3291
Sök

Bästa stället att chiptrimma en v70-97a t5 italienimport

131 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
var e det bästa och mest prisvärda stället att chipa bilen på som e en v70-97a t5 italienimport?
tacksam för alla svar

277 Inlägg
7 juli 2008
Visserligen är ju inte så haj på Volvo,Men skulle satsa på Autotech,BSR verkar inte vara något vidare.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
7 juli 2008
Autotech verkar många med v70/850 välja?
Troligen är de väl bäst för att de är inriktade på få märken och inte alla märken som BSR är.

Har PPC-dosa till min V70n från BSR och den gör tamigfan stor skillnad.. smile

Hur många häst är du ute efter då ?  Vill du bara ha +50 hk och 100 nm så spelar de säkert ingen större roll vilken av dem du väljer..
Senast redigerat av dj_aggwa (7 juli 2008)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

131 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
så mycke det går:) och att den blir billigare i drift.

131 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
ingen mer som har något förslag att komma med?

1 079 Inlägg
7 juli 2008
Sandgren skrev:

Vill du ha ett pålitligt chip som är bra välj BSR eller Autotech. Punkt.

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
7 juli 2008
Syst3m skrev:
Sandgren skrev:

Vill du ha ett pålitligt chip som är bra välj BSR eller Autotech. Punkt.

hum! glöm inte tm racing:) jag skulle ju välja dom istället för BSR:) men det finns sjukt många diskutioner om det här på TPC..
å så vitt jag vet har ingen kommit på något riktigt rätt svar!tongue

men satsa på någon av dom trimmfirmorna och inget billig internet chip! det e mitt tips..

371 Inlägg
7 juli 2008
Satsa på firma som är väl ansedd inom volvokretsarna så blir du nöjd. Vilka som är det har jag ingen koll på :p

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

131 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
ja satt och funderade på mrfun eller vad firman nu heter om det kan vara nått? tack för alla svar ni gett mig

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juli 2008
Sandgren skrev:
ja satt och funderade på mrfun eller vad firman nu heter om det kan vara nått? tack för alla svar ni gett mig

gör en sökning på it´s fun så får du se...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juli 2008
Sandgren skrev:

så mycket det går är 865hk i dagsläget om jag minns rätt(dock mer än chiptrim naturligtvis), billigare i drift blir det inte med chip.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 079 Inlägg
8 juli 2008
torpis skrev:
Sandgren skrev:

så mycket det går är 865hk i dagsläget om jag minns rätt(dock mer än chiptrim naturligtvis), billigare i drift blir det inte med chip.

Om man inte utnyttjar det extra laddtrycket går väl förbrukningen ner?

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juli 2008
Syst3m skrev:
torpis skrev:
Sandgren skrev:

jag skulle vilja påstå att det enbart beror på att man tankar 98 oktan istället för 95.  Chipfirmorna är inte dumma, de är inte inne och rotar i sådant de inte behöver, Volvo har lagt åtskilliga miljoner på mjukvaran och chipfirmorna finlirar i regel bara tändning och soppa på höglast för att det skall fungera med högre laddtryck än normalt.

Jag skulle snarare vända på det hela och säga att om du använder laddtrycket så sjunker förbrukningen, mer effekt men under kostare tid smile
Senast redigerat av torpis (8 juli 2008)

10 287 Inlägg
8 juli 2008
I vissa fall ja, men generellt nej precis som Torpis skriver. Dessa "vissa fall" är endera äldre bilar med enklare motorstyrsystem där man har i orginal stora marginaler för att tex kunna klara 91 oktaning bensin, eller tänkbart någon/några modernare bilar där man har pillat på tillverkarens säkerhetsmarginaler för att därmed kunna få ner förbrukning på dellast.

/Göran

Syst3m skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 488 Inlägg
8 juli 2008
Jag skulle rekommendera TM racing eller Autotech gällande chippningen, två pålitliga firmor med mycket gott omdöme. Gällande bensinförbrukningen så är det precis som Sharky säger, och var beredd på att T5orna blir riktigt törstiga så fort de når 300 sträcket, för din fot blir automatiskt tyngre kombinerat med effekten som vill ha mer smile

Sök