2527
Sök

hur reparera kantstötta fälgar?

81 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Hejhej!

Undrar hur jag ska reparera kanstötta alufälgar. Vill inte ha spackel eller liknande när fälgkanterna ska högglanspoleras. Är det bara bygga på med alusvets och sedan arbeta sig tillbaka till ursprunglig form?

mvh Danne

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
6 juli 2008
Antingen svetsa, lägga på kemisk metall eller tenna.

Svåra med att svetsa är att hela fälgen blir uppvärmd och kan därmed ge med sig (bli oval)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

81 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Streethawk skrev:
Antingen svetsa, lägga på kemisk metall eller tenna.

Svåra med att svetsa är att hela fälgen blir uppvärmd och kan därmed ge med sig (bli oval)

Skulle ju helst köra med en alusvets, kemiskmetall och tenn lär ju synas när man ska högglanspolera fälgarna..

324 Inlägg
6 juli 2008
Finns företag som lägger i aluminium i kantstötningarna och sedan höglanspolerar. Blir som nytt.
men det lär nog kosta en slant. Att höglanspolera själv är nog ganska så mycket jobb med
Senast redigerat av Audikrille (6 juli 2008)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

12 086 Inlägg
7 juli 2008
Man värmer alltid en alufälg innan svets, att börja svetsa i en kall fälg är som att be kungen gå på lina, förjävligt! Och det är de ända sättet om man inte ska lacka.

Billigaste är att gå till nått industriprogram och be dom görat för nån hundrig, slipa och polera själv.

2 Inlägg
7 september 2008
Hej!
Du kan inlämna till flemings bilservice, dem reparerar alufäljar, bli som ny. dem er rätt duktig.
sök kalle -08-7744394

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
7 september 2008
ja hadde spacklat o sen fixat till det o sen lackat det.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

1 050 Inlägg
7 september 2008
Den här firman tar endast 1000:- för en helrenovering, inkl svetsning. (kan det bli billigare?)

http://www.mirosmekaniska.com/4.html
Senast redigerat av E-30 (7 september 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

198 Inlägg
7 september 2008
Mina RS4-fälgar ser lite halvrisiga ut med, men om man ska göra det själv är det väl lättast att lägga på kemisk metall? jag hade inte tänkt polera dom något men lacka om i samma färg som dom är i senare.

Sök