Värt att veta när det gäller lotus fronten som någon länkade till är att det ser bedrövligt ut med bara fronten, du behöver skärmbreddarna för att få fronten att passa. Jag skulle köpt front och bakdel från en Omega 3000. Omega 3000 från -90 och framåt har en lite snyggare front, lite större "hål" i fronten. Baklamporna från Omega 3000 24v och 2,6 12v är lite mer mörktonade än dina orginal lampor, kika i mitt galleri på min 2.0 gls så ser du skillnaden. Plocka även fjädrarna bak från en 3000, sen kapar du fjädrarna fram till lagom låg nivå. Jätte enkelt att byta hela fjäderbenen fram sen när det blir dags för besiktning då dom gnäller över kapade fjädrar iom. att dom blir "lösa" när du hissar upp bilen fullt. Det var nog allt jag kan komma på när det gäller billig "styling" till Omega A. Lycka till:)
paradyne skrev:
jag håller på o kollar runt efter billiga delar från 3000 delvis försöker jag få tag på en 2.6 liters motor från en sådan men ingen lycka hitils
Jag har front, grill och bakkjol från en Omega 3000 liggandes (ljusblått) men jag orkar inte skicka det så om du orkar ta dig till Vänersborg så får du det hyfsat billigt. Bilder finns, släng iväg ett pm om du är intresserad.
Annars finns dom vanliga sidorna, mhstyling.se , realcar.se , tuningzone.pl
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Värt att veta när det gäller lotus fronten som någon länkade till är att det ser bedrövligt ut med bara fronten, du behöver skärmbreddarna för att få fronten att passa. Jag skulle köpt front och bakdel från en Omega 3000. Omega 3000 från -90 och framåt har en lite snyggare front, lite större "hål" i fronten. Baklamporna från Omega 3000 24v och 2,6 12v är lite mer mörktonade än dina orginal lampor, kika i mitt galleri på min 2.0 gls så ser du skillnaden. Plocka även fjädrarna bak från en 3000, sen kapar du fjädrarna fram till lagom låg nivå. Jätte enkelt att byta hela fjäderbenen fram sen när det blir dags för besiktning då dom gnäller över kapade fjädrar iom. att dom blir "lösa" när du hissar upp bilen fullt. Det var nog allt jag kan komma på när det gäller billig "styling" till Omega A. Lycka till:)
senator front is the shiiet ju.. mkt manligare;) haha
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Det finns ingen mer styling till Omegor än den på dom sidorna vi räknat upp i princip. Och billigt blir det aldrig, 3000-paket är det mest ekonomiska om man vill uppgradera lite.
Jag hade satsat på att sälja bilen, spara pengarna du tänkt lägga på styling och köpa en 3000 istället så får du lite klös i motorn på köpet. (eller så köper du mitt 3000-kit )
Såg att du bara hade plåtisar, vill du ha 3000-fälgar billigt med däck är det inte omöjligt att jag har någon uppsättning i garaget, 15".
Hittade en uppsättning facelift-lampor i garaget som du kan få för 300. Sedan har jag fortfarande 3000-front, grill och bak till salu billigt. Du får rubbet för tusen spänn om du kommer och hämtar, billigare går det inte att få. Har även ett gäng sidoblinkers över om du vill tona dom du har.
Precis sådana här lampor är det:
Sedan är ju ett tips att lacka baklamporna och bakluckan som jag gjorde på min 2,6, vanlig mattsvart och massa klarlack bara, tog en halvtimme att göra och blev bra mycket snyggare tycker jag:
Har även en uppsättning fälgar som ser ut så här till salu:
Vafan, spara helt enkelt ihop en slant, hyr ett släp och kom på besök till mitt garage, det är som ett Omegamuseum