3099
Sök

Volvo Duett (motoruppgradering)

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Tackar dom som hjälpte mig att stryka ut några frågetecken angående denna frågan men behöver dock lite mer hjälp.

Funderar på att köpa mig en volvo duett , den duetten jag är intresserad av har en b18 och jag tycker att det är lite för segt . Så tänkte samtidigt inhanda mig en 240 och ta motor, låda och bakaxel från den. Men vet inte vilken motor jag ska satsa på.

B230A - förgasar motor som borde vara relativt enkel att sätta in

B230F - insprutningsmotor. Fördelen att den drar mindre bensin och lite mer "kraft" , men har den negativa delen att den kanske är svår att koppla in ?

eller ska jag satsa på en annan motor ? Kom gärna med ideer smile

Mvh Jonatan

Försöker iaf
1 998 Inlägg
6 juli 2008
F är bra jobbigt att sätta in i en duett. Fögge är lättare och ja har kört ett par bilar med f-motor och a-motor å kan inte säga att f är mer kraftfull. snarare segare.
Vill du ha något lättare än f så sätter du i en e-motor. Mer hk och mekanisk insprut= lite el.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
F är bra jobbigt att sätta in i en duett. Fögge är lättare och ja har kört ett par bilar med f-motor och a-motor å kan inte säga att f är mer kraftfull. snarare segare.
Vill du ha något lättare än f så sätter du i en e-motor. Mer hk och mekanisk insprut= lite el.

Låter inte illa . Finns det några nackdelar om man nu skulle ta E-motorn ?

Sök