Har köpt nya broms OK å skulle vlija veta vad man ska ha för färg för att få de bra har även nya bromstrumor bak å funderar på att lacka dom med går de att använda samma sorts färg?
ska man behandla dom med nånting före man lackerar? går de lägga klarlack på dom? hehe
Om det finns en klarlack som tål hög värme och stora påfrestningar. så ja Rugga upp lite med sandpapper så fäster färgen bättre. det är väl ända behandlingen jag tror man behöver göra.
Senast redigerat av Criton (24 juli 2008)
Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Sägs att bromsolja löser upp hammarlacken, hörde det av en lackare. Jag gav lackfirman färgkoden jag ville ha så han blanda ihop den och fick den i en sprayburk, sen rekomenderade han en klarlack så det blev det också. Vart mycket bra! Mvh
jag har kört med hammarlack.. tycker det funkar skitbra rent ut sagt, snyggt för en billig peng! Man behöver inte göra så mycket för att få det se snyggt ut, bara å kleta på! haha!
If you don't live for something, you'll die for nothing
Sägs att bromsolja löser upp hammarlacken, hörde det av en lackare. Jag gav lackfirman färgkoden jag ville ha så han blanda ihop den och fick den i en sprayburk, sen rekomenderade han en klarlack så det blev det också. Vart mycket bra! Mvh
ska man höra med en lackerare om klarlack då kanske
å andra sidan, har man bromsVÄTSKA på bromsoken så är det ju nåt annan fel, det är ju inte insidan man målar... jag kör med Hammarlack, billigt och bra!
å andra sidan, har man bromsVÄTSKA på bromsoken så är det ju nåt annan fel, det är ju inte insidan man målar... jag kör med Hammarlack, billigt och bra!
ingen som vet om de finns klarlack som tål hög värme
Vanlig 2k klarlack med lackspruta. Mina bromsar och hela motorn är lackerad med vanlig billack. Gått ca 500mil utan problem:)
Mvh Tobbe
går de göra samma sak med bromstrumorna bak? Vanlig 2k klarlack med lackspruta
Jadå, är inga problem. Se bara till att ha en bra grund i botten, gärna en washprimer(syragrund) och sedan en vanlig grund(nån-sanding filler) innan bas+ klarlack.
köp silver till den! japp hammarlack också! finns på ok/q8 micro osv. klart grym färg till ett bra pris. funkar fan till allt och bra finish blir det också...som sagt bara kleta på.