2603
Sök

Volvo 240 -88 skakar mellan 90-110

6 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Hejsan

Bilen skakar mellan 90-110. Skakade först vid 80 men när jag bytte bromsskivorna fram så blev det lite bättre. Endast ratten som skakar. Däcken är balanserade, bromsbeläggen är bytta och det låter inget konstigt ljud så det är nog inte hjullagren. Nån som kan hjälpa mig? Kan notera att det även skakar när jag har på vinterdäckena.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
18 juli 2008
Hjulinställning kanske?

Allt för den där jävla hatten!

NeonX
18 juli 2008
Fälgen ligger inte an ordentligt alternativt fel fälgar till bilen?

6 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Hjulinställning kanske?

Lämnade in bilen för hjulinställning för ca 2,5 år sen, behöver man göra det mer än en gång? Har råkat åkt i lite gupp och så. Kan nåt ha rubbats då?

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
18 juli 2008
Forbidden skrev:
THEBADGUY skrev:
Hjulinställning kanske?

Lämnade in bilen för hjulinställning för ca 2,5 år sen, behöver man göra det mer än en gång? Har råkat åkt i lite gupp och så. Kan nåt ha rubbats då?

Kan mycket väl har hänt så att något har rubbats ja tongue.

Allt för den där jävla hatten!

Drop Shop
926 Inlägg
6 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
NeonX skrev:
Fälgen ligger inte an ordentligt alternativt fel fälgar till bilen?

Fel fälgar är det nog inte, är Volvos 15 tums turbofälgar. När vinterdäckena är på skakar bilen också så fel på fälgarna är det nog inte. Vad kan det annars vara?

6 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
mellowd skrev:
balansera dina hjul så försvinner det garanterat

Har redan balanserat hjulen med värdet 0 på varje. Samma är det på vinterdäckena.

4 Inlägg
18 juli 2008
Kan va stödlagrena till kardan också!

6 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
alseryd skrev:
Kolla dina knut kors!!
Mvh Eva.

Tack för tipset!

6 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
John_bon_jovi skrev:
Kan va stödlagrena till kardan också!

Okej, tack för tipset!

5 089 Inlägg
18 juli 2008
Jag har frågat förut, men jag har fortfarande inte fått något vettigt svar. jag jobbar med hjulinställning, och jag skulle gärna vilja veta hur hjulets vinkel kan göra så däcket skakar?

antingen har du glapp i något led, obaland i däcken eller en separation. Har du eftermarknadsfälgar så kan det saknas en navring.  Börja med att åka till en däckverkstad så hittar de problemet åt dig;)

\Lindgren

Sök