Många som frågat och det har tyvärr också blivit många olika svar. Bilen skulle ju varit färdig den 25:e, men nu fick jag tisdags besked att det dröjer åtminstone en vecka längre. Sedan ska ju bilen lackas, men hur omfattande vet jag inte riktigt ännu (hoppas på svar imorgon).
Hur det går med motorarbetet beror på när de nya delarna kommer, har snart närmat mig den punkt där jag inte kommer längre utan dem. Leverantören har varit seg som en dammråtta fångad i tuggummi den här veckan, så det verkar tyvärr också dra ut på tiden.
Jag hoppas ha den körklar under juni i alla fall... Egentligen vill man ju sätta ett fast datum, men vete fan om man vågar längre.
Behöver ha tag i någon duktig snubbe som kan hjälpa mig installera de nya kamaxlarna när dessa anländer sen... De behöver ju tydligen shimmas/shimsas och ventilspelet mätas upp. Viss ersättning kan naturligtvis diskuteras, men ekonomin är tajt nu när det behövdes nya ventillyftare och ventilfjädrar. Vänligen observera att det ska vara någon seriös som vet vad han/hon pysslar med så att det blir 101% rätt!
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex