Skruvar till det skrev:
Bra jobbat snart är kjolarna på plats funderat över lack val???
det är mer jobb än man tror att passa in bodykits med urusel passform
grejerna ska passa bolt on perfekt innan det är färdigpassat, jag vill inte behöva tvinga till någon vinkel för att det ska sitta redigt, det ska bara sitta rätt direkt
Lack lutar åt vitt i någon form, solid, metallic eller pearl är dock ej bestämt ännu.
sen gröna detaljer på det, men får se, inget är hugget i sten, allt hänger på vad man springer på för grejer under tidens gång och vad man är på för humör typ när det är dags för lack
menmen...
Har pulat messt med volvon (bruksbilen) sista tiden.
Plastar en baslåda, bytte till oneblock klarglas, bytt lite lampor osv osv.
Så skylinen har stått lite i skamvrån i väntan på inspiration sista veckorna.
Men nu tog jag tummen ur och plockade bort vindrutan.
Förbannat smidigt är det med vajern från mekonomen, tog inte mer än 10 min att plocka bort vindrutan utan skador öht.
listerna åkte ju på slakt men det var väntat. det är väldigt märkligt att dessa inte ingår i rutbytet för allt utom självaste listen går sönder vid demontering, listen är hel, men alla clips och annat bakom är ju limmat i rutramen och går sönder vid demontering, och listen ovanför rutan går också paj direkt vid demontering.
menmen, det blir väl 2500 kr fattigare sen när vindrutan åker på plats igen, men då är listerna nya iallafall
universallist kommer inte fungera på vindrutan, men det gör det på bakrutan dock så det blir det där.
lite rost hittade jag bakom rutan också, men inte så mycket som jag befarade dock så det blir lätt fixat.
Ska få ordning på kompressorn bara så ska allt sånt här blästras av.
nu slipade jag rent så gott det gick och drog på lite rostskyddsfärg sålänge så det inte ytrostar igen bara.
slipade ner framskärmarna också, den ena måste blästras lite pga en buckla som rostat lite. allt kommer framöver, när baksmärmen är tennspacklad och riktad, sprutas med epoxigrund innan sista finspacklet, sen slipgrund på det.