3762
Sök

Biltemas "höjningssats". Helt 0kej att använda?

313 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
har börjat tycka att baken på bilen hänger ner lite, så ser lite ut som att bilen hela tiden axar, nosen e lite upp. Har tänkt köpa nya fjädrar tiill den eller ställbara dämpare. Något sådant iaf. Men tänkte bara under tiden kanske det går bra att använda biltemas "kuddar" som man placerar i fjädern, vet itne ritkigt hur men om ska iaf vara tillåtna på besiktningen. Sedan har odm ju ett annat set med två brickor å genomgåpende bultar, dom e inte tillåtna, inte heller dom ja har. Iaf,dessa kuddarna kan väl vara helt okej att använda tillfälligt eller? Någon som vet hur man motnerar dom BTW, bara att kila in i fjädern när bilen e upphissad?

art.nr 34-1710 på www.biltema.se

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

2 924 Inlägg
21 juli 2008
Du behöver spänna isär fjädern med fjäderspännare om du inte har väldigt slappa fjädrar...men bilen blir ganska stötig me sånna iaf om man använder fler än 3st/fjäder.
Jag har besiktigat me sånna på äldre 240 för många år sedan men hur tillåtna de är vet jag ej

~ Life is short, have FUN! ~

687 Inlägg
21 juli 2008
Jag har såna på min 240. Jag har besitigat 3 gånger med dom utan några klagomål. Mina fjädrar var så slappa att det gick o bänna upp fjädervarven och trycka dit dom. Men då var vi två stycken, själv hade jag aldrig klarat det.

preem pump
836 Inlägg
21 juli 2008
det är tillåtet, jag har sånna på min besiktigat 3 gånger med dom

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

313 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
tack för svar, sitter monterade nu blev bra, nu hänger den inte lika mycket ner. blev inte så mycket stötig, inte va ja tänktepå, dock knarrar de lite från ena fjädern, dom kanske inte ligger på plats riktigt eller nått. Går se om de går över eller så får ja ändra.

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

Biltokig
870 Inlägg
21 juli 2008
Funkar fint enligt egen erfarenhet(mazda 626 v6), jonas kör med det på bmwn... men bättre väghållning blir det ju inte. Men bra när du lastar lite så tynger det inte ner lika mycket bak smile

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök