11 augusti 2007
Trådstartare
Har fått lite pikar från folk att det är dags för en liten uppdatering i tråden här...
Som jag skrev tidigare är toppen inlämnad för shimsning av de nya kamaxlarna. Detta har fört med sig en del strul... Plötsligt vart man tvungen att inskaffa fler/nya shims (vilket jag egentligen visste men hade glömt bort), nya ventiltätningar och även nya ventilstyrningar.
Ventiltätningar och shims är lösta, nu väntar jag på de nya ventilstyrningarna... Har beställt en ny uppsättning i fosforbrons. Toppen kommer även få lite lättare portning utförd.
En ny order på delar kanske går iväg snart... Nämligen den på kolfiberbakluckan, och kanske även kolfberbackspeglar om man har tur. Inte heller helt omöjligt att det även blir en ny uppsättning coilpacks, då jag blivit rekommenderad att uppgradera dem.
I övrigt har det inte hänt mycket, jag kommer som sagt inte så långt på egen hand och har numera gett upp försöken att få ut bilen på vägarna i år. Istället siktar jag på Elmia i vår, och den här gången SKA bilen vara färdig i tid. Eftersom ingenting någonsin går som planerat, utan allt istället blir försenat, så siktar jag på att ha bilen färdig till jul, så kommer den nog i realiteten vara färdig lagom till Elmia.
Har inte hunnit/orkat dra mig upp till verkstaden för att ta en bild på de nya grejerna ännu, motivationen för att dra sig dit ligger inte direkt på topp nu. Det ska dock tas nya tag i det efter att jag flyttat, vilket blir nästnästa helg.
En liten positiv sak, däremot, är att jag här om dagen åkte med i en R33 GT-R med liknande mods som min (samma turboaggregat framförallt). Det var nog det värsta jag åkt med i hittills, och om karaktären i min bil blir något liknande framöver så kommer jag att bli MYCKET nöjd.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex