3753
Sök

inbrott i min fina 745a "blogg igentligen...."

469 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
nu är jag så jävla trött på folk som inte kan se skillnad på saker som är "ditt och mitt", har haft inbrott i min volvo 745:a natten mellan idag och igår:(. när jag kom hem igår så låste jag bilen (som vanligt) och gick in för att sova och när jag kommer ut på morgonen så ligger halva min bil utslängd på gatan och det konstigaste av allt är att det inte finns ett ända märke som tyder på att dom brutit upp bilen:/. det som blev stulet då var min stereo, baslåda och slutsteg. f****n vad jag hatar när sånt här händer.
Senast redigerat av Goffen (25 juli 2008)

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Garaget Video Crew
842 Inlägg
25 juli 2008
vad är det för saker så folk kan hålla ögonen öppna efter dom ?

Håller med dig finns inget värre än snorungar som springer runt o stjäler.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
25 juli 2008
exoop skrev:
det konstigaste av allt är att det inte finns ett ända märke som tyder på att dom brutit upp bilen

Så är det med gamla japanska bilar...
Speciellt suzukis jeepar är jävligt lätta att komma in i har jag hört.
Men fungerar låset på båda sidorna då?

469 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Kajlie skrev:
vad är det för saker så folk kan hålla ögonen öppna efter dom ?

Håller med dig finns inget värre än snorungar som springer runt o stjäler.

det är ju inget speciellt utstickande men det är iaf en jvc stereo kommer inte ihåg modellen, baslåda gas 2x12 och sen ett gas slutsteg alphax4100. nä jag säger detsamma

469 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
alexbenhard skrev:
exoop skrev:
det konstigaste av allt är att det inte finns ett ända märke som tyder på att dom brutit upp bilen

Så är det med gamla japanska bilar...
Speciellt suzukis jeepar är jävligt lätta att komma in i har jag hört.
Men fungerar låset på båda sidorna då?

ojj jag glömde skriva att det var min andra bil en volvo 745:a sprry:/

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
25 juli 2008
exoop skrev:
nu är jag så jävla trött på folk som inte kan se skillnad på saker som är "ditt och mitt", har haft inbrott i min volvo 745:a natten mellan idag och igår:(. när jag kom hem igår så låste jag bilen (som vanligt) och gick in för att sova och när jag kommer ut på morgonen så ligger halva min bil utslängd på gatan och det konstigaste av allt är att det inte finns ett ända märke som tyder på att dom brutit upp bilen:/. det som blev stulet då var min stereo, baslåda och slutsteg. f****n vad jag hatar när sånt här händer.

Du kan öppna dörren på en 740 utan att göra någon åverkan. Satt med i tingsrätten en gång när en biltjuv var åtalad för bl.a. bilinbrott i en SAAB. Han svarar åklagaren "den var öppen, en SAAB är alltid öppen".
Det samma gäller de flesta gamla bilar...

huh?
10 427 Inlägg
25 juli 2008
Testa att prova en annan Volvonyckel i ditt lås så ska du nog se att det eventuellt går att låsa upp. roll

963 Inlägg
25 juli 2008
Eller stick ner en bockad svetstråd mellan gummilisten och rutan. Bra att ha svetstråd om man låst in nyckeln i bilen...

Muttley
25 juli 2008
låt oss säga så att man behöver bara ett torkarblad, dra ut metalldelen i den bocka och sen bara sticka in och dra smile

tar ungefär en minut på en 740?
har öppnat de förr pga att man har lite glömskt folk som låser in både huvudnyckeln och reservnyckeln i sin bil smile

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 juli 2008
Kul att alla sitter o beskriver i detalj hur man bryter sig in i en bil roll

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 juli 2008
eller skruva lös antennen och bocka till den lite... fungerar oxå kalas :p haha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 156 Inlägg
25 juli 2008
Att bryta sig in i en äldre bil är inte så svårt. Finns till och med modellspecifika guider till hur man bryter sig in i bilar med minsta möjliga åverkan. Det är dom riktigt gamla och dom riktigt nya bilarna som det är svårt på.
Det bästa är att helt enkelt ta bort möjligheten att låsa upp en bil mekaniskt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 271 Inlägg
25 juli 2008
steifan skrev:
Testa att prova en annan Volvonyckel i ditt lås så ska du nog se att det eventuellt går att låsa upp. roll

Stämmer! Polarn gick in i fel volvo när han var och handlade, lagom pinsamt.smile

Whitetrash
589 Inlägg
25 juli 2008
Antingen är det ni, eller så är det jag som är ute och cyklar. Farsans 740, 90a, den är det låspinnar i dörrarna som försvinner ända ner i, Liksom i min 850. Vill säga omöjligt att använda fiskemetoden ni talar om...men kan tänka mig att det finns andra sortsers låspinnar på olika modeller av 740?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

104 Inlägg
25 juli 2008
__Marcus skrev:
Antingen är det ni, eller så är det jag som är ute och cyklar. Farsans 740, 90a, den är det låspinnar i dörrarna som försvinner ända ner i, Liksom i min 850. Vill säga omöjligt att använda fiskemetoden ni talar om...men kan tänka mig att det finns andra sortsers låspinnar på olika modeller av 740?

jag antar att ni tänker på olika saker... tror dom menar att man drar ner tråden eller vad man nu använder, mellan gummilisten vid rutan, och inredningen på dörren, för att få tag på staget smile

963 Inlägg
25 juli 2008
feffe85 skrev:
__Marcus skrev:

jag antar att ni tänker på olika saker... tror dom menar att man drar ner tråden eller vad man nu använder, mellan gummilisten vid rutan, och inredningen på dörren, för att få tag på staget smile

Precis, förutsätter att rutan inte är öppen.... smile
Att låspinnarna går ner i dörren är bara en utseendegrej. Krossar man rutan så kommer man ju åt inre handtaget och då öppnar sig dörren ändå.

963 Inlägg
25 juli 2008
Edil_ skrev:
Kul att alla sitter o beskriver i detalj hur man bryter sig in i en bil roll

Är ju inte några stadshemligheter direkt. Vill man sno en 80-90tals bil så behöver man inte vara Einstein direkt. Med det sagt så är jag dock fortfarande lika förbannad när folk inte kan skilja på mitt och ditt.
Själv drabbad av bilinbrott flera gånger och vet att polisen inte gör ett skit, trots att de tar dem på bar gärning...

Rakblad på dyra delar, Immobilizer, GSM/GPS/Nivå larm och garage när det finns tillgängligt är saker man kan göra... Men inget är säkert, det håller bara borta de sämsta tjuvarna och försvårar lite för de duktiga.

Diktator
968 Inlägg
25 juli 2008
att människor inte kan skilja på ditt och mitt är ganska uppenbart, det har funnits sedan urminnestider. men att folk runt omkring, som lägger märke till att det sker är väl ändå mer upprörande? folk som skiter i att det sker en misshandel på öppna gatan etc. att någon kan slita ut en "hel" inredning av en bil utan att någon märker det är ju också jävligt underligt... säger man inte till, då är man medbrottsligt!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
25 juli 2008
Jag har GPS larm och kan stänga av bilen med mobiltelfonen. Har även bilen i Garage men kostnaden är ganska saftig. Skulle hällre lägga pengarna på annat men folk är dumma i huvudet och måste förstöra.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

329 Inlägg
25 juli 2008
Tyvärr så är det ju sant att det inte tar särskilt många sekunder att öppna en gammal bil, 740 inräknad.

Men jag blir nästan chockad när jag läser tråden.. Ni som talar öppet om hur man lättast gör inbrott i bilar, ni är ju HELT DUMMA I HUVUDET! Det är väl för fan skit samma om det är lätt, för varje ny "fel" människa som lär sig det så är det väl negativt? Dom kanske inte trodde det var SÅ lätt?? Jävla puckon... mad

Sök