2533
Sök

Toyota Celica Project by Milla

4 663 Inlägg
11 juli 2008
kommer att bli skit bra big_smile kommer att följa  detta
mvh robin

18 Inlägg
12 juli 2008
Ska bli kul att se en celica med det kitet på. Har själv sneglat lite på det till min st205:a innan det blir c-one kitet tongue

Alecci's fästmö
708 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
mikaelhoglund skrev:
Ska bli kul att se en celica med det kitet på. Har själv sneglat lite på det till min st205:a innan det blir c-one kitet tongue

haha jaså där ser man..Detta kittet är 2 kit så smile jag har med varit å sneglat på c-one men de blir lite för mycket gt4 över de hela och min är ju inte en gt4 så tongue

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

2 014 Inlägg
13 juli 2008
Tyvärr är det en katastrofal passform på fronten, så det går inte snabbt framåt direkt...

Sidokjolarna verkar ha bättre passform, men jag har ännu inte lyckats lista ut hur vi ska fästa dem. Finns inte så mycket att fästa dem i vad det verkar som.

Bakkjolen har vi inte kommit till ännu, men den verkar väl vara den enklaste delen förutsatt att passformen är OK.

Inte vare sig jag eller Camilla har någon tidigare erfarenhet av att styla en bil, så hjälp eller tips skulle tacksamt tas emot.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Alecci's fästmö
708 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Jahapp då kommer en liten uppdatering smile tyvärr inga bilder än men de kommer.

Kittet är nu monterat och redo för lack. Lackning kommer ske på tisdag nästa vecka.

Än så länge är inte min vinge på, men de ska väl fixas hål till den innan den åker till lacken. Streamen är inte heller på, blinkerserna kommer väl om 2-3 veckor och nätet i front och bakkjol är inte på.
Ska ju även beställa tid till avagssystemet som ska byggas om. Fast när det sker vet jag inte än, men jag hoppas snabbast möjligast så att bilen blir klar.

Jag ska köpa in nät snart och jag kommer väl troligen vara med på Garaget On Tour i Jönköping med min ofärdig bil tongue

Alecci's fästmö
708 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Japp...Liten uppdatering om vad som försegår med min bil cool

Idag ska den in till lacken å få kjolarna fixade och förhoppningsvis hinner jag att köpa nät, men jag tro inte jag kommer få på det än. Men man kan ju alltid hoppas.
Sen är det meningen att jag ska hämta den på fredag igen. Då förhoppningsvis kommer den inte se lika dum ut som den gör nu haha tongue

Och om jag få ledig på fredag ska vingen kanske sättas på plats.

Jag ska försöka ta nån bild på bilstackaren innan den åker in till lacken, men om jag inte hinner de, få ni nöja er med en bättre bild där kittet är lackat wink

449 Inlägg
29 juli 2008
Ser bra ut smile

Alecci's fästmö
708 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Matt3_     

Tackar big_smile ska bli kul att visa upp den sen i verkligheten för den kommer bli grymt läcker cool

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dåså ännu en uppdatering för dagen.

Bilen är nu lämnad men de var mer jobb än väntat på den så den kommer troligen inte vara klart tills fredag tyvärr...Men den är i bra händer så jag kommer nog bli nöjd när jag ser den wink dock inte över räkningen kanske hahaha big_smile

Men men ska ringa lacken på torsdag å höra om när den är klar att hämta. Ska då be dom om allt som ska göras övrigt på bilen med nät och måla krockbalken med så man slipper de sen (om dom vill göra de då, annars få vi ta de själva)...Dom ska ändå riva av både fram och bakkjol och rätta till lite fel så egentligen borde de inte vara några problem för dom att hjälpa mig sätta dit nätet.

Tydligen har även huven blivit sne under våran montering men de skulle dom fixa och lycktorna kommer tas av och på så förhoppningsvis kanske dom lyckas få dit den ena lycktan som är lite sur för tillfället tongue

Alecci's fästmö
708 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Jah ny uppdatering...

F*n vad allt ska ta sån tid...nu säger dom på lacken att jag ska troligen kunna hämta bilen på onsdag kväll...uhg ugh säger jag bara.

Men jag får de klara beskedet imorgon kl 15.00 (om han svarar då)

Förhoppningsvis glider jag hem i en otroligt snygg celica som får allas ögon att poppa ut tongue

Bilder ja..Det har jag ju sagt länge att jag ska lägga in och nu komemr förklaringen till varför de aldrig kommer några bilder.
Jag har helt enkelt slarvat bort min sladd mellan kameran och datorn...då är de inte lätt att föra över bilder så räkna inte med nya bilder förren på fredag elelr lördag.

Kanske skulle man till Vallåkra så då kanske ni hinner se den live innan jag hinner lägga upp bilder..fast de hade ju bara varit roligt cool

Alecci's fästmö
708 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
NÄHÄÄÄ mad

Ringde lacken idag som har haft min bil i 2 veckor imorgon (för att endast lacka ett kjolkit) och dom är fortfarande inte klara!

De visar sig att dom började jobba på den för typ ja 3 dagar sen eller ja dom tittade på den på fredagen sen var det helg..sen blev de måndag då kanske dom tittade lite till och började slipa lite..på den 3e dagen som var igår så tog dom bort kittet och slipade hela ( vad dom säger att dom har bjort men jag vet inte vad dom ser som hela) och idag lackade dom de och de kom tusentals bubblor på fram och bakkjol....så idag (sent på dagen) började dom slipa ner skiten igen.

Jag pratar med "chefen" om att jag måste ha bilen senast på torsdag eftersom jag flyttar på fredag och ska börja mitt nya jobb på måndag och då såklart behöver man en bil...det brukar vara bra att ha sägs de.
Jag ber han snacka med han som ska lackera om om dom kan lacka den ikväll för om de kommer tillbaka med bubblorna så kan dom slipa ner de snabbt imån och få på ny färg och kanske då lyckas göra sitt jobb som lackerare!
Han ska klart ringa tillbaka till mig när han tagit reda på detta...det var vid 3 tiden jag ringde och jag jobbar vidare och väntar på mitt viktiga samtal....Tror ni att de kom något? Nej...jag ringde om och om igen tills halv 5 då jag äntligen fick tag i någon..men som inte visste någonting om min bil elelr hur de gick med den.

Så nu måste jag ringa och trackasera dom igen imån då....Fan va kul allt är när man har en SÅ bra lackerare! mad

2 veckor! De jobbet görs på 3 dagar, max 4....Aldrig mer säger jag bara att min bil ska in till dom igen. Dom må ha min färg som ingen annan verkar kunna blanda till, men dom har mist en kund pågrund av bristen dom visat, både i att hålla sitt ord på när det ska vara klart och annat.

Första gången min bil skulle lackeras sa dom..det tar en vecka...dom rörde den inte förren 1½ vecka gått och den blev klar plus 1½vecka senare..så det tog 3 veckor! Och dom hade lovat 1 vecka.

Dålig stil är vad det är och det får man lida för nu när man gav dom en andra chans. hmm

4 299 Inlägg
12 augusti 2008
Vilken jävla stil.
Dom verkar ju inte allt för angelägna om att ha kvar sina kunder...

Hoppas du får bilen tills då du behöver den, o de borde du få me tanke på att dom redan bruitit tidsgränsen rejält.

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 augusti 2008
Surt att den avtalade tiden bara skuts upp hmm

Hoppas det löser sig nu och du får tillbaka din bil snart, Kommer bli fin som satan!
mvh KIm

Alecci's fästmö
708 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Jag kan bara hålla med om att bilen kommer bli fin som satan och de gör mig bara ännu mer förbannad på lacken att dom inte kan hålla de som säger...Dessutom chefen som sagt att han skulle ringa upp gick bara hem utan att ringa tillbaka...sånt är riktigt dålig stil av ett företag när man har avtalat att de ska ringas upp mad
Senast redigerat av Lady_Milla (12 augusti 2008)

Alecci's fästmö
708 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Ja...Nu äntligen händer det... tongue

Jag skulle ha fått hämta bilen idag men som vanligt är det alltid att den inte är klar så nu har dom på sig tills imån att fixa bilen och sen kommer jag å hämtar den i vilket fall...

Så imån kör jag hem min bil och bilder kommer komma upp här inne till helgen smile (om det inte blir för dåligt väder) så före och efterbild ska läggas upp här och de som vill se mer bilder av bilen som den blivit hittills får gärna besöka min sida smile

over and out

Alecci's fästmö
708 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/archive/47/46876/40932/40932-1001950.jpg
Då e toyyan fet wink

Japp nu har jag fått hem bilen och här kommer en bild wink resten av de nya bilderna kan ni se på min sida cool

finns lite kvar att göra på den i år wink och lite nästa år med hihi

349 Inlägg
16 augusti 2008
Blev riktigt snygg!!

Känns som att lackerare aldrig håller tiderna, tror det är mer regel än undantag att man måste vänta länge på det som ska lackas ska bli klart.

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653

Alecci's fästmö
708 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Tackar cool

Nja dom har gjort mer än så på den lacken nu som e snett så...t ex sagt en tid 3 dagar sen sagt 1 vecka sen tagit på sig 2 och under en veckas tid har bilen bara åkt in och ut i lokalerna utan att dom gjort något med den, inte ringt tillbaka när man kommit överens om just det utan bara gått hem, sen har man fått ringa som en idiot för att få tag på dom, när man få tag på någon vet denne inget om min bil och att chefen som skulle ringa mig har gått hem, och inte heller ringt när de gått över priset utan bara fortsatt m m.

Inget kul alls, men nu är bilen hemma iaf men tyvärr för en bra hög peng än sagt.

Men man är ju glad över bilen iaf big_smile

terazzi
16 augusti 2008
sjukt najs den blev wink

Alecci's fästmö
708 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
hej alla!

Länge sen jag skrev här men nu är det dag att uppdatera tråden om min bil..
De flesta har väl sett den på min sida och tro kanske att den är klar, men icke. Det är lite som saknas..typ vinge, stremer, nya avgasystemet med racektt och 2 slutdämpar och kanske ett huvscoop jag köpt...

Huvsoopet har jag lite problem med hur jag ska göra..skära hål i orginalmotorhuven eller skära i huvscoopet? roll

Det jag ville skriva om idag var även mina förbaskade frontblinkers. Som är gjorda för fronten jag har men konstigt nog stämmer inga hål mad

Så nu måste man ringa några samtal och förhoppningsvis få den till den som tog hand om bilen innan så allt kommer på och nya hål blir borrade på rätt sätt.
Det behöver bytas ut galler på sidokjolarna som olyckligtvis blev målade i samma färg som bilen hos lackeraren (som jag sa åt dom me arg ton att dom inter skulle bli) men va fan om man lämnar gejer till fel snubbe så får man väl skylla sig själv hmm
Och så saknas de fortfarande galler i fronten då blinkersena måste in först.

Usch för krongel å skit!
Ska då aldrig mer styla en bil. De ända jag ska göra e att fixa fälgar, tona rutor och kanske sänknig that´s it! tongue

Iaf när detta är gjort e det dags att fixa besiktning så jag kan ställa av den och ta den till sitt vinterförvar smile
Senast redigerat av Lady_Milla (17 oktober 2008)

Sök