Så var en liten dröm i uppfyllelse, ända sen Sir_Daniel köpte sin skyline har jag velat ha en jag också!
Sålde min 200SX S13 i februari pga flytt mm, ända sedan dess har jag trånat efter ett nytt bygge och började för ett par veckor sedan gå genom hela blocket efter ett kul projekt.
Allt från volvo 850 T5 till Ford Sierra cossie till en till 200SX kollades, men aldrig nått som riktigt fastnade.
Så skickar Sir_Daniel över länken till en annons på skyline-forumet, en R32 GTS-T som behöver en hel del omtanke.
PERFEKT utgångsobjekt!
lagom sliten och rastad så man inte behöver vara rädd att göra någonting med den, och priset var helrätt, så det var bara å slå till!
Skuren turbo var det första stora bekymret, men den var körbar, om än rena 80-talsdiscot vid minsta ladd hehe
på vinst och förlust åkte jag upp utan släp, provar å köra hem den helt enkelt.
Gått som bruksbil sen den importerdes så den är väl lika bucklig och matt i lacken som en gammal Volvo 244 DL -83 typ
Vet inte riktigt vad det ska bli av den ännu, men det visar sig med tiden, har lite idéer och tankar men inget avslöjas förän det blir av
Har bytt turbo, hittade turbinen i fragment nere vid katalysatorn och frontpipen var obefintlig, var mer hål än rör kvar av den, så en 3" ersättnings downpipe köptes från england.
Fick tag på en uppsättning 18"-fälgar med shysta däck som monterades.
Sen besiktning, gick igenom prickfritt sånär som ett "litet" oljeläckage sen oljereturen inte blev helt åtdragen efter turbobytet.
Får se det positiva, behöver inte underredsbehandla på ett tag iaf
Tack till KudoZ PerformanZe för lite delar som oljeplugg och annat smått, blir nog mer därifrån vad tiden lider
Fick även med mig en GTR-replika-front från Daniel också, Tackar
Här är lite bilder från hämtningen och det som är gjort senaste tiden.
Mer info kommer varteftersom det händer något med bilen.