2256
Sök

Tomgång 850 T5!!!

104 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Tjenare. Har haft problem en längre tid med min bil. När jag köpte den så stannade varvtalet när jag växlade varje gång men inte när jag stog still. Prövade då och ta bort kabeln till tomgångsmotorn och då funkade det fint fast lambda lampan började ju lysa så klart:( Så min fråga är att det måste väll vara tomgångsmotorn som är kass när man kan köra normalt utan kontakt och när man stoppar i den så stannar varvtalet när du växlar?

Tacksam för svar..

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

4 822 Inlägg
20 juli 2008
Dettat har varit uppe ett antal gånger både här och på TPC forumet och den ska hänga kvar lite när man växlar, det är en inprogramerad funktion i programvaran.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

104 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
jo men jag menar att han inte sjunker för en efter ca 5 sekunder efter du växlat:( tänkte bara garantera mig att det är tomgångsmotorn som är dålig innan jag köper en ny..

"Turbo is da shit"

2 911 Inlägg
20 juli 2008
Kolla slangen, min gjorde också så.
Slangen såg okej ut, men när man tog lös och kollade va de andra bullar.

Den hänger dock kvar lite på gasen ändå, precis som dom ska göra, men innan va de väldigt länge.
Senast redigerat av Decibel (20 juli 2008)

104 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
killen innan mig hade problem att han inte laddade då var hela slangen sönder där tomgångsmotorn sitter så han köpte en ny innan jag köpte den..

"Turbo is da shit"

4 822 Inlägg
20 juli 2008
Du kan ju testa att göra rent tomgångsmotorn och även gasspjället.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

104 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
okej och om den inte funkar då så är motorn kass då elelr? det borde väll märkas, sen är det bara och släcka lampan sen då?

"Turbo is da shit"

Sök