blykometen: Tackar! Jag hade önskat mig en ny maskin i den men till att börja med blir det den b18 som sitter i. Fast med extraktor och öppet luftfilter och lite annat sånt där.
MrBula: Tack för tipset! Jag känner till dem så jag ska köpa nya gummilister till dörrarna där. ganska höga priser men det är det väl värt.
Idag glömde jag min kamera så jag kunde inte ta några bilder. Men det skulle nog inte va mycket roligare bilder än de tidigare då jag ändå bara spacklat dörrar idag. Fått på ett ganska grovt lager med glasfiber på dörrarna nu och all min glasfiberspackel är slut. Imorgon blir det till att köpa en ny burk och köra massor med finspackel.
jäkligt fräck, lycka till med den. väldigt roligt att du räddar en gammal duett
Tack så mycket!
KWS skrev:
Ser riktigt bra ut. Lycka till
Har du kollat på mitt Volvo Duett projekt
Tack så mycket!
Nä det har jag inte sett! Ska kolla in den nu!
Har slipat spackel som bara den nu. Är inge vidare bra på det men framdörrarna är i stort sätt klara. Bara till att hugga in i bakdörrarna imorgon men dem är inte så illa däran så det ska nog ga lite snabbare. Sen är det bara grillen kvar inför lack.
Ledsen för avsaknadet av bilder, har glömt min kamera varje gång jag åkt till garaget hehe.
Snart klar med bakdörrarna nu. Dem passade inte alls i karrossen så det va ju inge skoj.... Har passat in dem någerlunda. passar inte helt men det får va så haha. Bilder kommer som sagt när dem är klara. Sjukt tråkigt med inget annat är spackling nu. Har blivit bra att blanda härdare iaf.. -_-
Nu är dörrarna i stort sätt klara för lack. ska putsas lite och ett gångjärn ska skruvas på på ena bakdörren. Hoppas få den klar innan månaden slut. OCH tyvärr inga bilder nu heller. Har haft mycket att göra.
Inte hänt mycket här sen senaste... Tak, motorhuv, insidan av dörrar, grill och fälgar är nu lackerade (lackades i onsdags). Det blev ett ganska så bra resultat. med tanke på att jag inte la ner hela mitt liv på finishen så är det ju inte perfekt men det är OK! Lackades utomhus så fått lite skit som satt sig i taket men det går nog att få bort sen haha.
Nu är det bara att få färgen till karossen och beställa lås och gummilistor till dörrarna. På med dem och lacka. sen tror jag den ska vara klar för besiktningen. Måste bara fixa lite med bromsarna och elen.