3789
Sök

BILDER: Golf Vr6 -93 foton inför försäljning

Biltokig
870 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
http://img172.imageshack.us/img172/4433/dsc0046iw2.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/3043/dsc0025uo9.jpg

http://img512.imageshack.us/img512/2659/dsc0053yr4.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/7595/dsc0117wc8.jpg

Tagna med en Nikon D40 med varierande inställningar

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

190 Inlägg
12 juli 2008
Riktigt clean och snygg!

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

729 Inlägg
12 juli 2008
så nu ska golfen säljas... riktigt fina bilder!

280 Inlägg
12 juli 2008
Ska du sälga den nu ?

Biltokig
870 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
m1ck3h skrev:
Ska du sälga den nu ?

Jajjemen, nu skall hon säljas för nya projekt - kommer sakna henne dock sad
http://www.blocket.se/vi/16971211.htm?ca=15_s

Tack för kommentarerna smile
Senast redigerat av Mr_Gear (13 juli 2008)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
13 juli 2008
Bra bilder!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 722 Inlägg
13 juli 2008
är golfen importerad?? Hmm det är för många mil ohämta en bil big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Biltokig
870 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Kanelbullen skrev:
är golfen importerad?? Hmm det är för många mil ohämta en bil big_smile

Klart den är import, skall man ha rostfritt kan man ju inte köpa svensksålt big_smile
klart det inte är för långt wink
Senast redigerat av Mr_Gear (13 juli 2008)

Biltokig
870 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Ingen fotokunnig som har några synpunkter? big_smile

313 Inlägg
16 juli 2008
Jag tycker det var jättefin a bilder patrick, speciellt den med den klottrade väggen bakom, har fotat min bil där med smile

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
16 juli 2008
Bra bilder, men annonsen är lite sämmre fokusera mer på när den är servad sist osv osv osv, bilen har gått lång och folk är inte intresserade om du har köppt kammar och sportluftfilter osv.

Sen är priset rätt högt enligt min mening.  Visst den aknske är i bra skick utvändigt, men den har gått väldigt långt, skinnet var slitet och det är en import, svensksåld skulle 40 vara ett bra pris men inte för en import.

Annars fin bil!

Mvh Mattias

Biltokig
870 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Bra bilder, men annonsen är lite sämmre fokusera mer på när den är servad sist osv osv osv, bilen har gått lång och folk är inte intresserade om du har köppt kammar och sportluftfilter osv.

Sen är priset rätt högt enligt min mening.  Visst den aknske är i bra skick utvändigt, men den har gått väldigt långt, skinnet var slitet och det är en import, svensksåld skulle 40 vara ett bra pris men inte för en import.

Annars fin bil!

Mvh Mattias

Står INGETom varken sportluftfilter eller  kammar, står att motorn är renoverad - kamkedjor bytta, toppen renoverad, växellådan utbytt osv. så vad fick du det ifrån?

F.ö kan jag lova dig att om du skall hitta en finare skinninredning än sådär så får du leta många månader! Bilen är i bra skick utvändigt, kanonskick invändigt och i motor är den så fin som en vr6a kan bli.
Jag gissar att du inte vet särskilt mycket om vr6or? roll
Senast redigerat av Mr_Gear (22 juli 2008)

Besserwisser
263 Inlägg
22 juli 2008
Mr_Gear skrev:

Nästan alla bilder är överexponerade med utfrätt himmel bl.a. som resultat (jag vet att det var mer eller mindre mulet då bilderna togs men det går att få snyggt ändå). På flertalet av bilderna har du också dålig skärpa på bilen. Sista bilden har något tråkig bakgrund. Se till att kolla runt motivet ordentligt så du vet vad som kommer med i bilden. wink

En annan sak jag tänkte på är att en vit bil försvinner lite bland att färgglatt klotter på väggarna. Jag har aldrig provat, men det kanske skulle bli bättre om du tonade ner färgerna på klotterväggen?

3 113 Inlägg
22 juli 2008
Siqqe har väldigt bra synpunkter som du kan ta o försöka förbättra till nästa tillfälle..

annars så är du helt på rätt väg.. fortsätt jobba bara!

Semper Fi

Majestas
1 319 Inlägg
Biltokig
870 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Siqqe skrev:
Mr_Gear skrev:

Nästan alla bilder är överexponerade med utfrätt himmel bl.a. som resultat (jag vet att det var mer eller mindre mulet då bilderna togs men det går att få snyggt ändå). På flertalet av bilderna har du också dålig skärpa på bilen. Sista bilden har något tråkig bakgrund. Se till att kolla runt motivet ordentligt så du vet vad som kommer med i bilden. wink

En annan sak jag tänkte på är att en vit bil försvinner lite bland att färgglatt klotter på väggarna. Jag har aldrig provat, men det kanske skulle bli bättre om du tonade ner färgerna på klotterväggen?

Ja överexponeringen kom som ett resultat av att jag ville förstärka färgerna på väggen för att ge kontrast mot bilen, jag vet att det inte är fotografiskt korrekt men jag känner att jag fick det resultat med färgerna som jag ville ha tongue sen som du säger så fick det ju tyvärr en tråkig effekt på himlen...
Jo bakgrunden på sista bilden håller jag med om att den är ingen höjdare... hittade tyvärr ingen bättre gräsplätt att fota på sad

Biltokig
870 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
Gillar den 1a mest, bra bilder annars tongue

Personlig favorit för mig också, 2 & 3 är lite krass skärpa och 3an är trist bakgrund - får skylla på att det inte var jag själv som tog foto 2 & 3 wink

Besserwisser
263 Inlägg
22 juli 2008
Mr_Gear skrev:
Ja överexponeringen kom som ett resultat av att jag ville förstärka färgerna på väggen för att ge kontrast mot bilen, jag vet att det inte är fotografiskt korrekt men jag känner att jag fick det resultat med färgerna som jag ville ha tongue sen som du säger så fick det ju tyvärr en tråkig effekt på himlen...
Jo bakgrunden på sista bilden håller jag med om att den är ingen höjdare... hittade tyvärr ingen bättre gräsplätt att fota på sad

Men du kan justera färger osv för specifika delar av bilden och låta resten vara som det var tidigare. Lite luddigt förklarat kanske. Om man ska ändra någonting så behöver inte den ändringen gälla hela bilden, utan bara det som du vill ha ändrat.

Kika lite på justeringslager i PS. Mha. dom kan du få fram effekter på enstaka delar av bilden. Finns mycket att läsa om detta på moderskeppet.se och säkerligen på många fler ställen.
Senast redigerat av Siqqe (22 juli 2008)

Biltokig
870 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Siqqe skrev:
Mr_Gear skrev:

Men du kan justera färger osv för specifika delar av bilden och låta resten vara som det var tidigare. Lite luddigt förklarat kanske. Om man ska ändra någonting så behöver inte den ändringen gälla hela bilden, utan bara det som du vill ha ändrat.

Kika lite på justeringslager i PS. Mha. dom kan du få fram effekter på enstaka delar av bilden. Finns mycket att läsa om detta på moderskeppet.se och säkerligen på många fler ställen.

Jo men jag gjorde det direkt i kameran när jag tog kortet och kortet har alltså inte varit i närheten av PS... men bra att veta tills nästa gång så kan man göra det där istället, skall kolla in "moderskeppet.se" - alltid lär man sig något även om man är trög, tack för tipset wink
Senast redigerat av Mr_Gear (22 juli 2008)

Sök