Är inget nytt projekt utan bilen har stått på gården i några år. precis när jag skulle börja med det bestämde jag mig för att åka till japan i ett år. Farsan tyckte då inte att bilen skulle stå längre utan renoverade upp den till det nuvarande skicket.
Så här ser den ut just idag:
Motorn, framvagnen, bromsarna och ramen är renoverad. det är mestadels karossen och dörrar jag har att se fram emot.
Här är motorrummet:
Skärmbreddad med 2 kapade framskärmar:
Slipade mest rost idag och j_vlar va mycket rost det är på den:
I framtiden lär jag fixa karossen och snygga till inredningen. ska även byta fram och bakvagn och sedan turbokonvertera den.
Ja det skulle nästan det! Tyvärr har jag inte plats till att blästra hela bilen och det kostar nog för mycket att lämna iväg den. Det jag gjorde idag va med vinkelslipen. ska prova med en grövre skiva imorgon.
va kör du me för skiva de finns lamel skiver å roterande stålborste de är bra grejjer
Har kört med roterande stålborste, vanlig slipskiva och en sliprondell (heter dem på bildtema ) Ska prova en sk. Grovrengörare jag fått av min bror. Annars får jag prova lamelskivorna. Tack för tipset!
va kör du me för skiva de finns lamel skiver å roterande stålborste de är bra grejjer
Har kört med roterande stålborste, vanlig slipskiva och en sliprondell (heter dem på bildtema ) Ska prova en sk. Grovrengörare jag fått av min bror. Annars får jag prova lamelskivorna. Tack för tipset!
okey kom på att lamelskivorna kanske inte kommer ner till rosten ordentligt men går ju prova
okey kom på att lamelskivorna kanske inte kommer ner till rosten ordentligt men går ju prova
Skadar aldrig. Farsan har ett par liggandes i garaget ändå så det är ju bara att köra!
Skadar aldrig. Farsan har ett par liggandes i garaget ändå så det är ju bara att köra!
kör inte för mkt på samma ställe så plåten slår sig eller nåt sånt dumt vorre ju synd, kommer följa detta projekt så hoppas att de inte stannar av
Update igen då. inte mycket respons men skit samma!
Idag har jag ingen bild på hur det såg ut innan jag började men jag har slipat hela vänstersidan på bilen nu och en del på taket så den är i stortsätt klar för spackling. ska bara fixa motorhuven imorgon och slipa ner hela bilen en gång till med lite finare sandpapper... Låter väl bilderna tala för sig själva här då.
Det gick åt en del färg. Men det va ju visserligen bara lite skvättar kvar i dessa. Därför jag har så många färger på bilen nu! XD
Avslutar med en trevlig bild på instrumentpanelen.
Kan bli grymt, kolla rost i golvet eller kanske e bytt?, kan nog finnas en del annars
Vad har du tänkt, ska den bli orginal eller blire någe trimning av motorn?
Japp all rost som fanns i golvet är reparerat utav min far. Ser riktigt bra ut! kan ju slänga in en bild på det imorgon.
Det är tänkt att det ska bli motorbyte och även byte av fram och bakvagn. Just nu är det besiktning som är i sikte så karossen, inredningen, fixa dörrarna (om jag inte hittar ett par bra dörrar, mina är riktigt rostiga) och göra en koll till på bromsarna.