februari och sen nu i juni, Grattis tongue

Alla bilar är värda att fixas med på ngt sätt.
Hade jag haft en 740 och villig att plöja ner några slantar och tid i den:

- Lacka kofångarna undertill (Såsom GLE har?)
- Lacka ner trösklar -
- Lacka under lyktorna och spackla igen hålen för torkarna eller bara riva bort dom.
- Lacka backspeglarna
- En liten kapning av fjädrarna, kanske 2 varv?
- Vita blinkers, fram och sidorna
- 90-ans baklampor (går att få tag för rimliga priser på skroten)
- Ta bort ev. emblem
- Ett par bättre beg. 16-17"

Detta borde kunna göras för runt 6-7000kr exkl. bil?

Mvh

OEM <3

Sök