3052
Sök

Brända strålkastare.

312 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Var på besiktningen nyligt och fick veta att reflektorerna var brända och därav gav en icke godkänd ljusbild. Så jag sprättade upp glaset och kikade och då har det bränts lite ovanför lampan och då undrar jag ifall man kan göra något åt det här. Typ använda någon värmetålig kromlack eller liknande. Annars måste jag köpa två nya hela strålkastare och det kostar ju vansinnes mycket. Sedan måste jag byta rutan och köpa nya däck så ekonomin sviker.

Någon som har en ide?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
9 juli 2008
Vad är det för bil?
Måste väl gå att få tag på skrotade/biltema om du har tight ekonomi?

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 juli 2008
Det finns folk som renoverar reflektorer, me det är ungefär samma pengar som att köpa hela strålkastare på typ Biltema. Hade kunnat ge dig en länk om jag visste vilken bil det gäller.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

312 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Det gäller en volvo 850 -92 och nya kostar på biltema över 1000kr styck.

312 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
thesvensk skrev:
Det gäller en volvo 850 -92 och nya kostar på biltema över 1000kr styck.

EDIT: Läste just att folk använt aluminium/silverfolie tejp på brända dimljus reflektorer och det hade gått igenom besiktningen. Det rör sig alltså endast om en liten fläck där det lossnat lite kromfärg. Reflektorerna är ju i plast på 850.

* Klåpare
1 718 Inlägg
10 juli 2008
Ja men 2000 för ett par nya är ett bra pris. smile Alu-tejp tål visserligen värmen inne i strålkastaren men är inte på långa vägar lika blank som en reflektor bör vara så du förlorar ljusstyrkan. Om du dessutom lappar lite här och var på reflektorn så kan ljusbilden ändå bli diffus.

Kolla med närmsta skrot om du inte kan få en reflektor till ett bra pris, det är mitt bästa råd. Om du inte har långt till Jönköping så kan jag rekommendera bilskroten där. Europas största Volvo-Renault skrot med riktigt bra priser.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

312 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Jag vill inte lägga ner mycket mer pengar på bilen när den ändå ska säljas. Nyligt renoverat brombackar, ok och nya skivor runt om. Sedan sprack rutan så 1500kr där i självrisk. Nya bakdäck bör nog fixas och nu dessa strålkastare sad

Får bli till att sälja iväg mitt Alpine-PDX 1000 för en billig slant samt basen så jag har råd att fixa bilen. Ska exportera den där priserna är dem dubbla smile
Senast redigerat av thesvensk (10 juli 2008)

Sök