4368
Sök

Bästa bensinkortet?

96 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Viklet är det mest förmånliga bensinkortet?

Har (tills idag) Mastercart från Citibank som är knutet till Shell.
De, mer än, halverar rabatten from juli (från 3 till 1,25%).

Nu skall jag mao skaffa nytt kort. Vill helst ha ett kort man kan sätta in
pengar på i förskott.

Har funderat på Skandiabankens avgiftsfria VISA kort.
Förvisso ingen rabatt på bensinen, men ingen årsavgift.

66 Inlägg
11 juli 2008
Statoil har en ny version av sitt Mastercard kort. Det är helt avgiftsfritt, varken faktureringsavgifter eller årsavgifter.

Du får dessutom 15 öre rabatt per liter oavsett drivmedelsklass! Detta innebär att när du tankar med kortet så får du betala samma pris som på de obemannade stationerna..

Du får dessutom 1% bonus på alla inköp du gör, oavsett vart du gör dem! Dessa bonuspoäng betalas sedan ut i små checkar som du kan lösa in mot riktiga pengar på Statoil. Så en smart sak man kan göra är att ladda kortet med pengar då man skall köpa något riktigt dyrt och på så sätt får man cash tillbaka.. Har en polare som betalade en grej för 30 000 med sitt kort = 300 kronor tillbaka.. Alltid något eller hur!
Senast redigerat av m3racing (11 juli 2008)

1 Inlägg
8 augusti 2008
På denna sida http://www.home.no/rantetoppen/bensinkort.htm finns en tabell över samtliga bensinkort och de rabatter och förmåner som de ger. Det bästa kortet ger 30 öre rabatt per liter bensin/etanol och 52 öre rabatt per liter diesel samt mängder med andra rabatter. Flera kort är avgiftsfria, helt enkelt en väldigt bra sida om man snabbt vill få en överblick av utbudet. Själv skaffade jag ett flertal kort utan årsvagift som jag använder pö om pö och även det kortet som ger bästa rabatt på diesel. Så mycket som jag kör blir det en hel del pengar i rabatt även på biltillbehör och reservdelar.

Hoppas tabellen kan hjälpa dig att hitta ett kort som passar.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 augusti 2008
m3racing skrev:
Statoil har en ny version av sitt Mastercard kort. Det är helt avgiftsfritt, varken faktureringsavgifter eller årsavgifter.

Du får dessutom 15 öre rabatt per liter oavsett drivmedelsklass! Detta innebär att när du tankar med kortet så får du betala samma pris som på de obemannade stationerna..

Du får dessutom 1% bonus på alla inköp du gör, oavsett vart du gör dem! Dessa bonuspoäng betalas sedan ut i små checkar som du kan lösa in mot riktiga pengar på Statoil. Så en smart sak man kan göra är att ladda kortet med pengar då man skall köpa något riktigt dyrt och på så sätt får man cash tillbaka.. Har en polare som betalade en grej för 30 000 med sitt kort = 300 kronor tillbaka.. Alltid något eller hur!

Detta kör jag och det fungerar klockrent. Visserligen brukar statoil ligga något öre dyrare där jag bor men jag ser det som att man sparar in det då jag är en bra kund hos ICA/Statoil smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
9 augusti 2008
Agrol eller LRF:s mastercard ger bra rabatter.

70öre på diesel och 30öre på bensin.
Agrolkortet ger dessutom 10% rabatt på det som köps på mackarna.

Jag kommer skaffa något av dem, Agrol kostar 125:- året men har mycket fördelar och LRF:s mastercard är gratis. Troligen blir det förstnämda.

Just för tillfället har jag 30öre rabatt på preem via deras privatkort med ungdomsrabatt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Eliminator
1 441 Inlägg
9 augusti 2008
Företagskortet *LOL*

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök