raliman08 skrev:
Tror inte Z3 riktar sig till köpare som är ute efter komfort eller att Bmw skulle ta fram den bilen i det syftet heller.. Känns lite som att jämföra äpplen med päron..
Självklart har du rätt i det. Men det är lite det jag menar... att vill man ha motor så
kan man lika gärna köpa något sådant. Och det var inte heller enbart komforten i stolarna
jag syftade på. Utan snarare "snyggheten" på designen av stereo, ratt, inredning, stolar, allt.
Ska jag vara ärlig så är de nya Volvo-bilarna rätt överlägsna på den fronten. Det är lite
så jag menar. Jag har kört många olika modeller av olika märken. Peugeot, Saab, Opel, Ford,
Nissan, Toyota, etc etc etc. Sportbil som familjebil. Och jag tycker då inte att någon kommer
nära Volvo när det gäller känslan att köra, även om det finns andra punkter där de kan bli bättre.
Jag provkörde faktiskt en del andra bilar också, innan jag köpte min. Bl.a två olika kombimodeller
från Saab. Och ja... det klickade inte någonstans, förutom att det var rätt fint drag i motorn.
Jag provade också en sedan, som kändes helt okej. Men så är det det där med stolar och så.
Inga stolar går att ställa in som i en Volvo.
Sen provkörde jag en del andra Volvo-modeller också. T.ex V40, som enligt mig är den sämsta,
oskönaste och fulaste Volvon man kan köra. Och sen körde jag en S40 också. Riktigt fin bil.
Skön som attan, fin inredning, allt är riktigt skönt. Men den var ändå lite trång. Något som jag
aldrig upplevt i en Volvo V70. Ratten är skön, växelspaken är skön/snygg, knapparna i ratten
är smidigt insatta och sitter helt perfekt, etc etc etc. Det finns inte överdrivet mycket rent inredningsmässigt
som jag tycker är negativt med V70. Däremot så är det ju lite sådär med smågrejer i motorerna
som kan komma ibland, när det gäller Volvo. Hade nyligen min bil inne för att fixa vevhusventilationen.
Hade gått på runt 15.000kr om jag inte haft garantin kvar. Men i övrigt går dom svinbra. Vi har
dessutom haft en V70N på jobbet som tjänstebil, hur länge som helst. Och det har ALDRIG varit
några som helst problem, förutom lite småpill med bromsar och så. Men sånt kommer alltid, liksom...