3865
Sök

Vilka är de bästa billjuds märkena

1 129 Inlägg
29 januari 2006
Trådstartare
Hej, jag har funderat en del på vilka billjuds märken som ä bra o dåliga eftersom d finns ett hav av d. Jag har provat nårra märken själv i olika kategorier (bilstereo, bas, steg, kit, koaxial mm) o undrar vad ni har för erfarenheter om olika märken som ä både kända o okända.

Sätt billjudsmärke på respektive poäng som ni  tycker det ligger på jämfört mä andra o skriv gärna varför ni tycker att märket ligger på den poängen.

1.   Märken som är skräpp för pengarna.

2.   Märken som är hyffsade för billig peng.

3.   Märken som är bra för sitt pris.

4.   Märken som är bra o väl värt sitt pris.

5.   Märken som slår det mesta o är mycket väl värt sitt pris.

4 554 Inlägg
29 januari 2006
man får vad man betalar för.. så enkelt är de.. finns så många olika åsikter om vad som är bra/dåligt eftersom alla jämför med olika produkter.. sen är det även var vissa sätter sin gräns för vad "duger" och finlir ligger.. jag väljer att inte lägga någon liste just därför de skulle bli diskussioner då jag är säker på att de finns nån som inte tycker lika som jag..

719 Inlägg
29 januari 2006
Som loudness säger man får vad man betalar för men ibland kan man hitta riktiga kap.

live free, die young.

131 Inlägg
29 januari 2006
ja säger som dom här grabbar man får för det man har betalat. Själva ordet säger allt.

1 129 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Självklart äre ju så att man får va man betalar för o att man ibland gör en bra affär. Men man får ju både positiva o negativa erfarenheter när man provat på olika märken.

Det ä stor chans att d blir stor diskussion av d hela pga olika åsikter, men just detta handlar ju bara om va man själv har för erfarenheter o d måste ju inte bli en massa snack pga det.

Man behöver inte ens kommentera va man tycker om märkena utan bara placera märkena på den poäng man tycker att d ligger på.

719 Inlägg
30 januari 2006
Som du säger en egen favorit kan man ha, men att säga nån som är bäst är ju svårt eftersom alla har olika smak.

En av mina största favoriter är Infinity Kappa 7serien låter guld i mina öron.

live free, die young.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
Avstängd
185 Inlägg
30 januari 2006
Dd

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
30 januari 2006
Infinity och JbL är bra vad jag har hört i alla fall. men som sagt jag har bara hört det av en som jag känner som e ganska bra på billjud och sånt. smile

Hewi
571 Inlägg
30 januari 2006
Mina omdömen på märken jag haft i mina bilar:
DLS slutsteg+högtalare:4+(enl skalan)
JBL:4 , Tyckte faktiskt jag fick mer änn jag betalade för när jag hade en GTO 1040 bas förut
Mb Quart högtalare:4-
Infinity högtalare:3+
Pioneer HU:s:4+
MDS högtalare(Dynamic):2+

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Butiksägare BRL Jönköping
40 Inlägg
30 januari 2006
1.   Märken som är skräpp för pengarna = Pyramid

2.   Märken som är hyffsade för billig peng = GAS nya grejjer

3.   Märken som är bra för sitt pris = Kicker och JBL´s mindre serier

4.   Märken som är bra o väl värt sitt pris = Phase Linear, Rockford och Kicker

5.   Märken som slår det mesta o är mycket väl värt sitt pris = DD och MTX grymmare serier

524 Inlägg
30 januari 2006
MTX är de jag hade köpt om jag hade bra me pengar, annars blir det väl typ Infinity, Pioneer, Alpine med mera

317 Inlägg
30 januari 2006
hade lätt sagt Rockford!

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
30 januari 2006
jag har haft de flesta märken och spelat med och ljudet har låtit väldigt bra med olika märken, men med olika karaktärer..tex,vill jag spela högt och ha mycket bas är mtx och cerwin vega mycket prisvärda.. de märkena spelar mycket bas men inte nått vidare finlir..alpine, pioneer, infinity är några exepmel som jag tycker låter bra  vid finlir..

945 Inlägg
30 januari 2006
När jag köpte min första bil satt de 2st 6x9" jensen högtalare i hatthyllan,dom spelade verkligen underbart.Jag vet inte mycket om märket men dom var verkligen bra enligt mig.

Såld på Italienare
579 Inlägg
30 januari 2006
Känns ganska subjektivt..
Folk hyllar de märkena som de har i sina bilar.
Tycker att du ska höra på nåt mer objektivt ställe såsom t ex: en återförsäljare av en massa olika märken.

//Johan

103 Inlägg
31 januari 2006
Grabbar har ni glömt Focal!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
31 januari 2006
1.   Märken som är skräpp för pengarna = PROSON,SONY

2.   Märken som är hyffsade för billig peng = GAS

3.   Märken som är bra för sitt pris = JBL

4.   Märken som är bra o väl värt sitt pris = MDS

5.   Märken som slår det mesta o är mycket väl värt sitt pris = JL-AUDIO,KICKER och många fler..

Obs detta är personliga åsikter.. inget jag har fakta på

Bmw osv..

22 Inlägg
31 januari 2006
1.   Märken som är skräpp för pengarna = MDS SUGER TOTALT

2.   Märken som är hyffsade för billig peng = ingen komentar

4.   Märken som är bra o väl värt sitt pris = GROUND ZERO

5.   Märken som slår det mesta o är mycket väl värt sitt pris = GROUND ZERO

719 Inlägg
31 januari 2006
1.   Märken som är skräpp för pengarna = MDS

2.   Märken som är hyffsade för billig peng = GAS

4.   Märken som är bra o väl värt sitt pris = Mutant

5.   Märken som slår det mesta o är mycket väl värt sitt pris = Infinity och DLS

live free, die young.

Sök