Tjenare! igår rev jag isär motorn på min Volvo 850 Turbo för att de lät som att ett vevlager var dåligt eller nått. När jag skruvat bort vevstakarna så blev jag helt förskräckt. Alla 10 vevlager var ju totalslut. vissa var bredare än dom andra och vissa var lövtunna. Är det nån som har en aning om hur de kunde ha gått så långt?
ojojojoj grabben ja tyckte att min hade gått odäntligt men helvete..ja lider med dig har hänt samma sak för mig har rivit exakt hela motorn å ska renovera nu..men de va bara vevlagret på första cylindern som va kasst å nocken på vevaxeln va helt repig och hjävlig..ska du renovera elelr köpa annan motor?
ojojojoj grabben ja tyckte att min hade gått odäntligt men helvete..ja lider med dig har hänt samma sak för mig har rivit exakt hela motorn å ska renovera nu..men de va bara vevlagret på första cylindern som va kasst å nocken på vevaxeln va helt repig och hjävlig..ska du renovera elelr köpa annan motor?
Jag ska köpa en helt ny motor hade jag tänkt. det är är bara en 2,0 liters. ska iaf i med en 2,3 eller 2,5