3431
Sök

Begär jag för mycket för bilen? Volvo c30 T5

111 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Jag har haft min bil på annons nu i snart 2 veckor, Skulle vilja ha tips från er om hur jag enklare ska få den såld, Har redan hittat en bil jag vill ha.

Den finns på köp och sälj, Volvo c30 T5 heter annonsen.
Är det för mycket begärt? För jag har inte hört ett ord, Trots att det står BVSA.

Den finns dessutom på blocket, Fasst för 225 000istl, Vad tror ni är lagom, Bilfirmorna ger inte mer än 160k :S

Skulle va jätteschyst om ni kom med förslag på enklare sätt att få den såld.

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

336 Inlägg
24 juli 2008
beror ju på hur desperat du är på att köpa den nya bilen smile

//
Roe

182 Inlägg
24 juli 2008
R-Design skrev:
Jag har haft min bil på annons nu i snart 2 veckor, Skulle vilja ha tips från er om hur jag enklare ska få den såld, Har redan hittat en bil jag vill ha.

Är det för mycket begärt? För jag har inte hört ett ord, Trots att det står BVSA.

Den finns dessutom på blocket, Fasst för 225 000istl, Vad tror ni är lagom, Bilfirmorna ger inte mer än 160k :S

225000 är kanske något för mycket Om man tittar t ex på bytbil där det finns flera t5or kring 200000 till salu med ungefär samma miltal. Då även jag kör t5 är det tråkigt att höra att firmor bjuder 160, nästan halva värdet borta. Är det på volvo du fått dessa bud?

I övrigt, riktigt fin bil du har, tråkigt att du ska göra dig av med den.. Men jag hoppas du lyckas få bra betalt.

211 Inlägg
24 juli 2008
Kanske för mycket pengar för att köpa av en privatperson? visst det är la nybilsgaranti kvar men man vågar kanske inte.

Sen står det ju kanske lite för mycket om bilen. hehe

Kan ju alltid ta bort annonsen och ta nya bilder och lägga ut igen, för samma pris. Då kanske folk som spanat in din annons nu ringer..

Hoppas det går vägen för dig! Hade jag haft några tusen över så hade jag köpt den!tongue 160K tycker jag är rätt dåligt, även för en inbytes bil

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
24 juli 2008
Det är skit svårt att sälja bil idag, det är bara att vänta. tror inte priset är så fel, men som flubbe sa. Det står lite väl mycke om bilen, skriv i stället vilka paket bilen har och sen om det nu är något som är väldigt speciellt då kan du ju skriva de också. Men för att vara en orginal bil är det väldigt mycke text. lycka till!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
24 juli 2008
känns väl sådär viktigt att skriva att den har mugghållare? och ställbar ratt mm.. vissa saker tar man som självklart på en ny bil

sen så är det väl bara att söka på c30 på blocket så ser du att där finns massvis.. alltså är den svårsåld just nu.. så sänk priset eller behåll den.. tyvärr

Supraman
2 300 Inlägg
25 juli 2008
jämför olika annonser vad dom tar och lägg dig på samma nivå.
Brukar bli bra då

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

3 059 Inlägg
25 juli 2008
" Vinterdäck kan fås vid tillägg
Hakka 4, 225 breda. Som nya "

Ska du ha så möd för bilen så släng med dom på köpet.. då ska du se att den blir såld.

658 Inlägg
25 juli 2008
En länk till annonsen hade ju varit bra så att folk slipper leta efter den wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

658 Inlägg
25 juli 2008

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Administratör
11 961 Inlägg
25 juli 2008
R-Design skrev:

Är det verkligen så svårt att komma på hur du får den såld? Sänk priset! smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

111 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
sand3rs skrev:
R-Design skrev:

225000 är kanske något för mycket Om man tittar t ex på bytbil där det finns flera t5or kring 200000 till salu med ungefär samma miltal. Då även jag kör t5 är det tråkigt att höra att firmor bjuder 160, nästan halva värdet borta. Är det på volvo du fått dessa bud?

I övrigt, riktigt fin bil du har, tråkigt att du ska göra dig av med den.. Men jag hoppas du lyckas få bra betalt.

Jag har fått priserna från 8 st bilfirmor runt om i landet varav 2 st Volvo handlare och dom andra allt i allo handlare, Jo jag har sett att de finns ett par som ligger under, Men inte på pricken lik min, Så jag tycker att 220 000 borde man väll kunna få.

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
25 juli 2008
R-Design skrev:
Jag har fått priserna från 8 st bilfirmor runt om i landet varav 2 st Volvo handlare och dom andra allt i allo handlare, Jo jag har sett att de finns ett par som ligger under, Men inte på pricken lik min, Så jag tycker att 220 000 borde man väll kunna få.

Hög utrustningsnivå gör bara bilen mer lättsåld.
Enda gången man får betala dyrt för det är när den är ny...
Håller för övrigt med Chrizz

EDIT: Sen gör det inte saken bättre att annonsen över din så begär dom 165000:- kanske inte samma utrustning men en del ändå...
Senast redigerat av alexbenhard (25 juli 2008)

Sök