3447
Sök

DrKamikazes remdrivna snigel - Never ending story

BMW e30 325 som ska tvångsmatas med en rotrex c38-61

Allmänt efterbliven
388 209 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2012
Allmänt efterbliven
542 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
#581
M_Broberg skrev:
Stiligt! är dom 2 sista bilderna på garage i Halmstad eller?

Hallandstrakten iaf cool

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

738 Inlägg
20 juli 2011
#582
En 205a med snurrbo? smile


228 Inlägg
20 juli 2011
#583
fett projekt, tanken är att jag med skall bygga kompressor på min 318is i vinter.

"Bmw 318is e30 projekt med kommande kompressor"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220470

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
#584
Stofer skrev:
En 205a med snurrbo? smile

Jupp, mi16 turbo smile
axelisson skrev:
fett projekt, tanken är att jag med skall bygga kompressor på min 318is i vinter.

Do it! wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
#585
Stofer skrev:
En 205a med snurrbo? smile

Hade inte du ett 205-projekt innan?
Denna är till salu, billig dessutom. Om du saknar en busig fransyska wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

738 Inlägg
20 juli 2011
#586
DrKamikaze skrev:
Stofer skrev:
En 205a med snurrbo? smile

Hade inte du ett 205-projekt innan?
Denna är till salu, billig dessutom. Om du saknar en busig fransyska wink

Jodå, jag hade en fullt fungerande dessutom big_smile
Men njaa.. inte igen! haha
Senast redigerat av Stofer (20 juli 2011)


Allmänt efterbliven
542 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
#587
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-f92e6c0b5c93ffe6989d68587a2abcbe.jpg
Min lilla flicka har lärt sig att gå...och därmed står inget säkert längre...wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-2f91bf5be0e96b2b283719dd597fa6b5.jpg
Plockade bort ABS:en och hade tänkt ersätta den med T-kopplingen...

Men T:et var onödigt då det visade sig att bromscylindern hade 3 utgångar, en av dom användes bara inte och var pluggad. Så det var bara till att dra 3 nya ledningar.

Tog bort den för att göra plats för tryckrör/gasspjäll som kommer befinna sig i den regionen. Kanske tar mig tid till att placera den på något annat ställe i framtiden.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

699 Inlägg
15 augusti 2011
#588
Hmm, har du kört så fort så nålarna till hastighetsmätare å varvräknare gått av? wink

Bilgalen elektriker :)

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
15 augusti 2011
#589
Jag har nog nålar liggandes om du vill ha!

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
#590
zakademus skrev:
Jag har nog nålar liggandes om du vill ha!

Tack, men det ska nog inte behövas.
Har köpt ett mätarhus som jag skulle plockat den genomskinliga plasten som sitter över mätarna (gick sönder när jag tog av den från min), så där ska nog vara nålar också. Väntar bara på att det ska dyka upp smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
15 augusti 2011
#591
Bara hojta till annars vettu wink

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

133 Inlägg
15 augusti 2011
#592
Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också
Senast redigerat av Plundgren (15 augusti 2011)

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
#593
Plundgren skrev:
Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också

Är man inte snabb så får man ha tålamod, tack! wink

Angående box så har jag väl ett par skäl till det valet.
Dels så tillhör jag väl en liten skara som tycker en box är mer estetiskt tilltalande.
Sen så i dom tester jag kollat så är ett traditionellt panelfilter avsevärt bättre på att fånga skräp till en minimal flödesförlust jämfört med öppna alternativ, men det var ju ett tag sedan jag läste på om det så kan ju ha blivit bättre smile
Och sist men inte minst så har vi den varma luften under huven som det är lätt att suga in med öppet filter.

Dock får det kanske bli öppet ändå, börjar bli ont om plats. Men ska försöka få dit boxen smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

1 215 Inlägg
15 augusti 2011
#594
DrKamikaze skrev:
Plundgren skrev:
Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också

Är man inte snabb så får man ha tålamod, tack! wink

Angående box så har jag väl ett par skäl till det valet.
Dels så tillhör jag väl en liten skara som tycker en box är mer estetiskt tilltalande.
Sen så i dom tester jag kollat så är ett traditionellt panelfilter avsevärt bättre på att fånga skräp till en minimal flödesförlust jämfört med öppna alternativ, men det var ju ett tag sedan jag läste på om det så kan ju ha blivit bättre smile
Och sist men inte minst så har vi den varma luften under huven som det är lätt att suga in med öppet filter.

Dock får det kanske bli öppet ändå, börjar bli ont om plats. Men ska försöka få dit boxen smile

Bra att man inte är ensam om den saken smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
16 augusti 2011
#595
Pavva skrev:
DrKamikaze skrev:
Plundgren skrev:
Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också

Är man inte snabb så får man ha tålamod, tack! wink

Angående box så har jag väl ett par skäl till det valet.
Dels så tillhör jag väl en liten skara som tycker en box är mer estetiskt tilltalande.
Sen så i dom tester jag kollat så är ett traditionellt panelfilter avsevärt bättre på att fånga skräp till en minimal flödesförlust jämfört med öppna alternativ, men det var ju ett tag sedan jag läste på om det så kan ju ha blivit bättre smile
Och sist men inte minst så har vi den varma luften under huven som det är lätt att suga in med öppet filter.

Dock får det kanske bli öppet ändå, börjar bli ont om plats. Men ska försöka få dit boxen smile

Bra att man inte är ensam om den saken smile

Isf e vi 3 smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
#596
Känns skönt att ha kommit ut ur garderoben och veta att man inte är ensam wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

1 215 Inlägg
16 augusti 2011
#597
DrKamikaze skrev:
Känns skönt att ha kommit ut ur garderoben och veta att man inte är ensam wink

håller med...

Jag har velat säga det länge men har varit rädd för dom coola killarna med öppet filter sad

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

133 Inlägg
16 augusti 2011
#598
Haha, jag måste säga, att denhär tråden är faktiskt den roligaste att läsa! Riktigt sköna kommentarer å bra med bilder smile

Då hänger jag med! Det är ju smidigt med luftburk, å visst, det håller undan mer bos å skräp än ett öppet, men jag hade på något vis fått för mig att med ett öppet filter så ska man dels få in mer luft (men det gäller väl bara sugmotorer. en kompressormatad har nog inga problem att få luft hehe), å att man kan få in mer kalluft, men det har du ju heller inga större problem med, som kör IC.
Jag tror jag snöat in mig på sugmotorer :s

Så de e bäst att du gör som du gör bara big_smile

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
#599
Fick tag i ett mätarhus att plocka nålar och plast"glas" ifrån.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-c22a2fed8ae05f8215fcc532fd0f2c77.jpg
Dock var det repigt, inte alls nöjd...syns mest i högra och vänstra kanterna och även i mitten...

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-d6d256673eb0d4774239f2db5217d6b7.jpg
Polera med tandkräm

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-0cf261230a284a419da0de766a2622ed.jpg
Det mesta gick att få bort smile

Fälgarna lämnades även in för att få lite pulver i veckan smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

1 277 Inlägg
21 augusti 2011
#600
så, läst hela tråden, är imponerad över din nogrannhet smile


Sök