2 st 12" basar i basreflexlåda med ett steg som ger 2500WRMS i 1 Ohm kunde iaf spela runt 145dB med musik i polarens Volvo 854, lådan var inte en SPL låda utan var beräknad som en allroundlåda .
Då borde ett SLA 1500 kunna spela uppåt 140dB med tex dubbla 12" i basreflexlåda tycker jag.
Jag spelade 143db i min van med dubbla Kicker L7 12" i sluten låda och fyra 6,5" system i framdörrarna, drev detta med 2st Rockford steg på 500w till 6,5orna och 800w till basarna!
MADE IN USA RE SR 15" används inom db dragracing & sound quality tävlandet. Här får man verkligen mer än vad man kan tro från denna prefekt balanserade bashögtalare.
OBS 2st
ps: med tiden köper du ett till 1500 live. och två till såna här basar så du har i slutändan 4st såna här . Sen vill ingen sitta i din Cheva mer
MADE IN USA RE SR 15" används inom db dragracing & sound quality tävlandet. Här får man verkligen mer än vad man kan tro från denna prefekt balanserade bashögtalare.
Funkar betydligt bättre i spl än sq
Less is more http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
en 15"högtalare som understiger 2tusen sek i pris är ÄRLIGT talat inget att ha . men sen ska man se upp oxå . man behöver inte betala 5tusen per högtalare heller. dess RE är seriösa grejjer. redan med 2såna är det HÖGTRYCK i din cheva. Soundstorm är sopor . dom högtalarna fanns under annat namn förut men dög som sagt inte. nu mass reas dom ut med annat logo.
ingen ide att lägga tid på skit. för dom tillhör Världens sämsta högtalare .
dålig.dåligare DÅLIGAST: SOUNDSTORM . biltemas 12" låter bättre än Soundstorm 15" sa polarn som kört bägge. I kina kostar en sån här SOUNDSTORM 199kr på matvaru handelns elektronic avdelning under annat namn , där döptes basen till MASQARA
inte ens 8st Sådana skulle ta 2st RE Soundstorm låter som en fis .luftsläpp bara. ingen kontroll eller power alls NO SOUND musik handlar om ljud , när man drar på. händer inget brutalt alls. så drar man på mer SÅ BRAKAR DOM SÖNDER . kan me otur sabba steget. nee så vuxna människor köper annat