2319
Sök

Snälla Hjälp mig!!!

11 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Jag har en volvo s40 00 som nu börja betee sig mycket märkligt. Det började med att när jag kört så slog fläktarna på för fullt. Lät som bilen var på fast den inte var det. Öppnade huven och efter ett tag slutade den. Antog att bilen blivit varm och att fläktarna kylde för fullt.
Bilen har efter dettta kännts konstig och när jag bad om hjälp för att kolla olja osv så visade det sig att kylaren var helt full, nästan överfylld och såg oljigt ut i och luktade lite sött. Vad kan detta bero på?

Tjej som jag är så kan jag ju absolut inget om bilar
Tacksam för svar

Svetsare
39 Inlägg
13 juli 2008
Att det luktade sött beror på att det är glykol i kylarvattnet.. Glykol är ett slags socker..
Är det olja i vattnet kan topp-packningen ha gått..

Kylarsystemet SKA vara fullt.. Kolla i instruktionsboken så ser du att det finns en speciell "mätarbehållare" till kylarvattnet där det står om nivån är hög eller låg..

Att man är tjej är ingen anledning till att man inte ska kunna något om bilar.. Herregud.. tongue

*silverkulan blev en kolfiberkula*

10 287 Inlägg
13 juli 2008
Välkommen till Garaget. Genom att detta är ett stort forum med många medlemmar och många trådar så måste vi hålla på att ha väl beskrivande rubriker. (i princip alla "behöver lite hjälp" och om alla skulle döpa sina trådar på det sättet skulle det bli kaos)

Se forumets regler, bl a:

§3 När du postar (gäller forumet)
• Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om och följ rubrikanvisningarna som hittas i en klistrad tråd i varje forum. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna kommer att låsas eller raderas utan förvarning.

Tråd låst
Usel rubrik

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök