3021
Sök

Sveriges lag system

213 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
När jag kom hem från krogen herromdan så upptäckte jag till min förtret att dörren på min chevapickis va öppen och att de hängde ut ett par ben.. så jag smög fram och upptäckte än vilt främmande man som höll på att pilla bort min bilsterio.. så jag slog ijänn dörrn med fullkraft när han hade sina ben i mellan och nu har han anmält mig för misshandel ?? Vad tycker ni andra om detta ?rollyikes
Senast redigerat av DanielssonC (10 juli 2008)

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

Pro detailer
417 Inlägg
10 juli 2008
Det är för jävligt men dessvärre är det så i dagens samhälle, lagarna är till för att skydda brottslingarna.
Om min hund hugger en inbrottstjuv så får jag stå för hans skador fast hunden bara skyddar sitt/mitt/vårt hem.

Men du vet ju vem han är nu så anmäl han för inbrottet eller se om du kan få kontakt med honom och säg att om han tar tillbaka sin anmälan så anmäler du inte honom för inbrott och skadegörelse.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

badboy for life
356 Inlägg
10 juli 2008
killen som var ibilen har sig själv att skylla vet inte om jag hade nöjt mig med att smälla igen dörren
DanielssonC skrev:
När jag kom hem från krogen herromdan så upptäckte jag till min förtret att dörren på min chevapickis va öppen och att de hängde ut ett par ben.. så jag smög fram och upptäckte än vilt främmande man som höll på att pilla bort min bilsterio.. så jag slog ijänn dörrn med fullkraft när han hade sina ben i mellan och nu har han anmält mig för misshandel ?? Vad tycker ni andra om detta ?rollyikes

leva bör man ändå dör man

956 Inlägg
10 juli 2008
ja jag tkr du gjorde helt rätt..´hade gjort precis samma sak i din situation

eldus veldus

terazzi
10 juli 2008
SÅ RÄTT ÅT HAN!!!
Hade gjort likadant,du får ju vittna om att han va på väg o sno stereon..

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
10 juli 2008
Han har lagen på sin sida. du skulle ha konfronterat honom först, om han då hade blivit våldsam så kunde du ha handlat i självförsvar.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

The Listener
279 Inlägg
10 juli 2008
Förfärligt! Men din rubrik sugger sönder något bättre kunde du väll komma på.

341 Inlägg
10 juli 2008
p-nyhlen skrev:
Han har lagen på sin sida. du skulle ha konfronterat honom först, om han då hade blivit våldsam så kunde du ha handlat i självförsvar.

Tycker fan att sveriges lagar är pinsamma!!!

213 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
biltemaanstalld skrev:
killen som var ibilen har sig själv att skylla vet inte om jag hade nöjt mig med att smälla igen dörren
DanielssonC skrev:

hade parkerat precis vid hamnen så tänkte slänga honom i vattnet med stackarn kunde kasnkae inte simma.. Han va ju tydligen polack mad

213 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Jonte13-59-68 skrev:
Förfärligt! Men din rubrik sugger sönder något bättre kunde du väll komma på.

Dålig fantasi vettu wink

213 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
du gjorde rätt. ja hade gjort samma sak, o efter ja klämt han så hade ja salgit totalt skiten ur idioten, i nyktert tillstånd hade ja nog bara dragit ur han o skrämt skiten ur han. men hade ja vart lite på kanelen så hade ja bankat skiten ur tattarjävel.

hatar folk som inte kan lära sej skillnad på mitt och ditt.

nu kommer de snart vara någon avdankad inbrottstjuv som kommer hävda att ja är idiot ocxh att våld inte löser saker blablabla, men ni som tycker om att bli av med grejer kan ju sätta upp lappar om vart dom står så får ni säkert besök av nån tattare ni me smile

Tänkte ja skulle slippa åka på misshandel 1 gång till wink

1 661 Inlägg
10 juli 2008
Jävla skitland med sina skitlagar. Man får sätta lappar på bilen: Inbrott sker på egen risk så kanske man kommer undan... smile

835 Inlägg
10 juli 2008
Nödvärn och nödrätten säger ju att man får bruka våld för att skydda sin egendom och sig själv, men brukligt........ Inte så smart av dig men jag hade säkert gjort samma sak...
Senast redigerat av Epitaph (10 juli 2008)

Charkuterist
88 Inlägg
10 juli 2008
Hade med all säkerhet gjort samma sak...

213 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Epitaph skrev:
Nödvärn och nödrätten säger ju att man får bruka våld för att skydda sin egendom och sig själv, men brukligt........ Inte så smart av dig men jag hade säkert gjort samma sak...

Jo såhär i efterhand kasnke de inte va så smart.. Men vad gör man inte i stundenshetta roll

10 juli 2008
du kan väl säga att en kraftig vindpust blåste igen dörren, eller att han snubbla på väg ut och slog sig på det viset.

men jag håller med er angående våra urusla brottslingsskyddande lagar!

Avstängd
519 Inlägg
10 juli 2008
Smedhult skrev:
du gjorde rätt. ja hade gjort samma sak, o efter ja klämt han så hade ja salgit totalt skiten ur idioten, i nyktert tillstånd hade ja nog bara dragit ur han o skrämt skiten ur han. men hade ja vart lite på kanelen så hade ja bankat skiten ur tattarjävel.

hatar folk som inte kan lära sej skillnad på mitt och ditt.

nu kommer de snart vara någon avdankad inbrottstjuv som kommer hävda att ja är idiot ocxh att våld inte löser saker blablabla, men ni som tycker om att bli av med grejer kan ju sätta upp lappar om vart dom står så får ni säkert besök av nån tattare ni me smile

hahah de är klart man blir arg tongue

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

213 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
mickinho skrev:
du kan väl säga att en kraftig vindpust blåste igen dörren, eller att han snubbla på väg ut och slog sig på det viset.

men jag håller med er angående våra urusla brottslingsskyddande lagar!

Men de va tydligen inte den första bilen han hade varit inne i heller... Jodå, tror ja slipper undan ganska riskfritt winkroll

956 Inlägg
10 juli 2008
Säg att du skulle stänga igen dörren för att lyckas hålla honom kvar på plats till polisen skulle dyka upp och att han då drog ut benen.

I övrigt tycker jag att det var rätt gjort.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

213 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
luunggan skrev:
Säg att du skulle stänga igen dörren för att lyckas hålla honom kvar på plats till polisen skulle dyka upp och att han då drog ut benen.

I övrigt tycker jag att det var rätt gjort.

Blir förmodligen ingen rättegång heller.. Han hade sluppit ur häcktet på någotsätt och smitit hem till sitt land igen sad  Höll han inte direkt fången wink Han ville nog inte springa roll

Sök